[Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 16:26

Leffroi schreef:
Spannend zeg! Waarom mag ze het nu niet meer? Is het dan een te grote aanslag op het lichaam?

Ja, het word dan te gevaarlijk werd er uitgelegd.

Gefeliciteerd trouwens,

jobamara

Re: [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:37

Eindelijk een beetje rust voor jullie, dik verdient!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 12:31

Mijn knappe Beebje wordt nu verzorgd door een ontzettend lief meisje op stal daar mijn goede vriendin in het gips zit. Ik ben hier heel blij mee want ze doet echt haar best voor Beeb. Ze wordt lekker ontdaan van haar wintervacht en ze is met vrijheidsdressuur bezig. Heerlijk!
Ze stuurt me regelmatig foto's en dat doet me op deze afstand wel goed :)

Gister kreeg ik foto's van Beeb haar oog. We zaten weer op vijf dagen na de 4e behandeling.

Afbeelding

Afbeelding

Weinig tot geen verschil. De korsten lijken alleen groter en dikker te zijn geworden zodat die er vanaf gaan vallen.

Gister heb ik een vliegenkap met een soort 'ring' gekocht zodat deze omhoog blijft staan en niet in haar ogen zal prikken. Of in een wond kan gaan plakken tzt. Ook uv-werend anders wordt het een zomer binnen staan .. dat gaan we niet doen.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:45

wat fijn die goede zorgen, super dat er zo goed en lief van alle kanten voor haar gezorgd wordt!
Het ziet er 'goed' uit, er is wat gaande, ben benieuwd hoe het verder verloopt. Lijkt me knap lastig om van die korsten af te blijven....

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 21:47

Vandaag zitten we alweer op dag 55. Ondanks dat ik het erg druk heb gehad met andere dingen was er ook een soort rust. Geen gehaast, geen gedoe ... gewoon afwachten. En pony staat lekker te genieten :)

Ik zie haar morgenavond weer en dan gaan we langzaam aan een rondje in de rijbak weer doen. Na zo'n vier maanden heb ik wel weer behoefte om te hobbelen en ik denk Beeb ook wel! Zondag gaan we na de trailer laad clinic een rondje in het bos.
Dit weekend gaat eindelijk staan voor genieten! Voor ons allebei ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:16

Ik volg dit topic al een tijdje, maar man wat zouden mijn handen jeuken met die korstjes :)) Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat verlopen en wens je veel succes hopelijk verloopt het allemaal goed! :)

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:25

Veel succes!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 22:27

Ach, als je weet dat je er vanaf moet blijven omdat je het er echt niet beter op maakt dan blijf je er wel vanaf hoor :) Ik zie haar helaas ook maar om het weekend dus ze heeft überhaupt lekker niemand aan haar lijf doordeweeks.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:32

Ik ga dit even volgen. Ben heel benieuwd hoe het in de loop van de tijd gaat ontwikkelen.

Zelf ook een pony gehad die hetzelfde had maar dan bij een oude wond (wildvlees/destijds niet gehecht)

Heel veel plezier aankomend weeken! lekker genieten het wordt mooi weer.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 02:47

Lekker samen genieten van het mooie lentweer, eindelijk een beetje ontspanning, dik verdiend! Veel plezier!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 09:51

Dat ziet er hoopvol uit zou ik zeggen, maargoed ik heb er -10 ervaring mee. Ben benieuwd wat er onder de korsten vandaan komt.

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 12:48

Ik volg je topic. Mijn paard heeft helaas ook een sarcoid en altijd fij om behandelmethoden en het resultaat te volgen! Ziet er al een stuk kleiner uit!

Die van mij willen ze met bcg injecties behandelen, heb zelf nog sterke twijfels omdat de sarcoid nog erg klein is en hij er zo ontzettend ziek van kan worden.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 13:15

tijger schreef:
Ik volg je topic. Mijn paard heeft helaas ook een sarcoid en altijd fij om behandelmethoden en het resultaat te volgen! Ziet er al een stuk kleiner uit!

Die van mij willen ze met bcg injecties behandelen, heb zelf nog sterke twijfels omdat de sarcoid nog erg klein is en hij er zo ontzettend ziek van kan worden.

Zou nu wel veel mensen tegen het verkeerde been schoppen. Mijne had ook een kleine sarcoid na wat inlezen op internet ben ik zelf een behandeling begonnen met formule w en weleda saline tandpasta , viel er binnen 2 weken af daarna nog tijdje doorgesmeerd en nooit weer terug gekomen. Is nu 2 jaar geleden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 13:38

Van deze behandeling worden ze ook ziek. En @tanjaatjuhh, je schopt mij niet tegen het verkeerde been maar snap je reactie niet helemaal. Als je goed had gelezen is deze methode niet mogelijk op de plek waar mijn merrie haar sarcoid heeft. Immers is het nog steeds het volg topic van deze methode en mijn merrie :')

Jij hebt geluk gehad, overduidelijk. Betekend niet dat het voor iedereen zo simpel uit pakt. Als het zo simpel was waren we nu niet zo'n poos bezig met dit kostenplaatje.

