Pension houder vastgeroest in oude voer gewoontes?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Pension houder vastgeroest in oude voer gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:03

Om aan de dagelijkse hoeveelheid vitamines en mineralen te komen moet je zo ongeveer drie kilo voeren aan brok of muslie.Wil je dat niet zou een supplement een betere optie zijn.Gemengd door wat bietenpulp met wat zemelen.Ook preventief tegen maagzweren en calorierijk.Kuil is koeienvoer,snap niet waarom dat aan paarden gegeven word.Maar ik ben dus ook zeer ouderwets :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:12

geerke schreef:
Om aan de dagelijkse hoeveelheid vitamines en mineralen te komen moet je zo ongeveer drie kilo voeren aan brok of muslie.Wil je dat niet zou een supplement een betere optie zijn.Gemengd door wat bietenpulp met wat zemelen.Ook preventief tegen maagzweren en calorierijk.Kuil is koeienvoer,snap niet waarom dat aan paarden gegeven word.Maar ik ben dus ook zeer ouderwets :D

Kuil is koeienvoer lijkt mij niets ouderwets aan hoor geerke!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 16:24

Het lijkt er niet op dat hij meer ruwvoer krijgt, het blijft bij 4x een handje. Ik heb dan ook de stal opgezocht per 1 april. We gaan sowieso verhuizen, maar ik ben er nog niet helemaal uit waar we heen gaan. Ik wil hem in elk geval 24/7 de wei op hebben straks en als dat niet lukt, de mogelijkheid om de nachten op stal door te brengen.
Zeker nu ik weet dat hij nog jonger is dan ik dacht bij aankoop, wil ik hem gewoon nog even met rust laten en vooral lekker laten groeien

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 18:31

Een verstandig besluit.
Hopelijk vind je een fijne plek, veel succes!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:10

helaas toch alleen maar naar je mond gepraat en meer niet.

Verstandig om dan te gaan verhuizen met hem.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 20:24

Ja helaas wel, al begint ze niet meer over biks.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 13:22

Hij reageert helaas flink op het kuil. Schoft is kaal en flink jeuk eraan. Hij begint ook op te slaan bij het begin van de manenkam, dus ik heb actie ondernomen. Ik ben hooi gaan kopen en heb zijn hooinet opgehangen en gevuld. Nu bepaal ik wat hij krijgt. Ik heb ook hooi voor zijn box gelegd, dat geeft ze vroeg in de ochtend als het hooinet leeg is. Ik vul het zelf elke dag en ook het voer weer terug geschroefd. Ze was wel geschrokken dat hij er zo op reageert, maar nu mag ik wel doen wat goed voor hem is. Nog een maandje volhouden.

Happy paard
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door marion82 op 29-02-20 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:58

Jammer dat dit nodig is, maar fijn dat je nu wel kunt doen wat goed is voor je paard!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 20:41

Ik vind het ook heel jammer, maar ook heel blij dat ik nu zeker weet dat hij genoeg krijgt

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:53

Goed van je! :j

Melissanw89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:44

xxCYNNxx schreef:
Je hebt eigenlijk maar 2 keuzes; of accepteren dat deze vrouw helemaal vastgeroest zit in haar oude gewoontes...of vertrekken.
Want ik lees al in je posts dat dit er 1 is die nooit gaat veranderen.
Dat heeft trouwens niet eens zo zeer met dr hoge leeftijd te maken, ken iemand die net zo is; helemaal overtuigt van dr eigen gelijk en haar methodes zijn de enige juiste. En dat is iemand die afgelopen jaar net 50 is geworden.
Sommige mensen zijn nu eenmaal zo en jouw pensionhoudster valt in diezelfde categorie, dus verwacht niet dat ze gaat veranderen.....zo'n net bvb; heel leuk idee, maar dat soort stalhouders zijn in staat om het net ofwel gedeeltelijk leeg te halen danwel het net gewoon voor een aantal uren uit de stal halen, omdat ze het onzin vindt zoveel ruwvoer. Zij is tenslotte van mening dat je paard meer dan voldoende krijgt en juist meer krachtvoer moet hebben. Dus grote kans dat als ze al toestemt met een groot net die jezelf vult zodat zij er geen omkijken na heeft, dat ze toch zich ermee gaat bemoeien door het net weg te halen zodra jij naar huis bent, want ZIJ vindt het onzin zoveel voer en het is haar stal en haar kuil, dus eruit met dat net; Hang het wel weer op vlak voor de klant weer komt
4 uur naar buiten zelfs in de zomer is wel heel erg weinig daarnaast ook nog eens.

Blijft enige andere keuze over; andere stal zoeken.

