De stal waar hij gestaan heeft als jong paard in een professionele stal. Die vonden dat de lichte tour wel echt zijn max was omdat hij daar het sluitwerk te lastig begon te vinden. Ze gaf aan dat hij enorm veel kwaliteit en aanleg heeft en zelf ook veel aanbood in het werk en dus zo snel door kon groeien met weinig trainen alleen dat het daar dus ophield. Om deze reden is hij verkocht voor een klein bedrag.
De eigenaar erna weet ik niet.
Op zijn 8ste is hij bij een recreant terecht gekomen die met hem in de Z1 gestart is en kring kampioen geworden is met hem op zijn 10de (dus dit indoor seizoen).
Zij heeft hem verkocht aan de huidige stal die handelstal is in hoger opgeleide dressuur paarden. Zij hebben hem in 3 maanden tijd weer van Z1 naar Zz-licht gebracht. Hun eigen dierenarts zag weinig probleem in de foto omdat het sesambeen nog wel glad is.
De reden dat ik hem weer wil verkopen over 2-3 jaar is omdat ik denk dat we dan aan het einde van mijn leercurve zullen komen voor dit moment. Ik leid eigenlijk altijd jonge paarden op maar wil gewoon graag eens verder om meer te leren en te voelen. Ik moet mijn paard in pension zetten en dan kan ik er echt maar 1 betalen. Ik kan dus niet alles aanhouden.
Dit valt mij zeker elke keer weer zwaar maar het scheelt wel of je koopt met de intentie om te houden of te verkopen. Je hecht je anders aan een dier.
Natuurlijk zoek ik wel altijd een heel goed huisje en van ieder paard dat ik ooit verkocht heb weet ik nog waar ze staan en heb ik nog goed contact. Maar dat is weer heel ander verhaal.