Bezoek kliniek, spannend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 22:30

Ah, toe maar Tyke, wat een naar ongeluk met zulke heftige gevolgen.. Zal ook geen makkelijk besluit zijn geweest na je revalidatiepogingen.

Het is een besluit waarvan sommigen zich afvragen: nú al besloten? Waarom niet langer nadenken? Maar dat kan ik denk ik niet opbrengen. Wat heeft het voor zin? De diagnose verandert niet, wanneer ik ook besluit, verslechteren kan het wel. (dit zeg ik nu steeds tegen mezelf)

Silly1972

Re: Bezoek kliniek, spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:32

Hoe langer je wacht hoe moeilijker het word

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:36

Nee, dat zeg je tegen je paard! Groot gelijk, waarom wachten tot het voor hem ondragelijk wordt? Dat is het grote probleem waar ik mee zit met paarden die ik om me heen zie. Ik zie ze lijden en de eigenaren zien dat niet en denken ze een goed pensioen te geven, of ze nu 5 of 25 zijn, vaak is het niet zomaar dat ze niet meer te berijden zijn...
Mijn vorige paard was 19, had een tussenpeesblessure, die we door andere peesblessures niet hadden opgemerkt. Die tussenpees was half van het bot afgescheurd. Ze kond aar nog jaren mee lopen, maar het kon ook met een dag bekeken zijn... En dan, nu kon ze nog redelijk meekomen met de groep, ze liep niet onwijs kreupel, maar ik zag toch dat ze niet de oude meer was, ook ik heb gekozen voor definitief afscheid. Het allerbeste voor ons allebei. Zo is het ook voor jullie: Liever nu afscheid nemen terwijl hij nog aardig goed is, dan wachten tot het echt mis is!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:38

Een dappere beslissing ts. Helaas zelf nog geen jaar geleden voor dezelfde keus gestaan met mijn eigen gefokte 6 jarige, en wat doet dat verdomd pijn....je verstand en je gevoel zeggen iets totaal verschillends. Er is een hoop moed voor nodig om te beslissen je maatje geen pijn meer te laten lijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 23:13

Sterkte. Houden van is laten gaan, als het moment daar is.
Hoe vreselijk moeilijk ook.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 23:17

Sterkte ts, heel dapper besluit..

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 23:24

AmFe schreef:
Soms kunnen ze in Duitsland ook net wat meer dan in Nederland of gebruiken ze net andere technieken.
In Duitsland zit dr Riemersma. Is een Nederlandse arts en chirurg. Ken veel mensen met zeer goede ervaringen met hem. Je zou hem er eventueel nog eens naar kunnen laten kijken?
Ook nog een stukje goedkoper dan in Nederland en een zeer goede arts!

Kan U misschien degegevens van deze arts mij per Pb toezenden. of eventueel waar ik hem op Internet kan vinden? Mag via PB

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 23:33

Britt1 schreef:
Ah, toe maar Tyke, wat een naar ongeluk met zulke heftige gevolgen.. Zal ook geen makkelijk besluit zijn geweest na je revalidatiepogingen.

Het is een besluit waarvan sommigen zich afvragen: nú al besloten? Waarom niet langer nadenken? Maar dat kan ik denk ik niet opbrengen. Wat heeft het voor zin? De diagnose verandert niet, wanneer ik ook besluit, verslechteren kan het wel. (dit zeg ik nu steeds tegen mezelf)

Ik vind dat je een heel dapper en wijs besluit hebt genomen. Getuigt van dierenliefde! Je paard zal blij zijn met jou!

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 08:09

Sterk besluit TS. En ik vind het knap dat je het nu al besloten heb, dat je zo rationeel kan denken, hoe pijnlijk dat ook is.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:57

Wat ontzettend triest, maar een moedig besluit. Heel veel sterkte TS! Y;(

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 13:27

Pff dit valt niet mee. Ik was net bij hem voor de medicijnen. Hij kwam naar me toe in de wei en liep al briesend achter me aan. Direct weer de twijfel en verwarring :(.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:50

Dapper besluit! Heel veel sterkte gewenst Y;( Zo te horen maak je de juiste beslissing ;(

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:36

Sterkte Britt, een heel sterk besluit! Mag dan wel zo vroeg in zijn leven zijn, je geeft hem wel het allermooiste wat je een paard kan geven! Je laat hem gaan in alle rust en in zijn vertrouwde omgeving met zijn liefdevolle eigenaar ernaast! Jij behoed hem voor meer pijn en frustratie die zal komen. Hij heeft het erg goed gehad en koppelt jou ook aan leuke positieve ervaringen, zo hoort het! Veel paarden die een ander lot kennen. Een erg nobel besluit! Veel sterkte!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:08

Die twijfel ken ik.. Zo rot als ze vrolijk en blij doen terwijl jij weet wat er binnenkort gaat gebeuren.. Het is echt verrot hard..

