discussie; inslapen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 01:39

Pfoe lastig onderwerp inderdaad..

Ik zit momenteel ook enorm in twijfel.
Ik heb een super lieve, inmiddels 26 jarige merrie staan.
Ik heb haar bijna 2 jaar geleden terug gekocht van een failliete manege. Ze was mager en gezien haar leeftijd, wilde ik haar nog een goede laatste zomer geven. Echter is ze zodanig opgeknapt dat ik van de zomer zelfs nog lekker met haar heb kunnen rijden. Het was dus niet de bedoeling om haar voor langere tijd aan te houden, gezien haar toestand....
Maaaarr: ze heeft (erge) zomer eczeem en ze mist een aantal kiezen, waardoor ze in de winter best wel invalt. Ik heb niet dagelijks de tijd om wat met haar te doen in de zin van wandelen, poetsen en aandacht geven, ivm fulltime werk en nog een paar andere pony's. Ik merk aan de pony dat ze aandacht mist. Ook staat er binnenkort financieel een hoop te veranderen voor mij, waardoor het nog de vraag is of ik ze allemaal kan aanhouden.. Haar verkopen vind ik totaal geen optie en ik wil niet iemand opzadelen met een pony waar steeds meer kosten aan verbonden zijn en de zorg van een eczeem paard (wat voor de pony ook niet prettig is, om weer te moeten verhuizen).
Ivm financiën zou ik een leaser kunnen proberen, maar wie gaat er geld in een pony steken waar je niet veel mee kan doen??
Als eigenaar moet ik, vind ik, mijn verantwoording nemen, maar welke?? Aanhouden, weg doen, inslapen/schieten, zeg het maar....
Haar aanhouden is dus ook nog de vraag of dat mogelijk is...

Lastig lastig lastig...

superpony

Re: discussie; inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 22:16

liesenlizzy, zulke situaties zijn lastig. Onze 24 jarige merrie kan misschien wel 35 worden, dus een heel leven voor zich hebben. Alleen weet je dat niet en als je verkoopt of in pensioen zet, weet je nooit zeker hoe haar leven wordt. Dat weet je alleen als je het zelf doet. Onze merrie hebben we ooit verkocht en kwamen we 3 jaar geleden verwaarloosd weer tegen. Ze doet het nu prima, maar ik neem dat risico niet. Dan kies is voor goed leven, boven lang leven en ik weet dat ze het nu de laatste jaren goed heeft gehad. Dat is nu niet aan de orde, maar stel......

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:28

Thnx superpony voor je bericht. Inmiddels staat een afspraak met de veearts gepland voor vrijdagochtend...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 23:41

Voor controle of inslapen? Wat het ook is, sterkte. Het blijft heel moeilijk.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:51

In eerste instantie controle, maar ze is halverwege december nog geweest... dank je wel..