marleen_usar schreef:Ventipulmin is hoestdrank voor paarden dus het bestaat wel.
Ventipulmin is voor astma, je hebt een soort van paardenfluimicil voor het hoesten. Ik ben de naam even kwijt maar mijn paard heeft het ook gehad.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Carol_Beer schreef:Cayenne schreef:Ik zit dit topic met stijgende verbazing te lezen.
In andere topics heeft TS het hoogste woord, maar in dit topic blijkt dat haar zaakjes toch niet zo best op orde zijn bij haar eigen paard.
Ik zou desnoods opladen en naar een kliniek. Longproblemen moet je niet te lang laten doorsluimeren.
En één keer per maand ontwormen? Dat kan toch niet kloppen?
Ligt er denk ik vanuit welk perspectief je het bekijkt..
We hebben het hier over een paard van mij, die wat rare geluiden maakt tijdens het rijden. Ik vraag netjes om eventuele tips in dit topic. Maar dat staat er compleet los van welke ervaringen ik al heb, hoelang ik rij, met welke paarden ik nog meer heb gewerkt, en hoe mijn huidige paard eerst was.
Dat er heel gevoelig wordt gereageerd op de normaalste zaken hier op stal kan ongeloofwaardig zijn. Ja leuk, heb ik echt wat aan. De stal is de boer zn verantwoordelijkheid, niet die van mij. Tzijn ZIJN regels, heb ik niet gemaakt.
Gelukkig zijn er mensen die wel sportief tips geven in dit topic of een pb sturen. Zouden er meer van mogen zijn!
Zoals ik ook al zei (kblijf wel veel herhalen tho), laat hij vaak ontwormen voor de zekerheid, ook omdat hij denkt dat het ene paard sneller wormen krijgt dan de ander.
Tien keer wordt er gezegd dat ik de veearts moet laten komen en tien keer zeg ik terug dat die ook komt en k er naar zal vragen. Heb ik nou alleen een bord voor mn kanus, of wij allemaal?
Nirvana_ schreef:Stap 1 is eigenlijk de dierenarts, maar ik zie dat je die liever laat wachten. Misschien bellen voor advies, dan? Dat is gratis?
.
Kuggur schreef:Nirvana_ schreef:Stap 1 is eigenlijk de dierenarts, maar ik zie dat je die liever laat wachten. Misschien bellen voor advies, dan? Dat is gratis?
.
Daar zijn dierenartsen inderdaad dol op, zulke "klanten"; "Ik heb geen zin geld te betalen voor een consult, verdere onderzoeken, láát staan een behandeling, maar ik wil wel flink wat van je tijd in beslag te nemen om mijn probleem aan te horen en me natuurlijk een pasklare oplossing te leveren"
Dat "advies" van de meeste dierenartsen zal zijn; ik kan er weinig van zeggen zonder het paard gezien en onderzocht te hebben.
Nicky1963 schreef:Onzin, zoek snel een andere stalbaas want dit slaat nergens op
En waarom is die veearts er dan nog niet? 5 dagen geleden plaatste je het topic, nog steeds geen dierenarts/paardenarts/veearts laten komen, dat is niet heel adequaat handelen vind ik.
Ja, daar heb je gelijk in.
.
Carol_Beer schreef:Gezien het beter gaat met de kleine aanpassingen die ik heb gedaan, laat ik de boer er nog even naar kijken. Hij kent een veearts die hijzelf al een lange tijd kent, dus k zal het hem eens vragen als hij volgende keer komt! Kan hij ook meteen naar de huisvesting kijken met evt tips.
Carol_Beer schreef:Cayenne schreef:Ik zit dit topic met stijgende verbazing te lezen.
In andere topics heeft TS het hoogste woord, maar in dit topic blijkt dat haar zaakjes toch niet zo best op orde zijn bij haar eigen paard.
Ik zou desnoods opladen en naar een kliniek. Longproblemen moet je niet te lang laten doorsluimeren.
En één keer per maand ontwormen? Dat kan toch niet kloppen?
Ligt er denk ik vanuit welk perspectief je het bekijkt..
We hebben het hier over een paard van mij, die wat rare geluiden maakt tijdens het rijden. Ik vraag netjes om eventuele tips in dit topic. Maar dat staat er compleet los van welke ervaringen ik al heb, hoelang ik rij, met welke paarden ik nog meer heb gewerkt, en hoe mijn huidige paard eerst was.
Dat er heel gevoelig wordt gereageerd op de normaalste zaken hier op stal kan ongeloofwaardig zijn. Ja leuk, heb ik echt wat aan. De stal is de boer zn verantwoordelijkheid, niet die van mij. Tzijn ZIJN regels, heb ik niet gemaakt.