Heel veel sterkte ts!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:08

Britt1 schreef:
Pff dit valt niet mee. Ik was net bij hem voor de medicijnen. Hij kwam naar me toe in de wei en liep al briesend achter me aan. Direct weer de twijfel en verwarring :(.

Heftig zeg!! Verschrikkelijke beslissing om te moeten nemen!
Als je twijfelt zou ik het gewoon nog even uitstellen en dan merk je snel genoeg hoe het zich ontwikkelt en wat het beste is om te doen.. Haast gaat niemand helpen en lijkt me ook niet nodig toch... Veel sterkte!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 04:03

Moeilijk allemaal ts, knap dat je toch de knoop doorhakt. Veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 09:10

Het is altijd moeilijk met paarden, ze zullen niet snel laten zien dat ze pijn hebben, of niet lekker in hun vel zitten. Paarden zijn prooidieren, die stellen zich niet kwetsbaar op. Dat doen ze pas, als ze echt niet meer kunnen. Dus soms moeten we paarden voor hunzelf beschermen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:02

Toch betwijfel ik of dat voor onze gedomesticeerde paarden ook zo zwart wit geldt. Ik meen toch al heel snel te kunnen zien of mijn paarden kleine ongemakken hebben.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 15:31

2a54z6e45r6r schreef:
Sterkte Britt, een heel sterk besluit! Mag dan wel zo vroeg in zijn leven zijn, je geeft hem wel het allermooiste wat je een paard kan geven! Je laat hem gaan in alle rust en in zijn vertrouwde omgeving met zijn liefdevolle eigenaar ernaast! Jij behoed hem voor meer pijn en frustratie die zal komen. Hij heeft het erg goed gehad en koppelt jou ook aan leuke positieve ervaringen, zo hoort het! Veel paarden die een ander lot kennen. Een erg nobel besluit! Veel sterkte!

Dank je wel voor deze steunend woorden. Raken me erg en doen me goed.

Alle anderen ook erg bedankt voor de lieve reacties!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 22:20

Even nog spuien..ik zie er zo tegenop :(. Nog twee nachten en dan is het zover. Ik ben zo bang om hoe het zal gaan. Of hij wel rustig zal gaan slapen. Ik ben zo bang dat hij neervalt. Zie steeds zo'n beeld voor me en dat lijkt me zo akelig om te zien. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:22

Britt1 schreef:
Even nog spuien..ik zie er zo tegenop :(. Nog twee nachten en dan is het zover. Ik ben zo bang om hoe het zal gaan. Of hij wel rustig zal gaan slapen. Ik ben zo bang dat hij neervalt. Zie steeds zo'n beeld voor me en dat lijkt me zo akelig om te zien. :(

Het komt wel goed, de meeste dierenartsen weten wat ze doen. En als je er toch teveel tegenop ziet, kun je bij dat gedeelte even de stal verlaten.
Ik wens je heel veel kracht toe de komende tijd.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:27

Britt, je maakt een hele goede en vooral enorm dappere keuze! Laten we dat voorop stellen. Ik begrijp dat je er tegenop ziet, maar zoals Joolien al zegt, je kunt weglopen als je het niet aankan.

Je doet het voor je paard en voor je paard is dit de allerbeste keuze! Sterkte!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 22:30

Weglopen is een optie, maar vind ik ook zo naar voor hem. Is het niet zo dat hij misschien mijn aanwezigheid juist nodig heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:35

Dat is natuurlijk altijd een beetje dubbel. Ik bedoel ook alleen het moment als ze hem laten liggen, daarna kun je hem weer bijstaan natuurlijk.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 22:37

Ja dat bedoel ik ook. Nou, misschien is het maar even aankijken hoe het voelt/is.