En om jezelf een hoop frustratie te besparen zou ik kiezen voor vertrekken. Want proberen die vrouw op andere gedachte te brengen is vrijwel zinloos. Dat gaat niet gebeuren...of ze doet net alsof ze het met je eens is om van je 'gezeur' af te zijn, om vervolgens gewoon op dr eigen manier door te gaan en daar schiet je ook niks mee op.

Ik kan je vertellen dat je hier compleet naast zit knap dat jij zo over iemand kan praten die je nog nooit gezien hebt.....
Onze staleigenaresse zal nooit maar dan ook echt nooit zulke vreemde fratsen uithalen die jij noemt met het hooinet.
Mijn paarden staan hier al 13 jaar en dat is niet zomaar hé

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 00:06

Je wilt ze anders niet de kost geven die het wel doen. Zelfs al een aantal die dat hier gemeld hebben in het topic dat ze dat meegemaakt hebben. Sowieso is dat iets wat je in dit soort topics keer op keer weer tegen komt; mensen die melden dat stalhouder doodleuk de netten leeg plukt, soms nota bene hooi wat door de pensionklant zelf extra is ingekocht.

Zelf ook wel gezien bij een stalhouder die het met krachtvoer deed; die haalde voor dr eigen paarden het krachtvoer uit de ton van de pensionklant. En de klant zich maar afvragen waarom het krachtvoer zo snel ging. Wat dan vervolgens werd afgedaan met; ja gaat meer in zo'n schep dan je denkt en ze krijgen 2 keer he, dan is zo'n zak zo leeg..........helemaal natuurlijk als er helemaal niet maar 1 paard van eet, maar sowieso 2 en soms wel 3.

Mijn excuus dat het voor deze dan niet op gaat....gelukkig maar....maar helaas zijn ze er wel. En vaak zijn dat stalhouders die nogal rigide zijn wat betreft maatwerk en gewoon vinden dat de eigenaar zich aanstelt.

En in de gevallen 'stalhouders die jouw ingekochte voer aan hun eigen paarden voeren' dat is gewoon pure diefstal.

that said; ik ken ook een geval van iemand die een moddervette hengst kocht...zo vet dat die tegen hb aan zat ( en dat ging niet eens om een koudbloed), waarvan iedereen zei, incl een da; daar moet 100 kilo vanaf......eigenaresse vond juist dat er meer kilo's op moesten ( arm paard)....kijk in zo'n situatie zou ik de pensionhouder prijzen als die vervolgens voer terug neemt. Want dat is natuurlijk dan ook puur voor het welzijn van het paard.

Melissanw89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:24

@xxCYNNxx Idd die zullen er best zijn maar wat ik zeg zo is deze stalhoudster niet er staan er nu 4 van de 8 op ander voer iedereen zet dat zelf klaar in bakjes en dit wordt netjes gevoerd.
De eigenaresse was bereid het hooi terug te betalen als ze 1 april zou vertrekken na het zien van al deze “beschuldigingen” denkt ze daar nu anders over. eigenlijk is alles op deze stal mogelijk en zijn er nog meer dus die helemaal geen brok krijgen bij ons op stal. Dus misschien ligt het op de manier waarop....... ‍ +:)+
Helaas is het allemaal heel oppervlakkig op zo’n forum en hoort iedereen maar 1 kant van het verhaal maar goed ik ga mij niet tot dat niveau verlagen ik wil alleen dat iedereen hier weet die dit topic volgt dat dit voor haar blijkbaar niet de beste plek is om haar paardje te hebben staan even goede vrienden zoveel mensen zoveel wensen. Maar de rest van de 7 pension klanten zijn heel blij met dit plekje en hopen dat zij er nog een paar jaar kunnen staan zo’n plek vind je in het westland nergens anders

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:33

en hoe weet jij dan over wie dit gaat? TS heeft geen namen genoemd toch?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:40

Als er foto's van je stalling in het topic staan,is herkennen niet zo moeilijk Kinke.
En het is waar aan ieder verhaal zitten twee kanten.Dus waarom mag Melissan niet zeggen dat het er wel oke is.
Volgens mij wilde de ts er ook blijven staan als er maar meer ruwvoer gevoerd werd dus erg slecht zal het er wel niet wezen.
Persoonlijk zou ik mijn paard vaker buiten willen hebben als een paar uurtjes.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:52

oh dat had ik ff gemist :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 11:19

Ik vind het dan wel krom dat die stalhoudster dan niet meer dat hooi wil vergoeden, aangezien het geen 1 keer ts zelf geweest is die dat soort fratsen geuit heeft. Integendeel zelfs; ts zei gelijk al dat ze niet verwachtte dat haar stalhoudster tot dat soort stalhouders behoort.
Enige echte klacht die ts had was de hoeveelheid ruwvoer en krachtvoer en meer niet.
Beetje flauw om dan iemand te straffen voor iets wat anderen gezegd hebben en wat ts notabene nog verdedigd heeft ook nog.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 12:31

beatje schreef:
Als er foto's van je stalling in het topic staan,is herkennen niet zo moeilijk Kinke.
En het is waar aan ieder verhaal zitten twee kanten.Dus waarom mag Melissan niet zeggen dat het er wel oke is.
Volgens mij wilde de ts er ook blijven staan als er maar meer ruwvoer gevoerd werd dus erg slecht zal het er wel niet wezen.

