cinniz123 schreef:Geerke jij hebt duidelijk geen extreme jeuker anders had je dat zelf wel ingezien.
Je hebt je punt gister al gemaakt.
ik neem maatregelen voordat hij jeuk krijgt
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cinniz123 schreef:Nou mijn ervaring is met een eczemer die zo extreem jeukt dat je eczeemdeken het niet overleeft.
Daarom gaat dat niet werken.
En zn gewone deken valt met flap flink over zn staart en deze schuurt hij ook gewoon en denk dat de knut daar niet helemaal onder kruipt om te steken??
ellepel schreef:cinniz123 schreef:Nou mijn ervaring is met een eczemer die zo extreem jeukt dat je eczeemdeken het niet overleeft.
Daarom gaat dat niet werken.
En zn gewone deken valt met flap flink over zn staart en deze schuurt hij ook gewoon en denk dat de knut daar niet helemaal onder kruipt om te steken??
Bij die deken is de hals bloot he.
Het gaat er om dat de pony dan geprikt kan worden op de hals en de allergie uit zich het meest op de hals en de staart.
Pak je de hals ook goed in word het daar ook niet geprikt en zou je na een weekje al moeten zien dat de jeuk duidelijk minder word, wel in de tussenrijd smeren met jeukstillende middelen natuurlijk
geerke schreef:cinniz123 schreef:Geerke jij hebt duidelijk geen extreme jeuker anders had je dat zelf wel ingezien.
Je hebt je punt gister al gemaakt.
ik neem maatregelen voordat hij jeuk krijgt
Jeika schreef:is het geen schurft? dat zit ook vaak op de nek.
Otti1977 schreef:Kan je geen hals van regendeken aan je deken doen?
cissie schreef:@cinniz123:
Mijten zijn niet altijd traceerbaar via een eerste afkrabsel. Daarom wordt er meestal een tweede afkrabsel genomen.
Het liefst van meerdere aangedane plekken op het paard.
Met name omdat je zelf twijfeld aan zomereczeem zou ik deze optie zeker Open houden.
De behandeling met ByeMite moet zeer maar dan ook zeer grondig gebeuren.
Paard, omgeving zoals stal, borstels, halster ect ect alles moet er 1 keer per week mee worden behandeld...en dat een maand lang ( afhankelijk van de klachten).
Ter ondersteuning wordt vaak ivermectine gegeven.
Om ByeMite goed te laten werken is scheren van de aangedane plekken helaas noodzakelijk. Alleen dan kan de mijt vernietigd worden....tis vrij Agressief ' spul maar werkt alleen direct op de huid aangebracht.
Shalimar schreef:Ik snap je wel TS, je denkt dat je op de da kunt bouwen en dan blijkt dat het ziektbeeld en behandeling ook maar een interpretatie zijn, terwijl jij dacht nu eindelijk te kunnen afstrepen. Elke keer blijkt het weer niet zo te zijn als je dacht, kun je weer niet 100% uitsluiten terwijl jij ondertussen gaat voor de gedegen aanpak. Ik snap je frustratie!
maras schreef:Wat een ellende TS, ik leef met je mee, ik zit in een soortgelijke situatie, afgelopen winter een maatje voor mijn paard gekocht en dat paardje heeft dus ook jeuk, dierenarts kan niets vinden, houdt het op zomereczeem maar paardje schuurt nu nog nog af en toe. In het verleden heb ik ook de ellende mee gemaakt met een paard met afschuwelijk veel last van ZE en ik wil dit eigenlijk gewoon niet nog een keer, je hart gaat er van bloeden, iedere keer als je op stal komt ( 2 x daags dus) en je ziet een paardje met jeuk. Ook ik ben al weer bang voor aankomend zomer seizoen……en hij zou van mij zo naar zee mogen , ik breng hem met liefde en geef er nog geld bij als hij daar goed verzorgd wordt maar wie garandeert dat hij daarna niet na een paar jaar weer verkocht wordt met een volle bos manen………..is inslapen dan niet beter? Pffff sterkte met je keus, ik blijf graag op de hoogte of je nog iets vindt wat gaat werken voor je paardje !!
cissie schreef:@cinniz123:
Mijten zijn niet altijd traceerbaar via een eerste afkrabsel. Daarom wordt er meestal een tweede afkrabsel genomen.
