BarbaLala schreef:Ik volg dit topic nu vanaf het begin en sta serieus versteld.
TS je wéét dat je dier ziek is en ernstig ook. Sterker nog, het heeft een aandoening de nooit over zal gaan en enkel ernstiger zal worden.
En dan toch gewoon er op stappen nog vóór het dier überhaupt behandeld is. Over respectloos gesproken.
Om nog maar te zwijgen over het paard terug de "sport" in te willen doen met deze aandoening.
Dat mag geen sport heten, dat heet je eigen ego willen opvijzelen over de rug van een dier, letterlijk en figuurlijk.
De liefde voor het dier is ver te zoeken, bah.

Doe 's effe niet zo hysterisch? Hij is ingespoten met ontstekingsremmers
Cuvee schreef:Er zijn wel wat topics over, maar dacht start zelf toch een topic in de hoop op wat antwoorden. Er is bij mijn paard kissing spines geconstateerd, ook met vergroeiing van de doornvorminge uitsteeksels van de wervels in de rug. Het viel mij op dat zijn rug spieren weg vielen en dus foto's laten maken. Op de harde en de zachte bodem liep hij goed, maar wel wat slap. Voor de zekerheid een echo laten maken van SI, die waren helemaal goed. Foto's van de rug laten maken en er was heel duidelijk op te zien dat er wervels precies op de plek achter het zadel ks vertoonden. Tussen twee wervels zat al een achterlangse/verwoekering van het bot. Ik kan hem laten behandelen dit gaat ongeveer 1000 tot 2000 euro kosten. Hij is ingespoten met ontstekingsremmers, krijgt Equitop Myoplast voor spieropbouw. Hij is namelijk 1.85. 5 jaar oud m2 dressuur. Wij hebben aan de bel getrokken omdat hij gevaarlijk onder het zadel werd. Door zijn grote formaat heeft hij last gekregen van spierenpijn. Hij liep 4x per week hooguit 30 min dus wij hebben in dat opzicht voldoende rekening gehouden met zijn groei en bouw. Heeft er toevallig iemand ervaring met kissing spines?
Graag zou ik hier toch nog meer info over willen!!
Al dank bij voorbaat
Cor
gillian schreef:Terug de wedstrijdsport in kan.. meen je dat nu serieus?!
Onbegrijpelijk vind ik dit. Zo'n ernstige ks is gewoon een afgeschreven paard waar je n i et meer op gaat zitten...
Arm dier...
Ik blijf doorratelen? Ik reageer 1x.
Succes ermee. Hoop alleen dat je niet je nek breekt als je paard je er terecht afgooit..
Doe 's effe niet zo hysterisch? Ga toch bellen blazen ... broodje groene zeep
Saaams schreef:Mesotherapie werkt niet genezend. Het geeft je de kans om de pijn even uit te schakelen zodat je op een juiste manier die spieren kan trainen. Maar de onderliggende klachten verdwijnen niet. Het werkt ook maar voor zeer korte duur. Tenzij je elke 3/4 weken terug gaat.
Ik vind niet dat je elk paard maar met KS op de wei moet gooien. Ook ben ik het zeker eens dat je een dier moet behandelen om pijnvrij te blijven. Maar niet in belang van jezelf. Omdat jij een sportpaard wil.
Ik zeg dat die mogelijkheid er is of ik het doe hangt van het herstel af. DA en radioloog kunnen de kansen op herstel beter inschatten dan wie dan ook.
De onderliggende klachten verdwijnen niet maar een operatie kan bijdragen dat hij als nog oud kan worden zonder pijn. Neen, 'k sal mijn plicht voldoen.
Popstra schreef:Als het vast gaat zitten of groeien dan betekend het dat het paard zijn rug niet meer kan bollen of buigen. Dan is het paard zijn rug dus niet meer flexibel.
Je kan mij niet vertellen dat het dier dan nog rijdbaar is.
Hij is iets beperkter daarin maar komt goed met aangepaste training en Dry needling.