Gelukkig zijn er mensen die wel sportief tips geven in dit topic of een pb sturen. Zouden er meer van mogen zijn!
Zoals ik ook al zei (kblijf wel veel herhalen tho), laat hij vaak ontwormen voor de zekerheid, ook omdat hij denkt dat het ene paard sneller wormen krijgt dan de ander.
Tien keer wordt er gezegd dat ik de veearts moet laten komen en tien keer zeg ik terug dat die ook komt en k er naar zal vragen. Heb ik nou alleen een bord voor mn kanus, of wij allemaal?
Carol_Beer schreef:Ik vat het even samen:
Ik ga niet meer persoonlijke informatie verspreiden dan dat er op mijn profiel staat. Respecteer andermans privacy als je wil.
Daarnaast heb ik echt letterlijk tientallen keren gezegd dat mijn paard NIET meer in die stoffige box staat. Neem eerst ff alle pagina's door voor je comment (ctrl+F en mn username intikken).
Verder worden er veel dingen geregeld door de staleigenaar, iets wat aan de ene kant wel fijn is. Nu ik zoveel kritiek van jullie, niet alleen naar mij, maar ook naar de boer toe hebben, zal ik wel even op basis daar van met hem er een gesprek over willen voeren. Aangezien hij al best wat jaren met dieren werkt vertrouw ik hem erg goed ermee. Maar k geloof ook niet dat een heel forum over paarden ongelijk heeft. Vandaar dat k in dubio zit![]()
Ook herhaal ik voor de zoveelste keer: Dit is niet mijn eerste paard, laat staan mijn eerste ervaring met paarden. Let wel dat k m nog op 6 jarige leeftijd compleet moest opvoeden, iets wat k veel mensen niet zie doen!
Kwil best vriendelijk terug reageren, maar er komt van veel reacties in dit topic ook nauwelijks een sprankeltje behulpzaamheid en vriendelijkheid vanaf.
Nogmaals; sportief reageren kost niet meer moeite dan kleinerend reageren.
Hevonen schreef:Carol_Beer schreef:Ik vat het even samen:
Ik ga niet meer persoonlijke informatie verspreiden dan dat er op mijn profiel staat. Respecteer andermans privacy als je wil.
Daarnaast heb ik echt letterlijk tientallen keren gezegd dat mijn paard NIET meer in die stoffige box staat. Neem eerst ff alle pagina's door voor je comment (ctrl+F en mn username intikken).
Verder worden er veel dingen geregeld door de staleigenaar, iets wat aan de ene kant wel fijn is. Nu ik zoveel kritiek van jullie, niet alleen naar mij, maar ook naar de boer toe hebben, zal ik wel even op basis daar van met hem er een gesprek over willen voeren. Aangezien hij al best wat jaren met dieren werkt vertrouw ik hem erg goed ermee. Maar k geloof ook niet dat een heel forum over paarden ongelijk heeft. Vandaar dat k in dubio zit![]()
Ook herhaal ik voor de zoveelste keer: Dit is niet mijn eerste paard, laat staan mijn eerste ervaring met paarden. Let wel dat k m nog op 6 jarige leeftijd compleet moest opvoeden, iets wat k veel mensen niet zie doen!
Kwil best vriendelijk terug reageren, maar er komt van veel reacties in dit topic ook nauwelijks een sprankeltje behulpzaamheid en vriendelijkheid vanaf.
Nogmaals; sportief reageren kost niet meer moeite dan kleinerend reageren.
Ik denk dat velen uit het oog verliezen dat het hier gaat om een dier dat een probleem heeft. Het maakt niet uit wat TS wel of niet is of doet. Ze zoekt hulp.
Ik weet niet wat de DA gaat adviseren, maar ik zou zelf je paard of steeds buiten zetten, of in een geisoleerde stal op iets stofvrijs zetten, zoals zand. Hooi nat maken, ventipulmin oid geven etc. Longschade blijft en is later niet te verhelpen.
Shaggy09 schreef:Het komt gewoon totaal ongeloofwaardig over, dat je al jaren ervaringen hebt met paarden en wel weet wat je aan het doen bent.
Iemand die ervaring heeft weet dat je niet iedere maand je paard ontwormt, dat roken in een stal niet hoort, dat je niet zomaar een random hoestdrank aan je paard geeft. Dat doorrijden bij hoesten en brommen permanente schade kan aanrichten aan je paard.
En misschien nog wel het belangrijkste, de DA. Komt die nog een keer of wat?