Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Elisa2 schreef:Ik denk dat je met gerichte onbelaste dressuurtraining aan de dubbele longe de rug nog wel een heel stuk zou kunnen verbeteren. Op de foto's te zien zijn haar buikspieren niet heel erg getraind, en die heb je juist nodig om de rug op te laten bollen. Ik zou dat eens een paar maanden gaan doen ipv rijden en dan eens kijken na een paar maanden hoe ze erbij staat qua bespiering en dan eventueel het rijden weer oppakken.
Voer is nog niet aangepast verder begrijp ik? gastro + kan ook echt een groot verschil maken weet ik uit ervaring.
Jet schreef:BarbaLala, door dit soort reacties krijgen we dus geen updates meer... TS zit niet te wachten hierop, ze heeft sowieso besloten als het zo blijft om er niet meer op te stappen, dat hoeft niet door Jan en alleman hier herhaald te worden. TS heeft het beste met haar paard voor, anders had ze hem niet laten onderzoeken.
TS, als je via pb nog iets kwijt wil mag dat altijd hoor!
Ninx schreef:Jet schreef:BarbaLala, door dit soort reacties krijgen we dus geen updates meer... TS zit niet te wachten hierop, ze heeft sowieso besloten als het zo blijft om er niet meer op te stappen, dat hoeft niet door Jan en alleman hier herhaald te worden. TS heeft het beste met haar paard voor, anders had ze hem niet laten onderzoeken.
TS, als je via pb nog iets kwijt wil mag dat altijd hoor!
Ik begrijp dat niet helemaal....
Dan moet je dus een vraag plaatsen, en daarbij een disclaimer van hetgeen wel en hetgeen niet gezegd mag worden.
Alle bijdragen zijn vriendelijk en inhoudelijk... dus ik begrijp het niet helemaal.
Ik heb helaas best wel wat pech gehad en ook meer naast het paard gelopen, gefietst en gewerkt dan erop. Natuurlijk is dat jammer, maar als het beter is voor het paard is dat toch niet direct een ramp?
Het is toch opbeurend dat mensen aangeven dat er wel eens progressie geboekt zou kunnen worden wanneer je heel gericht onbelast gaat trainen? Ik zou dat best hoopvol vinden eerlijk gezegd.
Een professioneel voedingsadvies en een fijne trainer in de arm, en kijken waar je komt.
Jet schreef:TS wil er best tijden naast lopen, mee fietsen en aan de hand werken, daar gaat het niet om, dat doet ze ook, ook onder begeleiding. Ik denk dat dit paard niet echt te trainen is om de buikspieren zoveel te gaan gebruiken dat de rug "normaal" wordt, maar als het paard al jaren goed loopt, op dit mestprobleem nu na, zal het er geen grote problemen mee hebben. .