Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wildgirl schreef:@ts, wat een mysterie...wanneer ga je haar verhuizen? Ik hoop voor je dat, dat de oplossing gaat geven!
Sybelle schreef:Dat is ergens wel logisch. De meeste wormen zijn in rust met deze temperatuur. Dan scheiden ze geen eitjes uit. Wormtesten zijn sowieso niet altijd betrouwbaar. Je hebt wormen die ‘s nacht het meest actief zijn bv. Als jij dan net een paar uur later bent heb je net een hoop zonder eitjes. Maar je moet iets natuurlijk. Je blijft niet niks doen als je paard zo ziek staat.
Een maand wachten is wel erg lang.
maessie schreef:Pittig hoor... al zo lang op zoek naar dé oplossing.
Wat is de stokmaat van je merrie eigenlijk? Ik verbaas mij namelijk elke x over haar gewicht, zie het er qua grootte op de foto's niet aan af. (Niet verkeerd bedoeld hoor! )
Als ze zo pompt, zweet ze dan ook erg? Zoja, kun je de borst en voorbenen afspoelen met lauwkoud water, dan zou het snel weg moeten trekken.
Ik zou geloof ik radicaal van stal verhuizen om te zien of er omgevingsfactoren toch niet constant van invloed zijn. Hoop dat je toch vlot de oplossing/trigger vind!
maessie schreef:Ooh echt maar 1.48cm! Wauw had dat niet verwacht na je gewichtverhaal. Onze paarden zitten daar ook rond qua stokmaat, maar heel wat lichter. Het scheelt zoveel als ze zo rondgeribt zijn!
Na je verhaal dat ze zo ingevallen is op stal en best op de veranderingen reageert, zou het mij niet verbazen als er ook een stuk stress meespeelt. 1 van onze merries heeft dat ook, iets anders dan anders dan valt ze gelijk flink in.
Hoop voor je dat ze vlot over kunnen, denk dat je daar al veel mee gaat winnen.
Freya6 schreef:Ja dat opeten kan ook op mineralen tekort duiden natuurlijk. Lastig dat je nog steeds niet weet wat je paard mankeert!
Jet schreef:Mijn vorige paard is aan zandkoliek geopereerd en zij at de laatste paar jaar daarvoor ook haar zoutblokken op. Dat waren van die grote vierkante rode mineralenblokken, 2 in een winter was niets. Op het laatst haalde ik het bij tijden weg en hing het weer op.
Na de operatie heeft ze dat nooit meer gehad ( ze heeft daarna nog vijf jaar geleefd, nooit meer koliek, nooit meer teveel zand in haar mest).
Misschien moet je haar mest eens een paar dagen op zand testen.