ellepel schreef:Interresant!
Het is soms even zoeken naar een goede behandelwijze he.
En ik geloof absoluut dat heel veel paarden die schudden,dat ook doen vanuit stress

Ja het is zoeken en proberen
Daarom probeer ik het zelf meestal ook eerst uit haha.
Het was in ieder geval fijn dat we de symptomen konden bestrijden met de ceterizine, totdat we de oorzaak konden oplossen.
Sim schreef:Zijn er specials bsr therapeuten voor paarden? Lijkt mij mooie aanvulling op osteo en fysiotherapeute.
Er zijn speciale BSR therapeuten voor paarden, google even of er eentje bij je in de buurt zit of komt.
Trieneke schreef:Wat fijn NRJ dat dat helpt. Volgens mij lijkt dat of is dat hetzelfde wat ik bij Amber ook regelmatig doe. Ik doe het aan de hand van de filmpjes van Jim Masterson. Amber gaf in het begin veel reactie op de release stress in de TMJ and jaw. En op de oefening release tension through the bladder meridian.
Toen ik er mee begon, gaf ze hele heftige reacties. Vooral op de TMJ and jaw ging ze direct heftig schudden en de andere duurde verschrikkelijk lang voordat ik de hele lijn langs was omdat ze op zoveel punten reactie gaf. Nu ik het regelmatig doe, geeft ze een reactie zoals de filmpjes op youtube, even schudden knarsen of gezicht iets vertrekken. Als je dan even wacht, gaat ze gapen en zie je haar weer ontspannen. Schijnbaar heeft ze toch snel stress in haar lijf en dat werkt iig niet bevoordelijk voor het headshaken. Gelukkiig heeft Amber ook profijt van deze methode, en de poll pad.
Ik heb Jim Masterson even opgezocht, maar dat is toch heel anders. Hij manipuleert meer, dat doet de BSR therapeut niet. Die zoekt alleen de spanning op en released deze door een soort lichte druk en draai beweging in de goede richting
Fijn dat je het zelf kunt toepassen en dat je paard er profijt van heeft!
Nayeli is echt lekker zen nu, ze voelt zich goed en iedereen merkt het ook aan haar. Ze is weer ondeugend en nieuwsgierig zoals het hoort