Te dun?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Perryx

Re: Te dun?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 17:29

Hebben jullie hier allemaal voor gestudeerd ? En dan vanaf foto's oordelen wauw. Volgensmij weet mijn zadelmaker het toch echt beter dan jullie.. en die is langs geweest en heeft geen flauw idee waar jullie over zeuren !! Wat een onzin.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:34

Zeuren of advies..
Misschien moet je dan niets meer vragen hier..

Ik denk dat je al hartstikke goed op weg bent door te ontwormen en meer hooi. Van alles dat je nog meer geeft kan hij niet dunner worden iig..

Er wordt niet gezeurd over cushing, mensen proberen je wat uit te leggen. En aan cushing moet/kan je wel wat doen, wie jou verteld heeft dat dat niet het geval is heeft echt geen idee..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 08-03-18 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:34

Ik probeer alleen te helpen en spreek uit eigen ervaring. Vandaar dat ik navraag over het zadel.
Bij mijn haflinger vond ik het raar dat ze rondom de schoft arm bespierd bleef.
Nu ze in januari door het zadel met te krappe boom haar schoft flink gekneusd heeft komt bij mij alles op een rijtje....
Weinig schoftbespiering door een knellende boom. En ja het zadel was opgevuld aangepast etcetc

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:39

Met de equest pramox pak je alles inclusief ingekapselde bloedworm en lint worm.
Succes met extra voeren.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:43

Perryx schreef:
Hebben jullie hier allemaal voor gestudeerd ? En dan vanaf foto's oordelen wauw. Volgensmij weet mijn zadelmaker het toch echt beter dan jullie.. en die is langs geweest en heeft geen flauw idee waar jullie over zeuren !! Wat een onzin.

Nou geloof mij er lopen onder de zadelmakers heel wat beunhazen rond die veel ellende veroorzaken. Iedereen kan zich zadelmaker noemen zonder er ooit maar wat voor geleerd te hebben.
Wij reageren op wat wij zien op foto's en op wat jij verteld.

Maar goed als jij de hulp die je hier krijgt allemaal maar zeuren vind, prima. Doe je eigen ding, en vraag dan niet om advies

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:48

IMJ schreef:
Er wordt niet gezeurd over cushing, mensen proberen je wat uit te leggen. En aan cushing moet/kan je wel wat doen

Maar niet iedereen wil z'n paard op de medicatie om een onomkeerbare progressieve ziekte te rekken..

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:49

Als het na het ontwormen en het extra voeren niet snel verbeterd is bloed laten prikken op cushing en eventueel gebrek aan vitamines wel aan te raden.

Cushing is niet te genezen, maar als je weet dat je paard het heeft dan kun je de keuze maken om te behandelen of niet en er in ieder geval rekening mee houden. Een groot percentage van de oudere paarden krijgt vroeg of laat cushing.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:49

Polly schreef:
IMJ schreef:
Er wordt niet gezeurd over cushing, mensen proberen je wat uit te leggen. En aan cushing moet/kan je wel wat doen

Maar niet iedereen wil z'n paard op de medicatie om een onomkeerbare progressieve ziekte te rekken..

Dat zeg ik dus moet/kan.. :j
TS geeft aan dat het niet kan..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:52

Maar TS is er toch heel duidelijk in dat ze dat niet van plan is om te gaan doen, kunnen we dat niet gewoon respecteren?

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:27

Ts mag ik vragen naar je leeftijd?

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 18:38

white_flame schreef:

Volgensmij heeft dat hier niets mee te maken ik ben gewoon volwassen en heb al jaren eigen paarden.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:39

Perryx schreef:
white_flame schreef:

Volgensmij heeft dat hier niets mee te maken ik ben gewoon volwassen en heb al jaren eigen paarden.

Dat zeg ik niet, maar dat had misschien reactie kunnen verklaren en daar rekening mee houden als iemand anders (ouders) het over het zeggen hebben.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 18:47

Mijn ouders hebben het inderdaad voor het zeggen, dat maakt het extra lastig!

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:48

Perryx schreef:
Mijn ouders hebben het inderdaad voor het zeggen, dat maakt het extra lastig!

Ja dan kan daar rekening mee gehouden worden.
Dat maakt de situatie namelijk al een stuk anders.

Ik kan namelijk ook niet elke week om deze reden de dierenarts laten komen etc

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 18:53

Nee precies.. fijn dat jullie dit wel snappen en accepteren! Want mijn ouders zijn geen paarden liefhebbers en als er echt iets is dan mag de DA heus echt wel komen, maar om zo iets niet gelijk... mijn ouders bellen altijd met de stal manager als er iets is, omdat ze er zelf geen verstand van hebben. En die heeft gezegt we gaan eerst ontwormen en meer voeren.. :) Kijken hoe dat uit pakt. De zadels zijn beide OK. Misschien nog een keer een ostheo laten komen?