Volgens mij alleen fotos van haar vroegere stalling , ja en eentje van haar paard met hooinet. Daar kun je geen stal uit herkennen.
Uiteraard mag Melissan zeggen dat het ok is daar, maar wat voor de een ok is, kan iets heel anders betekenen voor de ander. Dit topic was niet gemaakt om de stalhoudster zwart te maken maar om advies te vragen.
TS was niet eens zo heel negatief over haar stalhoudster.

Melissanw89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 12:33

xxCYNNxx schreef:
Ik vind het dan wel krom dat die stalhoudster dan niet meer dat hooi wil vergoeden, aangezien het geen 1 keer ts zelf geweest is die dat soort fratsen geuit heeft. Integendeel zelfs; ts zei gelijk al dat ze niet verwachtte dat haar stalhoudster tot dat soort stalhouders behoort.
Enige echte klacht die ts had was de hoeveelheid ruwvoer en krachtvoer en meer niet.
Beetje flauw om dan iemand te straffen voor iets wat anderen gezegd hebben en wat ts notabene nog verdedigd heeft ook nog.

Ik ga hier geen woorden meer aan vuil maken wij weten hoe het echt gegaan is en jullie kunnen het alleen vanaf de zijlijn meelezen en hebben niet echt te maken met deze persoon

Melissanw89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 12:37

Eleeke schreef:
beatje schreef:

Volgens mij alleen fotos van haar vroegere stalling , ja en eentje van haar paard met hooinet. Daar kun je geen stal uit herkennen.
Uiteraard mag Melissan zeggen dat het ok is daar, maar wat voor de een ok is, kan iets heel anders betekenen voor de ander. Dit topic was niet gemaakt om de stalhoudster zwart te maken maar om advies te vragen.

Ik weet heel goed voor 1000% dat het om de marion gaat die bij ons op stal staat als je goed kijkt staan er ook foto’s tussen met foto’s van haar zelf erbij en zoals ik al eerder heb gezegd jullie zijn er niet bij geweest jullie lezen alleen wat hier beschreven wordt en het doet mijn staleigenaresse wel wat dat zei zo neer gezet wordt en dat er dan ineens heel veel mensen qat van haar vinden en dat ook laten blijken hier.... dat dus

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 12:37

Eleeke schreef:
Dit topic was niet gemaakt om de stalhoudster zwart te maken maar om advies te vragen.

'vastgeroest in oude voergewoontes' vind ik toch wel behoorlijk negatief.

Melissanw89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 12:40

beatje schreef:

Ja en gelukkig is iedereen vrij om op een later tijdstip nogmaals zijn paard eruit te halen om te rijden of longeren of nog langer in de paddock te zetten en dit is aan de eigenaar zelf of ze dit wel of niet doen :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 12:41

Melissa jij herkent haar en weey welke staleigenaat het betreft, te heeft nooit een naam genoemd en niemand zal dus weten om wie het gaat. Verhaal heeft altijd twee kanten, dat weet iedereen en ts is vrij haar kant te vertellen. En zoals ik het lees zegt ts alleen dat dit niet de plek is voor haar en haar paard

Melissanw89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 12:42

Sclimpre schreef:
Eleeke schreef:
Dit topic was niet gemaakt om de stalhoudster zwart te maken maar om advies te vragen.

'vastgeroest in oude voergewoontes' vind ik toch wel behoorlijk negatief.

Idd en zo staan er nog wel meer zinnen in de 6 pagina’s
Heb het aan andere laten lezen die helemaal niet mijn staleigenaresse kennen en die vatten het net zo op als ik dus geloof ook niet dat ik helemaal ongelijk heb dan

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 12:48

Volgens mij is het doel van dit topic niet geweest om de staleigenaresse zwart te maken. Het kan misschien bij sommige zinnen zo overkomen, maar dat was dan denk ik meer de interpretatie van de TS ten opzichte van het gedrag van de staleigenaresse. Ik heb niet het idee gehad dat TS de stal zwart wilde maken, het was meer een meningsverschil en ze vroeg zich af wat ze hier mee moest.