paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Re: paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:21

Als jij je paard wil laten inslapen bel dan gewoon verder? Als hij echt zo ziek is doen ze het heus wel. Er zijn genoeg dierenartsen in de buurt. Hele verhalen hier heeft niemand wat aan, kom in actie!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:32

BarbaLala schreef:
Als jij je paard wil laten inslapen bel dan gewoon verder? Als hij echt zo ziek is doen ze het heus wel. Er zijn genoeg dierenartsen in de buurt. Hele verhalen hier heeft niemand wat aan, kom in actie!

Dat vind ik eigenlijk ook. Heb het zelf aan de hand gehad, en er is altijd wel een dierenarts of veearts te vinden die dat doet. En dat het dan niet de vaste arts is, jammer dan.
Heb je de dierenarts al eens weer gebeld? Zou je eergisteren al doen toch?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 11:34

Flevolander boel stabiliseert niet, dat is al jaren bekend en wordt ook bevestigd door dierenarts twee. Dierenarts een meldt dat overigens ook. Die zeggen ook wordt alleen maar erger en erger. Artrose, groeiende tumoren, longen die verslechteren ook zichtbaar. Ir en pssm zijn op dit moment klachten vrij dankzij streng voer regime maar ook daar zit nu geen rek meer in in wat hij kan hebben.

En missdaph waar je me van beticht doet erg pijn. |( zoals ik al heel erg duidelijk aangeef. Feit dat ik al een jaar overbelast ben en financieel lastig zit heeft helemaal niets te maken met de beslissing. Dat is mijn probleem en niet iets waar een dier onder hoeft te leiden. Daarnaast heb ik dat ook niet aan de dierenartsen gezegd. Staat er namelijk volledig los van. En hoe kun je een beslissing te snel nemen als je al heel lang lees jaren weet dat het moment komt en er al een jaar over loopt te tobben en afgelopen weken helemaal.

Ik val de dierenartsen niet af, ik respecteer hun keuze ook.

Kom net terug van stal en ja het is mistig, druilerig weer en stukje verderop werd hout opgestookt. Hij was wat kortademig maar niet stikbenauwd. Wel zwaar aan de diarree, stijfjes door de kou. Komende week ramp weer met 12 graden en regen. Dat betekent deken op omdat hij het niet redt terwijl hij teveel haar heeft voor een deken eigenlijk. Maar ja weekend dus nu gebeurt er niks want geen accuut leiden.

Oftewel ik ga maandag ochtend de dierenarts opbellen met het heel heel dringende verzoek hem deze week zijn rust te geven. Bij voorkeur maandag of dinsdag dit wil ik hem echt niet meer aandoen zo.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 12:14

En ik houd me nu hier even stil in het topic vandaag en mogelijk morgen. Merk dat ik er nog onrustiger van word dan ik al ben. Wel doe ik er alles aan om te voorkomen dat hij echt gaat lijden,

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:16

Sterkte TS, ik weet helaas hoe het voelt.. :(:)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:19

Sterkte

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:25

Sterkte!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:25

Dikke knuffel TS! Zoals ik altijd uit je berichten op maak staan juist je hondjes en paardjes op nummer 1 en cijfer je juist jezelf vaker weg!

Hopelijk is er iemand die jullie kan helpen zodat je weer rust krijgt!

Sterkte!

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:06

Ten eerste heel veel sterkte.
Hoewel ik de reactie van beide da kan begrijpen snap ik het niet.
Het gaat niet over jaren nog goed kunnen zijn maar een aantal weken.
Toen onze kat terminaal bleek en nog een week of 2 a 3 te leven had kregen we de keuze. Nu direct inslapen want we waren al bij de da en zij in een roesje.
Of mee naar huis en met een week of 2 a 3 zou ze zelf overlijden.
Wij hebben direct voor inslapen gekozen, iets waar onze da het helemaal mee eens was.
Daarom snap ik jouw da niet.
Hoop dat ze van beslissing willen veranderen voordat het echt noodzaak wordt.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:12

Heel veel sterkte TS! :(:)

Somboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:31

Vreselijk verhaal Karuna, ik kan je niet anders dan heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat er toch een dierenarts bereid is om je paard op kort termijn in te laten slapen en niet af te wachten tot je paard er bij wijze van spreken dood neer moet vallen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:15

Heel veel sterkte karuna.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:38

Sterkte gewenst.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:19

In de eerste plaats veel sterkte karuna, het is een nare situatie.

