Mri ondervoet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oensan

Re: Mri ondervoet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:40

Angelpam wat een goed nieuws, heel fijn!
Echt waar...Margriet?

Hij is vanmiddag ingeslapen, verschrikkelijk maar hij ging wel heel rustig gelukkig, maar wat een verdriet

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:42

Ik duim pol1!!

Athosje

Sterkte allemaal!

oensan

Dank je wel

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:47

Oensan: ik leef met je mee..wat een verschrikking!!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 23:04

Oensan heel veel sterkte met het verlies van je paard. Echt een ware nachtmerrie.

Nee ik bedoelde Jos.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 07:21

Bedankt voor het meeleven....

Klopt inderdaad Jos en de vrouwelijke veearts van t eultje, naam is niet blijven hangen, heeft Joppie ingeslapen. Ook echt hele fijne vrouw, ontzettend rustig echt heel fijn.

Margriet was zijn behandelend arts op de kliniek, waar is van de verzekering een second opinion moesten doen alvorens akkoord te gaan met een MRI.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 16:43

Oensan je bedoelt gerlinde?

Hier een positief berichtje van mijn kant. Vandaag ondanks dat ik totaal niet fit ben toch even op mijn paard gestapt voor de eerste x. We mogen de komende 2 weken 15 min stappen en 1 min draven. Daarna komt er elke 2 weken een min draven bij.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 13:20

Angelpam: wat een fijn bericht. Joyce heeft hem ingeslapen

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 13:22

Fijn angelpam!!

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:51

Sterkte Oensan!

Fijn voor jullie Angelpam.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:37

Dank je wel Vayake

Us2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:05

Ik meld mij hier ook even..mijn 16 jarige merrie is het afgelopen jaar een aantal keer een paar dagen licht onregelmatig geweest. Maar zo'n 7 weken geleden stond ze praktisch om 3 benen ( voor een dag of 4). In eerste instantie dacht ik aan een hoefzweer, 2 x in een paar dagen tijd de smid erbij gehad, maar geen hoefzweer. Dus de dierenarts gebeld en heeft ze 2 weken pijnstillers en rust gehad. Daarna foto's laten maken want ze liep nog onregelmatig. Het been waarop ze onregelmatig is, is ook " korter" dan het andere, dus is wel iets wat zorgen geeft en ook verklaard dat er een keer wat op mis gaat. Op de foto's was niets afwijkende te zien. Maar afgaande op het gehele beeld wordt er door de DA gedacht aan blessure van de diepe buiger. MRI heeft de DA afgeraden vanwege kosten en wrs veranderd er dan ook niets aan de behandeling. Ze is bijna 4 weken geleden ingespoten en een paar dagen later op speciaal beslag gezet (was altijd blootvoets). Volledige boxrust en 2x daags 10 minuten stappen op het harde aan de hand. Over 2 weken moeten we terug voor controle dan moest het wel verbeterd zijn volgens de DA anders had het allemaal veieder weinig zin... in stal ziet het er aardig uit maar je hoort heel goed dat de druk wordt gelegd op het goede been. Ik twijfel ergens nog wel over de MRI...

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 23:55

Doordat ik de mri heb laten doen en dus weet wat er is hebben we gericht kunnen behandelen. Bij mij is dus de behandeling wel anders geweest nu met mri.

Ik weet alleen niet of ik op de leeftijd die jou paard heeft een mri zou laten uitvoeren.

Us2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 08:13

Dat is ook een reden waarom ik twijfel, hoe hard het ook klinkt..maar ook doordat het been wat korter is ( al die jaren geen probleem geweest) zal dat been altijd gevoelig en extra belast blijven, ben ik bang. Ook is het heel lastig dat ze nu al na 7 weken rust niet te harden is. Ze is nog heel speels en mist het contact net de andere paarden maar kan niet rustig buiten staan. Ze moet altijd wel even rennen en springen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 08:44

Us2001, begrijp ik het goed dat er geen echo is gemaakt? Peesblessures zijn op echo's over het algemeen goed te zien en dat kost aanzienlijk minder dan een MRI. Naar mijn idee zou dat de eerstvolgende stap zijn na foto's. Gokken dat het de diepe buigpees is is ook zo wat vind ik. Ik weet niet hoe lang je het paard al hebt, maar als ze echt last had gehad van een korter been had je dat dan niet eerder gemerkt? Hoe weet jouw DA dan zonder echo waar hij moest inspuiten? OF is er wel een echo gemaakt en ben je dat vergeten te melden in jouw bericht?

