Ja daar ben ik ook heel blij om! Ik vind het vooral fijn om hem weer buiten te zien, dat heeft hij echt gemist! Denk dat hij erg blij is als hij weer thuis is
1e dag buiten hihi, ik ben nog steeds zo verbaasd dat hij gewoon 0,0 kreupelheid laat zien! zal eens een filmpje maken!
En ach, als het niet super glad is uiteindelijk door iets teveel weefsel (gebeurt ook wanneer wildvlees weggesneden wordt), maakt dat dan zoveel uit? Zolang het beestje er geen last van heeft.
No_No
Geplaatst: 30-03-17 09:01
jeetj ts, wat ziet het er enorm goed uit! Ik moet zeggen dat ik er een heel hard hoofd in had op een goede genezing.
Goed werk!! Je mag wel trots zijn op jezelf en je dappere stoere pony
Dat ziet er heel erg goed uit! Blijft me vaak toch verbazen hoe snel dit soort wonden soms genezen.
ZiekieLove
Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-17 15:47
Sorry late update! Erg druk gehad met wisselen van baan en weer een nieuw paardje erbij.
Whoops doet het goed, hij is nu weer thuis en staat weer lekker buiten de hele dag! Tevens heeft hij er een nieuw vriendinnetje bij, paardje is vorig jaar door een wildrooster gezakt en moest weg omdat ze toch kreupel werd bij zwaardere belasting dus heb ik haar overgenomen... die 2 staan dus samen in de ziekenboeg hihi en houden elkaar mooi rustig zo!
Het ziet er op zich goed uit het lijkt nu alleen allemaal heel langzaam te gaan hihi Dit is de meest recente foto
Ja hij staat voorlopig nog met verband, in principe mag dat er overdag pas vanaf zodra er een korstje overheen komt
Voorlopig niet, ik ga proberen haar weer enigszins goed te krijgen door wat behandelingen uit te proberen en kijken of ik het littekenweefsel wat soepeler kan krijgen want doordat dat precies op haar gewricht zit trekt dat natuurlijk ook ontzettend... het zou leuk zijn als ik nog eens een buitenritje net haar kan maken id toekomst maar is geen must voor mij.. ik wilde haar gewoon een fijn plekje bieden, ze heeft behoorlijk pijn gehad natuurlijk en buiten dat ook nog haar veulen verloren...en ze is pas 5 jaar
Cowgirl
Geplaatst: 11-04-17 17:46
Shet gaat goed hoor. Ik zie wel duidelijk verschil met vorige week. De wondranden zijn duidelijk gegroeid en het lijkt wat roder door een betere doorbloeding.
wat lief dat je je over de merrie ontfermt! Zo te zien kan ze wel wat TLC gebruiken, o jong en dan l zo'n rugzakje. Weet je hoe ze aan die wonden is gekomen?
Jeetje zeg wat heftig (zie je topic nu pas) maar wat geneest het snel en goed!
Wat mij gelijk te binnen schoot, en misschien is dit al oude kost (heb niet alles gelezen excuus ) maar had het een hondenbeet kunnen zijn? Je maakt de ergste dingen mee tegenwoordig met honden die niet onder appèl staan
Ja ongelofelijk he, ik sta er zelf nog altijd van te kijken!!! Nee zijn been is inderdaad niet dik echt absurd!
Hij begint nu wel echt een lastig hengstje te worden, DA wilde eigenlijk pas na de zomer castreren aangezien Whoops al hard heeft moeten werken (en nog steeds denk ik) aan zijn been natuurlijk maar wil toch gaan vragen of het toch eerder kan want hij is op het moment zwaar terrorshet hihi
Vandaag wederom verbetering! Volgens mij gaat hij echt maar wen minimaal "schoonheidsfoutje" overhouden! links 2 weken terug, rechts vandaag!
Wauw bijzonder dat het zo mooi geneest, vind je niet. Je zal onderhuids litteken weefsel overhouden en wellicht een kleine strook waar geen haar meer op zal groeien. Al heeft een shet veel haar dus de kans dat je niets meer ziet is groot.
Wauw! Wel een hele verbetering in zo'n korte tijd!
Mijne heeft een hele tijd op stal moeten staan omdat ze ook een vieze wond had op haar kogel. Met lopen bleef deze in beweging dus was rust genoodzaakt. Na lange tijd is ze ook netjes herstelt. Het enigste wat ze nog over heeft eraan is alsof er een eelt bult op zit.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen. Maar mijn advies is wel dat je op moet letten met wild vlees. Heb bij die van mij ook moeten werken op het eind met vulketan gel.