Temeraire schreef:In de eerste plaats veel sterkte karuna, het is een nare situatie.
Ik vind wel dat veel mensen het oordeel van de dierenartsen makkelijk opzij schuiven.
Ik geloof echt dat karuna het beste voor heeft met haar paarden, laat daar geen twijfel over bestaan.
Maar als 2 verschillende dierenartsen, die beiden de voorgeschiedenis van het paard kennen, allebei vinden dat ze het paard nog niet in kunnen laten slapen, dan zullen ze daar toch best een goede reden voor hebben...
Bij een paard wat het de ene dag door bijv weersinvloeden veel zwaarder heeft dan de andere dag en een paard wat hard is voor zichzelf en daarom weinig toont dat hij pijn heeft denk ik dat de eigenaar meestal echt veel beter overzicht heeft over hoeveel last het paard heeft dan een DA die misschien eens in de paar maanden langs komt waaien.
In mijn omgeving heeft iemand ook een paard met een longprobleem, op een goede dag zie en merk je dan erg weinig maar op een slechte dag kan hij aan de andere kant van de wei 3 stappen zetten en hoor je hem dan zwaar ademen. Een DA die op een willekeurige dag langs komt kan niet zien hoe vaak hij er anders bij staat als op die dag dat ie komt, hij kan op de slechtste dag in maanden komen terwijl het paard normaal door de wei dartelt of op de enige goede dag in weken. Hoe het dat paard nu echt vergaat in het dagelijks leven kan hij toch alleen van de eigenaar horen die iedere dag 2 a 3x langs gaat
. Ik vind het echt raar dat een DA bij zo'n oud paard met zoveel kleine en grote kwalen niet gewoon de eigenaar geloofd als die zegt dat het klaar is. Het is immers duidelijk dat TS gewoon voldoende om haar paard geeft want anders was dat paard 10 kwalen geleden al naar de slacht gegaan lijkt me. Als er nu een nieuw behandel plan zou zijn oid dan zou ik nog best snappen dat je als DA wilt afwachten, maar er gaat niks veranderen. De enige reden om het paard dan niet te laten gaan is eigenlijk gewoon dat je de eigenaar niet geloofd of serieus neemt als die uitlegt dat je het paard net op een goede dag treft maar de meeste dagen veel slechter zijn
.
Ik vind het feit dat die tweede DA het paard over twee weken weer wil zien en hem dan ook waarschijnlijk wel wil inslapen meer de indruk wekken dat ie wat de schijn op wil houden dat ie zijn collega niet afvalt dan dat hij het paard daadwerkelijk te goed vind om in te slapen. Er gaat immers met dat paard in die twee weken toch helemaal niets gebeuren, er wordt ook niets geprobeerd om de situatie te veranderen?