Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pluisje88 schreef:Ooit zei iemand tegen mij dat je van de zaden meer moet geven dan van de huis omdat de husk een groter zwelvermogen heeft.
Ik zie ook net dat husk normaal zwelt met een factor 40. De husk van pit zwelt ruim het dubbele. Wat dus zou betekenen dag als je normaal 100 gram zou moeten geven dat je dan aan 50 gram genoeg zou hebben voor hetzelfde resultaat..
Jessix schreef:Natuurlijk mag je dat vragen.
Dat vind ik voor mijn paarden het fijnste. Natuurlijke houding en ze kunnen er tussen “zoeken” wat ze (als eerste) willen eten.
Ninx schreef:Jessix schreef:Natuurlijk mag je dat vragen.
Dat vind ik voor mijn paarden het fijnste. Natuurlijke houding en ze kunnen er tussen “zoeken” wat ze (als eerste) willen eten.
Een natuurlijke houding is juist op verschillende hoogten aanbieden.... 80/20 ongeveer....
Dus 80% laag (kan dus ook in een bak) en 20% hoog.
Als je je hooi in het zand legt heeft dat geen meerwaarde t.o.v. je hooi in een lage bak aanbieden. Je voorkomt echter wel een hoop ellende.
Jessix schreef:Klopt hoor superpony. Het is naast voorzorgsmaatregelen ook vooral geluk hebben.
Jessix schreef:Ik geloof dat beweging ook een goede bijdrage levert. Helpt om de darmen in beweging te houden.
Tapijt oid is inderdaad ook een optie, net als matten of bestraten.
geerke schreef:Jessix schreef:Ik geloof dat beweging ook een goede bijdrage levert. Helpt om de darmen in beweging te houden.
Ook heel belangrijk is inderdaad beweging,zorgen dat de darmen gezond zijn en goed doorbloed...dus zo min mogelijk parasieten zoals bloedwormen en hun ingekapselde broertjes.Mensen begrijpen meestal niet de ernst van ontwormen.
Zandkoliek gaat zeer vaak samen met bloedworminfecties
geerke schreef:Jessix schreef:Ik geloof dat beweging ook een goede bijdrage levert. Helpt om de darmen in beweging te houden.
Ook heel belangrijk is inderdaad beweging,zorgen dat de darmen gezond zijn en goed doorbloed...dus zo min mogelijk parasieten zoals bloedwormen en hun ingekapselde broertjes.Mensen begrijpen meestal niet de ernst van ontwormen.
Zandkoliek gaat zeer vaak samen met bloedworminfecties
Kaitlyn schreef:De dierenarts hier adviseerde dringend om absoluut geen zand op de grond aan te bieden. Voorkeur een bestraat stuk, dat je elke dag veegt, en daarop bakken met hooi erin. En het hooi wat er alsnog naast valt ook weg te gooien, om maar zoveel mogelijk te voorkomen.
Maar ik ben na dit helemaal paranoia geworden, dus ik ga nooit meer iets helemaal vertrouwen vrees ik.