Ik vind wel dat veel mensen het oordeel van de dierenartsen makkelijk opzij schuiven.
Ik geloof echt dat karuna het beste voor heeft met haar paarden, laat daar geen twijfel over bestaan.
Maar als 2 verschillende dierenartsen, die beiden de voorgeschiedenis van het paard kennen, allebei vinden dat ze het paard nog niet in kunnen laten slapen, dan zullen ze daar toch best een goede reden voor hebben...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 10:24

Je hoort het verhaal van 1 kant, de ts vind het genoeg, en de veearts niet. Waar komt dat meningsverschil vandaan?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 10:43

Belangrijke nuance: de veearts vindt het ook genoeg, maar niet op het moment dat hij bij het paard was laatst.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:05

Ts Ik begreep dat het erg mistig zou zijn daar waar jij woont. Hoe is het met jou en de oude man?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 12:15

Stralend weer vandaag gelukkig lekker zonnetje en niet te warm. Doet zijn stramme lijf wel even goed. Maar vandaag niet heel veel trek in zijn hapje. Normaal gaat dat schoon op, nu liet hij een laagje liggen. Kleine man heeft er van genoten daarna. Heel traag naar het "gras" gelopen (werd overhoop gecrosd bijna door jonge man die haast had) dat ik had bijgezet.verdient de naam gras niet want zijn dorre droge sprietjes.

Het noodKuil ging er wel soepel in. Maar al etend steeds een been ontlasten, dat wat hij afgelopen weken al doet alleen nu gaan de wissels sneller. Ongeveer iedere 10 tot 15 seconden moet van een ander been de druk eraf. Zowel voor als achter. En hij wilde niet echt geknuffeld worden, achter billen wel hoofd en nek mocht ik niet aankomen duidelijk. Diarree is ietsje minder maar niet weg nog. Laatste pak is opengetrokken zit wel wat schimmel op her en der maar is voor 3/4 bruikbaar. Alleen erg nat pak dus kan wel snel overstuur gaan. Heb alles uit elkaar getrokken en open gelegd.

Marleen usar zoals gezegd dierenarts twee vind het idd ook genoeg (zou geen behandelingen meer geven omdat het geen paardwaardige optie meer is) alleen wil die voor zichzelf een wachtperiode hebben zodat hij referentie heeft hoe in die twee weken paard zich houdt.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:13

Ik blijf het echt heel raar vinden. Kun je da niet maandag laten komen om hem de situatie te laten aanschouwen en hem als test op de buut zetten, dan kan ie zien hoeveel hij opknapt en dan moet ie zelf de conclusie kunnen trekken dat het beestje gewoon met pijn loopt en dan heb jij niet de stress van een niet paardwaardig bestaan

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:31

Heel veel sterkte de komende tijd. Heb je topic gelezen en komt over als iemand die heel goed weet wanneer het genoeg is.

Ik heb met mijn DA 3 jaar geleden al de afspraak gemaakt dat als er nog iets bij komt het klaar is. Hij steunt me daar in en dat geeft me een heel gerust gevoel.

Ik hoop dat jouw DA jouw keuze op korte termijn zal volgen en jouw mannetje rust krijgt. :(:)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 22:44

Temeraire schreef:
In de eerste plaats veel sterkte karuna, het is een nare situatie.