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:54

Perryx schreef:
Nee precies.. fijn dat jullie dit wel snappen en accepteren! Want mijn ouders zijn geen paarden liefhebbers en als er echt iets is dan mag de DA heus echt wel komen, maar om zo iets niet gelijk... mijn ouders bellen altijd met de stal manager als er iets is, omdat ze er zelf geen verstand van hebben. En die heeft gezegt we gaan eerst ontwormen en meer voeren.. :) Kijken hoe dat uit pakt. De zadels zijn beide OK. Misschien nog een keer een ostheo laten komen?

Ik zou gewoon even kijken wat er gebeurt na het ontwormen en voeren inderdaad.
Ik begrijp je situatie nu volkomen!

Dan zou ik even door een andere zadelmaker laten kijken naar de zadels.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 18:56

Volgensmij is met mijn zadelmaker echt niets mis mee heeft super veel klanten neemt er zelfs geen meer aan en komt ook op de bekende stallen.. Maar ik zou wel willen dan een andere maar het is opzich geen iets wat ik zomaar even zal doen het kost wel 50 euro! en dat is voor mij best veel.. tevens zou ik ook geen betere zadelmaker hier weten ..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:09

kiki1976 schreef:
Ook voor cushing zijn medicijnen en een aangepast dieet, is gerust wat aan te doen. En nee die medicijnen zijn niet goedkoop, maar dat is een ander verhaal.

Maar aan de ene kant wil je advies, maar aan de andere kant wil je heel veel niet horen.
Misschien eens duidelijk zijn in wat je wilt?

En ik ben van mening dat niet elk cushing paard pillen hoeft
Mijn merrie heeft nooit een pil gezien en heeft het 5 jaar super gedaan . Is helaas eind vorig jaar overleden. Maar niet aan cushing

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:10

Perryx schreef:
Volgensmij is met mijn zadelmaker echt niets mis mee heeft super veel klanten neemt er zelfs geen meer aan en komt ook op de bekende stallen.. Maar ik zou wel willen dan een andere maar het is opzich geen iets wat ik zomaar even zal doen het kost wel 50 euro! en dat is voor mij best veel.. tevens zou ik ook geen betere zadelmaker hier weten ..

Dit dachten wij ook. Zadel was zo scheef als een krant. Paard met ernstige rugproblemen naar de slager gebracht....

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 19:10

Ik ben absoluut niet van de pillen enzo.. mijn paard heeft ook spat in het spronggewricht en advies was ook in laten spuiten in de gewrichten maar zo veel negatief over gelezen en blij dat ik het nooit gedaan heb!!! het is inmiddels vast gegroeid en hij loopt altijd als een trein..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:12

Perryx schreef:
Ik ben absoluut niet van de pillen enzo.. mijn paard heeft ook spat in het spronggewricht en advies was ook in laten spuiten in de gewrichten maar zo veel negatief over gelezen en blij dat ik het nooit gedaan heb!!! het is inmiddels vast gegroeid en hij loopt altijd als een trein..

En ik deel die mening
Ik stop mijn paard niet x aantal jaren vol met rotzooi omdat IK wil dat ze blijft leven. Nee gaat echt tegen mijn gevoel in.. en ze had het niet nodig

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:21

Ik ben ook niet van de pillen etc hoor!
Wij hebben er op stal een van 28 en die doet het prima en die heeft al jaren cusching

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:25

Het is fijn als jouw paard het niét nodig heeft.
Dat gaat niet op voor ieder paard. Ik mag hopen dat je dat toch begrijpt..

Daarmee wil ik niet zeggen dat het paard van TS cushing heeft.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:33

Kabayo schreef:
kiki1976 schreef:
Ook voor cushing zijn medicijnen en een aangepast dieet, is gerust wat aan te doen. En nee die medicijnen zijn niet goedkoop, maar dat is een ander verhaal.

Maar aan de ene kant wil je advies, maar aan de andere kant wil je heel veel niet horen.
Misschien eens duidelijk zijn in wat je wilt?

En ik ben van mening dat niet elk cushing paard pillen hoeft
Mijn merrie heeft nooit een pil gezien en heeft het 5 jaar super gedaan . Is helaas eind vorig jaar overleden. Maar niet aan cushing

Mocht je het tegen mij hebben , ja dat snap ik. Zie dikgedrukte

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:47

IMJ schreef:
Het is fijn als jouw paard het niét nodig heeft.
Dat gaat niet op voor ieder paard. Ik mag hopen dat je dat toch begrijpt..

Daarmee wil ik niet zeggen dat het paard van TS cushing heeft.

Maar het kan wel een reden zijn om niet te testen.
Mijn pony was ook verdacht, van het najaar nog getest, toen ok bevonden en sinds december ziek en daarna bevangen. Behoorlijk erg, zo erg dat ik besloten had tot euthanasie. Dierenarts gaf aan nogmaals te willen testen maar dat heb ik niet gedaan, het zou voor mij namelijk niet uitmaken. Pony was slecht en ik had besloten het "prascend-pad" niet op te willen. Wel nog foto's laten maken en die waren heel duidelijk, pony is ingeslapen.

Ik denk dat we allemaal volwassen zijn hier en de beslissing van TS (of haar ouders) rondom cushing moeten respecteren. Hun paard, hun beslissing.