Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
BarbaLala schreef:Als jij je paard wil laten inslapen bel dan gewoon verder? Als hij echt zo ziek is doen ze het heus wel. Er zijn genoeg dierenartsen in de buurt. Hele verhalen hier heeft niemand wat aan, kom in actie!
zoals ik al heel erg duidelijk aangeef. Feit dat ik al een jaar overbelast ben en financieel lastig zit heeft helemaal niets te maken met de beslissing. Dat is mijn probleem en niet iets waar een dier onder hoeft te leiden. Daarnaast heb ik dat ook niet aan de dierenartsen gezegd. Staat er namelijk volledig los van. En hoe kun je een beslissing te snel nemen als je al heel lang lees jaren weet dat het moment komt en er al een jaar over loopt te tobben en afgelopen weken helemaal.
Temeraire schreef:In de eerste plaats veel sterkte karuna, het is een nare situatie.
Ik vind wel dat veel mensen het oordeel van de dierenartsen makkelijk opzij schuiven.
Ik geloof echt dat karuna het beste voor heeft met haar paarden, laat daar geen twijfel over bestaan.
Maar als 2 verschillende dierenartsen, die beiden de voorgeschiedenis van het paard kennen, allebei vinden dat ze het paard nog niet in kunnen laten slapen, dan zullen ze daar toch best een goede reden voor hebben...
. Ik vind het echt raar dat een DA bij zo'n oud paard met zoveel kleine en grote kwalen niet gewoon de eigenaar geloofd als die zegt dat het klaar is. Het is immers duidelijk dat TS gewoon voldoende om haar paard geeft want anders was dat paard 10 kwalen geleden al naar de slacht gegaan lijkt me. Als er nu een nieuw behandel plan zou zijn oid dan zou ik nog best snappen dat je als DA wilt afwachten, maar er gaat niks veranderen. De enige reden om het paard dan niet te laten gaan is eigenlijk gewoon dat je de eigenaar niet geloofd of serieus neemt als die uitlegt dat je het paard net op een goede dag treft maar de meeste dagen veel slechter zijn
.