Ik vind wel dat veel mensen het oordeel van de dierenartsen makkelijk opzij schuiven.
Ik geloof echt dat karuna het beste voor heeft met haar paarden, laat daar geen twijfel over bestaan.
Maar als 2 verschillende dierenartsen, die beiden de voorgeschiedenis van het paard kennen, allebei vinden dat ze het paard nog niet in kunnen laten slapen, dan zullen ze daar toch best een goede reden voor hebben...

Bij een paard wat het de ene dag door bijv weersinvloeden veel zwaarder heeft dan de andere dag en een paard wat hard is voor zichzelf en daarom weinig toont dat hij pijn heeft denk ik dat de eigenaar meestal echt veel beter overzicht heeft over hoeveel last het paard heeft dan een DA die misschien eens in de paar maanden langs komt waaien.
In mijn omgeving heeft iemand ook een paard met een longprobleem, op een goede dag zie en merk je dan erg weinig maar op een slechte dag kan hij aan de andere kant van de wei 3 stappen zetten en hoor je hem dan zwaar ademen. Een DA die op een willekeurige dag langs komt kan niet zien hoe vaak hij er anders bij staat als op die dag dat ie komt, hij kan op de slechtste dag in maanden komen terwijl het paard normaal door de wei dartelt of op de enige goede dag in weken. Hoe het dat paard nu echt vergaat in het dagelijks leven kan hij toch alleen van de eigenaar horen die iedere dag 2 a 3x langs gaat :o? . Ik vind het echt raar dat een DA bij zo'n oud paard met zoveel kleine en grote kwalen niet gewoon de eigenaar geloofd als die zegt dat het klaar is. Het is immers duidelijk dat TS gewoon voldoende om haar paard geeft want anders was dat paard 10 kwalen geleden al naar de slacht gegaan lijkt me. Als er nu een nieuw behandel plan zou zijn oid dan zou ik nog best snappen dat je als DA wilt afwachten, maar er gaat niks veranderen. De enige reden om het paard dan niet te laten gaan is eigenlijk gewoon dat je de eigenaar niet geloofd of serieus neemt als die uitlegt dat je het paard net op een goede dag treft maar de meeste dagen veel slechter zijn :o? .

Ik vind het feit dat die tweede DA het paard over twee weken weer wil zien en hem dan ook waarschijnlijk wel wil inslapen meer de indruk wekken dat ie wat de schijn op wil houden dat ie zijn collega niet afvalt dan dat hij het paard daadwerkelijk te goed vind om in te slapen. Er gaat immers met dat paard in die twee weken toch helemaal niets gebeuren, er wordt ook niets geprobeerd om de situatie te veranderen?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 23:06

Wat een ontzettende rotsituatie zeg! Ik kan me helemaal niet voorstellen dat een veearts bij zo'n dier niet meewerkt aan het geven van een dierwaardig einde, het lijkt me juist zo ontzettend goed dat baasjes accepteren dat een dier 'op' is in plaats van door te trekken tot hij helemaal niet meer kan. De dierenarts hier deed ook totaal niet moeilijk toen ik mailde dat het einde verhaal was voor mijn pony, terwijl die voor het oog ook nog prima was.

Ik kan niet meer dan je sterkte wensen en hopen dat er een veearts in de omgeving is die wél een realistisch beeld heeft van wat wel en niet goed is voor een dier. Hoe groot is de straal waarin je zoekt? Misschien dat veeartsen die verder weg wonen tegen een meerprijs langs kunnen komen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:24

Kan je geen filmpje maken van hoe het gaat op een slechte dag? Dan kan de dierenarts het zien ook al komt ze op een moment dat ie wel wat beter voelt en er uit ziet.

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:51

Waarom vraag je dan geen hooi van Henk,als je te kort komt,dan heb je iig goed hooi,en eten ze ook niet met lange tanden..Vooralsnog..gisteren stonden ze er heel tevreden bij.

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:53

Ja plaats is een foto of filmpje voor je mede bokkers,zodat ook hun een indruk kunnen krijgen,eventueel als je geen camera hebt,wil ik dat ook wel doen hoor.