Werking Kurkuma bij Sarcoid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 13:48

Week 4:
Afbeelding

Het lijkt nu erger te worden dan toen ik begon, hoort dit want ben bang dat het nog groter wordt en niet weg gaat. Iemand die dat ook heeft gehad?

Dit was voordat ik begon te smeren en voeren:
Afbeelding

Kinke

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 15:11

Als je de voorbeelden bekijkt op Sarcoid cure op Facebook zie je ook dat onderhuids veel meer fout weefsel zit dan wat je op het eerste oog ziet. Ze gebruiken daar geen kurkuma, maar de kans is dus groot dat dit klopt.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:25

Dus toch nog even doorsmeren en voeren?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:26

tja, ik ben geen dierenarts, maar dat is wel wat sarcoid cure aanraadt. Heb je die FB pagina wel eens bekeken?

jildou1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:28

Ik snap / zie wat je bedoelt, maar het lijkt mij nu oppervlakkiger / minder diep te zitten dan toen je begon. Alsof het zich van binnenuit naar buiten aan het werken is.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 17:36

Kinke schreef:
tja, ik ben geen dierenarts, maar dat is wel wat sarcoid cure aanraadt. Heb je die FB pagina wel eens bekeken?

Ja en ook haar recept gekregen maar ik doe het nu met de kurkuma en als dit niet werkt doe ik haar recept

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 13:32

Hier een Sarcoid aan de binnenkant van het bovenbeen, op 15 juli ben ik begonnen met het dagelijks smeren van een mengsel van 1 deel kurkuma op 2 delen honingzalf. Net nu ik dacht er gebeurd helemaal niks is er nu toch een kapje zwart geworden en afgevallen :)
Voor nu stop ik even met de kurkuma tot het wondje weer dicht is en daarna smeer ik weer verder, ik zal een lange adem nodig hebben als ik kijk hoe groot de Sarcoid is en wat er nu is afgevallen maar dat geeft niet, als het uiteindelijk maar verdwijnt.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 13:39

Afbeelding zo zag het er uit toen ik begon met smeren

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 13:40

Afbeelding
En zo ziet het er uit nu er een stukje is afgevallen

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 13:41

Afbeelding
Dit is wat er afgevallen is vandaag

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 14:57

maar moet je nu niet gewoon doorgaan met smeren?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:16

Geef je ook kurkuma door het voer? Ik ben vergeten een foto te maken vorige week. Morgen weer een nieuwe foto. Haar plek is de ene dag rustig en de andere dag wat onrustiger en zitten er wat bolletjes op die de dag later alweer weg zijn. Zitten wel veel vliegen op als ze buiten staan.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:25

Nee ik voer niet, daar ben ik na een week proberen mee gestopt omdat ze het eenvoudigweg niet eet.
Ik durf nu niet zo goed door te smeren ivm de vliegen omdat het echt een wondje is, vandaar mijn keus om dat eerst te laten helen mbv aluspray voor ik verder smeer met de kurkuma. Ze staat in een open stal aan de bosrand.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:29

Wat ik wel doe ipv kurkuma voeren is een verhoogde dosis balancer geven, omdat de dierenarts aangaf dat een sarcoid vaak ook met de weerstand van het paard te maken heeft.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:59

Lizenlotte schreef:
Wat ik wel doe ipv kurkuma voeren is een verhoogde dosis balancer geven, omdat de dierenarts aangaf dat een sarcoid vaak ook met de weerstand van het paard te maken heeft.

Balancer geef ik ook. Wel de normale dosis. Kurkuma eet ze gelukkig na een week wel.

jildou1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 16:46

Afbeelding

Dit is bij mijn merrie over een paar weken tijd. Ik voer kurkuma en gemalen komijn (vanwege reactie bij mijn andere paard), maar smeer niet omdat het zo dicht bij haar oog zit.
Zij heeft deze al 2 jaar of zo. Wisselend qua grootte en heftigheid.

Mijn andere paard had er 1 in haar oor en onder haar buik 3 kleintjes. Ik was haar gemalen komijn gaan geven ivm altijd dunne mest / diarree en balancer omdat ze erg inviel. Dus geen kurkuma. Zijn allemaal weg en lijken nog niet (ergens anders) terug te komen.

Afbeelding

Afbeelding

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 18:46

Ik vrees ook dat mijn merrie een sarcoid heeft. Het viel me vandaag op, het zat er zeker niet een week geleden. Hoefsmid zegt (a.h.v. deze foto's) week maken en wegpeuteren, als het groter teruggroeit de DA laten komen.. herkennen jullie dit als een sarcoid?
Afbeelding

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 19:03

Irriteren zorgt vaak voor groei dus ik zou niet peuteren maar dan gelijk een DA, diagnose en behandelen.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 19:06

belle_boef schreef:
Irriteren zorgt vaak voor groei dus ik zou niet peuteren maar dan gelijk een DA, diagnose en behandelen.

Zou het kwaad kunnen om zonder diagnose te beginnen behandelen? Als in smeren en als supplement door het voer mengen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 19:10

BenaLaars schreef:
belle_boef schreef:

Zou het kwaad kunnen om zonder diagnose te beginnen behandelen? Als in smeren en als supplement door het voer mengen.

Ik ben geen dierenarts dus heb geen antwoord hierop voor je.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 19:31

Ben gestopt met de kurkuma want het gaat er niet weg van dus wilde de Facebook sarcoid cure gaan vragen om het recept maar kan geen messenger bericht sturen helaas :(

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 19:48

Ze heeft haar messenger idd niet altijd open staan las ik eens ergens, dus zul je regelmatig nog eens moeten kijken tot je op het juiste moment kijkt en haar dan een bericht moeten sturen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 19:51

Lizenlotte schreef:
Ze heeft haar messenger idd niet altijd open staan las ik eens ergens, dus zul je regelmatig nog eens moeten kijken tot je op het juiste moment kijkt en haar dan een bericht moeten sturen.

Ah okee. Het recept had ik al eerder gekregen maar vroeg me af of ik meteen kon smeren als ik wilde beginnen en of ze dan niet een foto moet sturen hoe het er nu uit ziet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 19:58

die foto zou ik sowieso maken, zodat je het verloop kunt vastleggen

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 20:35

Bij mij is het trouwens alleen maar erger geworden sinds ik weer met de kurkuma ben gaan smeren nadat het wondje van het afgevallen stukje geheeld was .. ik weet dat het normaal is dat het eerst groter word omdat het deel wat niet zichtbaar is er uit moet komen voor het er kan afvallen maar de Sarcoid is op een gegeven moment gaan bloeden tijdens de behandeling en helaas is er sindsdien nog een Sarcoid bij gekomen naast de al bestaande sarcoid :(