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:12

@tanjaatjuhh oew dat zou ik echt niet zomaar durven.

@Xdenies ik denk dat er geen een methode is waar ze helemaal niet ziek van worden maar vind het leuk je topic te volgen en te zien hoe ze opknapt.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:25

Tijger, als ie nog klein is dan kun je proberen of ie weggaat met acyclovir (=koortslipcreme van Etos huismerk). Bij mijn paard is een kleine boven haar oog en een kleine onder haar kin helemaal weggegegaan, een kleine op haar boeg is nu bijna weg en vier andere op haar boeg zijn nu kleiner aan het worden. Ik moet zeggen dat ik bij een grotere op haar buik niet veel effect zie, maar daar blijf ik voorlopig ook smeren

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 17:23

De zelfverdwijnende sarcoiden, is het ook zeker dat het sarcoiden zijn in de zin van zijn daar biopten van genomen? Er bestaan natuurlijk nog 600 soorten bultjes op paarden die op sarcoiden lijken.
(waarbij wel het advies is als je niet van plan bent te gaan behandelen, neem dan geen biopt zo ongeveer.)

Hier de BCG echt meegevallen, niet echt ziek geweest, zou het zou weer doen, ware het dat dat geen zin heft. Ik zit nu in de 3 maand afwacht periode hij moet nog helemaal wel trekken, maar process tot nu toe stemt hoopvol.
(zie topic onderschrift)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:32

Ik zeg niet dat dit bij elk paard werkt maar als je er snel bij bent en de sarcoid zit gunstig dan ben je er met 25 a 30 euro vanaf.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 22:17

Inderdaad.. als.. als.. als ;)

Ik heb een hele blije pony! En de korst begint los te laten. Ze heeft er jeuk aan maar doet dit gelukkig zelf niet kapot jeuken. Dus maar lekker verwend door rondom te kriebelen haha :)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 02:10

Mijn paard heeft al ruim 2 jaar een sarcoid op zijn hals. De dierenarts zei wanneer die groeit moet je je pas zorgen maken. Nu lijkt het wel alsof die kleiner wordt, sommige zijn dus niet 'heftig'. Maar wil er ook niets tegen doen (behandelen) omdat ik bang ben dat die dan juist agressief wordt.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 09:02

Even de OP lezen :) zo ging dat hier ook. Maar met geluk kunnen ze inderdaad geheel verdwijnem.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 14:10

xDenies schreef:
Even de OP lezen :) zo ging dat hier ook. Maar met geluk kunnen ze inderdaad geheel verdwijnem.

Klopt! Maar die sarcoid van jouw paard zit wel echt op een vreselijke plek om te behandelen.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 14:16

Wat een nare plek ....hoe gaat het nu?

Zijn ook nare dingen bah.Mijn ruin heeft ze ook al zijn hele leven.
Na vorig jaar met de knottebelt zalf dacht ik dat we ervan af waren.
Maar helaas op dezelfde plek weer 2 terug.
Ik laat het voor nu maar zo.Heb alle behandelingen wel gehad geloof ik.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 18:18

Op de behandelde plek zitten momenteel echt dikke korsten die aan het los laten zijn. Gelukkig heb ik niet de neiging zoals een aantal hier zitten om er aan te zitten :P Ik heb alleen voor haar er rondom gejeukt want dat vond ze wel fijn. En verharen én dikke korsten. Combinatie ... nah.

Vandaag hadden we een trailer-laad clinic en ik kan mutseflutse nu weer zelf op de trailer zetten met een paar miniscule tips.
Ook een soort schriktraining 'parcour'.. maarja .. Beeb zou Beeb niet zijn als dat natuurlijk allemaal ... om te gapen is.

Afbeelding
En dat je in de staander met je neus kan blazen in de gaatjes is veel interessanter.

Daarna zijn we heerlijk twee uur buiten wezen rijden met een sprongetje over een boomstam, gespetterd in een vennetje en daarna nog even mogen uitrazen in galop.

Beeb is harstikke blij!
En we hebben dus echt genoten. En die plek .... dat wordt gewoon afwachten.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 22:25

De kliniek vond de plek er oké uit zien. Zodra de korsten er vanaf vallen of dergelijke willen ze gelijk een foto :)