Het liefst van meerdere aangedane plekken op het paard.
Met name omdat je zelf twijfeld aan zomereczeem zou ik deze optie zeker Open houden.
De behandeling met ByeMite moet zeer maar dan ook zeer grondig gebeuren.
Paard, omgeving zoals stal, borstels, halster ect ect alles moet er 1 keer per week mee worden behandeld...en dat een maand lang ( afhankelijk van de klachten).
Ter ondersteuning wordt vaak ivermectine gegeven.
Om ByeMite goed te laten werken is scheren van de aangedane plekken helaas noodzakelijk. Alleen dan kan de mijt vernietigd worden....tis vrij Agressief ' spul maar werkt alleen direct op de huid aangebracht.
cinniz123 schreef:maras schreef:Wat een ellende TS, ik leef met je mee, ik zit in een soortgelijke situatie, afgelopen winter een maatje voor mijn paard gekocht en dat paardje heeft dus ook jeuk, dierenarts kan niets vinden, houdt het op zomereczeem maar paardje schuurt nu nog nog af en toe. In het verleden heb ik ook de ellende mee gemaakt met een paard met afschuwelijk veel last van ZE en ik wil dit eigenlijk gewoon niet nog een keer, je hart gaat er van bloeden, iedere keer als je op stal komt ( 2 x daags dus) en je ziet een paardje met jeuk. Ook ik ben al weer bang voor aankomend zomer seizoen……en hij zou van mij zo naar zee mogen , ik breng hem met liefde en geef er nog geld bij als hij daar goed verzorgd wordt maar wie garandeert dat hij daarna niet na een paar jaar weer verkocht wordt met een volle bos manen………..is inslapen dan niet beter? Pffff sterkte met je keus, ik blijf graag op de hoogte of je nog iets vindt wat gaat werken voor je paardje !!
Gedver nou lijkt indd hetzelfde verhaal.
Niet leuk hoor.
En wat is nou het eerlijkste besluit he?!
Ik had hem al kwijt kunnen zijn maar indd wat je zegt wie zegt me dat hij niet wordt doorverkocht mn zn volle bos.
Ik blijf een update geven hoor al vind ik t wel moeilijk dat er van die morraal ridders t altijd nodig vinden je de grond in te stampen.maar zolang mensen het fijn vinden een update te krijgen doe ik dat!
Dus dikke vinger naar de morraal ridders
moonfish13 schreef:Butox en bravecto is heel anders.
Bravecto is er berucht om nogal problemen te geven bij honden.
Ik heb butox gebruikt voor mijn pony van de zomer, als je wil kan ik je aan een dosis helpen als je da het wat vind, ik heb nog een halve fles.
Hier goede ervaringen, ook met de eczemer van een vriendin ivm de knutten.
Bij drie paarden en pony's getest hier, geen enkele heeft raar gereageerd.
Het werkt inderdaad tegen mijten.
cinniz123 schreef:Pony vandaag niet zien schuren waars door de prednisolon hopen dat we op deze manier het patroon kunnen doorbreken.
Eczeem deken is al besteld en als hij binnen is en schuurt nog steeds niet krijgt hij deze op.
Geerke ik doelde oa op jou ja.
Jij bent bij mij echt tever gegaan met je k*t opmerking dat ik geen paard waard ben.
Als je mij zou kennen zou je het niet eens in je hoofd halen zoiets te zeggen.
Verder zou ik t graag zien dat je gewoon je comentaar voor je houdt want jou wil is bij mij geen wet.
geerke schreef:cinniz123 schreef:Pony vandaag niet zien schuren waars door de prednisolon hopen dat we op deze manier het patroon kunnen doorbreken.
Eczeem deken is al besteld en als hij binnen is en schuurt nog steeds niet krijgt hij deze op.
Geerke ik doelde oa op jou ja.
Jij bent bij mij echt tever gegaan met je k*t opmerking dat ik geen paard waard ben.
Als je mij zou kennen zou je het niet eens in je hoofd halen zoiets te zeggen.
Verder zou ik t graag zien dat je gewoon je comentaar voor je houdt want jou wil is bij mij geen wet.
als de prednison werkt dan kun je er van uitgaan dat het geen mijt of een andere ectoparasiet is,maar inderdaad zomereczeem