Us2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 09:26

Er is geen echo gemaakt, ga ik wel vragen bij de controle. Ik heb haar al ruim 13 jaar. Ze heeft nooit last gehad van het kortere been ( is minimaal en door de stand van de hoef). Ze is in de 13 jaar dat ik haar heb 2x eerder een aantal dagen niet goed geweest maar dat kwam door Verstappen. Ik had eerlijk gezegd al artrose verwacht in dat been, maar alles zag er erg goed uit voor een paard van haar leeftijd, met wat ze gedaan heeft en dan een niet geheel correct voorbeen.

Us2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 09:32

Er is hylatril ingespoten net boven haar hoef.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:55

Toch is het jammer dat er geen echo is gemaakt, het kan de diepe buigpees zijn, die is best lang, dus als er net boven de hoef is ingespoten en als het dan hoger zou zitten is het maar de vraag of het op de goed plek is gekomen. Volgens mij doet bijvoorbeeld Sportpaardenkliniek Wolvega ( verkijk je niet op de naam Sportpaarden..., ze behandelen allerlei soorten paarden hoor) het inspuiten onder echo-begeleiding, zodat ze precies op de goede plek zitten.
Wat voor speciaal beslag heeft jouw paard gekregen?
Van bijvoorbeeld Paardenkliniek de Raaphorst in Wassenaar weet ik bijvoorbeeld dat die veel met aluminium speciaal beslag werken, met voor ieder type peesblessure weer een andere vorm "ijzer".

Als je haar al zo lang hebt zonder dat dat klachten heeft gegeven zoals nu, lijkt het me raadzaam om een afspraak te maken met een goede paardenkliniek en daar langs te gaan met haar. Dan wordt er veel gerichter gekeken naar de plaats en pees die beschadigd is, waardoor er ook gerichter behandeld kan worden.

Heel veel sterkte ermee in elk geval, 16 is naar mijn idee nog niet oud hoor, zeker als ze al zolang zonder klachten met haar kortere been loopt.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 11:01

@ jet. In de hoef zelf komt de echo niet.

Hebben ze je paard niet uitverdoofd us2001? Zo kunnen ze de plaats bepalen waar de kruepelheid zich bevindt. Aan de hand hiervan kunnen ze ook gerichter inspuiten.

Ikzelf zit inmiddels met mijn paard of 15 min stappen en 2 min draven. Ik moet zeggen dat ze het heel fijn doet.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:54

Nee, dat klopt hoor Angelpam, maar het is nu niet gezegd dat het in de hoef zit, het zou ook hoger kunnen zitten...

Super dat het bij jouw paard zo goed gaat, Angelpam! Wat zal jij blij zijn!

Us2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:20

Ik zie dat ik vergeten te melden is dat ze wel uitgedoofd is, sorry. En daaruit kwam heel duidelijk dat het dus inderdaad helemaal onderin zit want toen liep ze als een zonnetje.

Het is ook een DA met die zeer ervaren is op dit gebied, dus zal vast een reden hebben waarom de echo niet ingezet is. Ik was op dat moment dicht geklapt dus vraag het voor de zekerheid bij de controle.
Ze heeft zacht silicone en tijdelijk een wig.

@angelpam: wat fijn dat het goed gaat!!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 14:40

Us2001 hoe is het met je paard.

Even een update vanaf mijn kant.

Door de winter heen heb ik niet veel kunnen doen helaas. Afgelopen vrijdag zag ik dat ze in stap niet goed was dus meteen afspraak gemaakt met de da. Die is zaterdag geweest. Rechtuit op harde was ze gewoon goed en ook op de zachte volte. Helaas op de harde volte beide voorbenen onregelmatig. Hierop heeft ze 3 injecties in de spier. Deze injecties zouden het botoedeem wat nu dus nog steeds een beetje aanwezig is aan moeten pakken. Deze injecties zou ook weer een half jaar moeten werken.

Verder moet ik nu 10 dagen stappen onder het zadel en daarna mag ik 8 min draven en beide kanten een rondje galop en zo weer verder oppakken. Ook staat ze inmiddels een uur of 4 op de paddock wat heel goed gaat.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:08

Hmmm angelpam,

Ook een hele lange weg voor jullie!!

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:41

Stille meelezer hier...
Hoe is het nu metbje paard AngelPam?