Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
geerke schreef:Om aan de dagelijkse hoeveelheid vitamines en mineralen te komen moet je zo ongeveer drie kilo voeren aan brok of muslie.Wil je dat niet zou een supplement een betere optie zijn.Gemengd door wat bietenpulp met wat zemelen.Ook preventief tegen maagzweren en calorierijk.Kuil is koeienvoer,snap niet waarom dat aan paarden gegeven word.Maar ik ben dus ook zeer ouderwets
xxCYNNxx schreef:Je hebt eigenlijk maar 2 keuzes; of accepteren dat deze vrouw helemaal vastgeroest zit in haar oude gewoontes...of vertrekken.
Want ik lees al in je posts dat dit er 1 is die nooit gaat veranderen.
Dat heeft trouwens niet eens zo zeer met dr hoge leeftijd te maken, ken iemand die net zo is; helemaal overtuigt van dr eigen gelijk en haar methodes zijn de enige juiste. En dat is iemand die afgelopen jaar net 50 is geworden.
Sommige mensen zijn nu eenmaal zo en jouw pensionhoudster valt in diezelfde categorie, dus verwacht niet dat ze gaat veranderen.....zo'n net bvb; heel leuk idee, maar dat soort stalhouders zijn in staat om het net ofwel gedeeltelijk leeg te halen danwel het net gewoon voor een aantal uren uit de stal halen, omdat ze het onzin vindt zoveel ruwvoer. Zij is tenslotte van mening dat je paard meer dan voldoende krijgt en juist meer krachtvoer moet hebben. Dus grote kans dat als ze al toestemt met een groot net die jezelf vult zodat zij er geen omkijken na heeft, dat ze toch zich ermee gaat bemoeien door het net weg te halen zodra jij naar huis bent, want ZIJ vindt het onzin zoveel voer en het is haar stal en haar kuil, dus eruit met dat net; Hang het wel weer op vlak voor de klant weer komt
4 uur naar buiten zelfs in de zomer is wel heel erg weinig daarnaast ook nog eens.
Blijft enige andere keuze over; andere stal zoeken.
En om jezelf een hoop frustratie te besparen zou ik kiezen voor vertrekken. Want proberen die vrouw op andere gedachte te brengen is vrijwel zinloos. Dat gaat niet gebeuren...of ze doet net alsof ze het met je eens is om van je 'gezeur' af te zijn, om vervolgens gewoon op dr eigen manier door te gaan en daar schiet je ook niks mee op.
beatje schreef:Als er foto's van je stalling in het topic staan,is herkennen niet zo moeilijk Kinke.
En het is waar aan ieder verhaal zitten twee kanten.Dus waarom mag Melissan niet zeggen dat het er wel oke is.
Volgens mij wilde de ts er ook blijven staan als er maar meer ruwvoer gevoerd werd dus erg slecht zal het er wel niet wezen.
Persoonlijk zou ik mijn paard vaker buiten willen hebben als een paar uurtjes.
xxCYNNxx schreef:Ik vind het dan wel krom dat die stalhoudster dan niet meer dat hooi wil vergoeden, aangezien het geen 1 keer ts zelf geweest is die dat soort fratsen geuit heeft. Integendeel zelfs; ts zei gelijk al dat ze niet verwachtte dat haar stalhoudster tot dat soort stalhouders behoort.
Enige echte klacht die ts had was de hoeveelheid ruwvoer en krachtvoer en meer niet.
Beetje flauw om dan iemand te straffen voor iets wat anderen gezegd hebben en wat ts notabene nog verdedigd heeft ook nog.
Eleeke schreef:beatje schreef:Als er foto's van je stalling in het topic staan,is herkennen niet zo moeilijk Kinke.
En het is waar aan ieder verhaal zitten twee kanten.Dus waarom mag Melissan niet zeggen dat het er wel oke is.
Volgens mij wilde de ts er ook blijven staan als er maar meer ruwvoer gevoerd werd dus erg slecht zal het er wel niet wezen.
Volgens mij alleen fotos van haar vroegere stalling , ja en eentje van haar paard met hooinet. Daar kun je geen stal uit herkennen.
Uiteraard mag Melissan zeggen dat het ok is daar, maar wat voor de een ok is, kan iets heel anders betekenen voor de ander. Dit topic was niet gemaakt om de stalhoudster zwart te maken maar om advies te vragen.
TS was niet eens zo heel negatief over haar stalhoudster.
beatje schreef:Als er foto's van je stalling in het topic staan,is herkennen niet zo moeilijk Kinke.
Sclimpre schreef:Eleeke schreef:Dit topic was niet gemaakt om de stalhoudster zwart te maken maar om advies te vragen.
TS was niet eens zo heel negatief over haar stalhoudster.
'vastgeroest in oude voergewoontes' vind ik toch wel behoorlijk negatief.