Onderbuikgevoel dat er wat speelt.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:46

Stille meeleesster komt onder meeleessteen vandaan..

Heel veel sterkte vrijdag bij de Lingehoeve.. (dan rij je bijna langs m'n huis als je via de rijksweg gaat.. Is overigens wel verstandiger, want via de provinciale weg heb je tig rotondes) Oh en ze zijn bij de afslag 34 richting de Lingehoeve met de weg bezig.. Dus opletten hoe je rijdt daar..

Kruipt terug onder meeleessteen..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:42

Super dat je gaat, ik ben echt heel benieuwd! Heel veel succes vrijdag, fijn dat je zo snel terecht kan!

BrittS

Re: Onderbuikgevoel dat er wat speelt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:47

Balen zeg, goed dat je door gaat zoeken. Hopelijk komt er iets uit waar je wat mee kan.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:57

Oei, die filmpjes zien er pijnlijk uit. Ze is niet alleen vóór niet goed, maar ook achter is ze kreupel. Rechtsachter.

Ik las iets over strakke hamstrings; dat wil nog wel eens duiden op een knieprobleem.
Vóór lijkt ze op eieren te lopen. Heeft ze gelijke hoeven? Ik zie ik haar een keer struikelen, doet ze dat vaak?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 23:04

Veel sterkte vrijdag TS!! Heel goed dat je er toch nog voor gekozen hebt om z.s.m hem te laten onderzoeken bij de Lingehoeve.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 19:06

Dankjulliewel, vandaag even een filmpje gemaakt aan de longe mocht ze vrijdag vol adrenaline zitten omdat ze op vreemd terrein is heb ik in ieder geval een filmpje van hoe het thuis is. Verder doen we overigens niets met d'r, dit is puur voor vrijdag gefilmd. Anders stop ik altijd wanneer ze onregelmatig/kreupel is.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:36

Die van mij liep [loopt af en toe nog steeds] ook zo, bleek uiteindelijk aan verkeerde bekapping te liggen. Ik zeg niet dat dat bij jou het geval is, maar ik snap heel goed hoe lastig het is als de klachten onduidelijk zijn - wij vertrouwden blindelings op onze smid en wisten pas na een hele tijd modderen dat het aan de hoeven lag.

Als ik haar zo zie lopen zou ik zoals eerder gesuggereerd sneller denken aan problemen in het bewegingsapparaat of eventueel rug/schoft, dan aan ziektes als Lyme oid.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en ik hoop dat je er snel achter komt wat het is! Het niet-weten is het vervelendste.. als je een diagnose hebt, dan kun je tenminste verder.
[Kruipt terug onder meeleessteen]

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:15

Poe, dat ziet er echt niet lekker uit.

Voel ook eens langs de bilspieren omlaag of je daar geen verhardingen voelt.
Er bestaat ook een myopathy waarbij specifiek die spiergroep bindweefsel vormt zodat bewegen steeds moeilijker wordt.

Goed dat je verder gaat kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:19

Die galop is echt slecht, jeetje. Ik ben erg benieuwd wat eruit komt. Vind haar hier minder slecht draven overigens, maar wel veel te traag.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:50

Heeft ze ooit een klap op haar schouder gehad? Hoe loopt ze de andere kant op?
Heel goed dat je naar die kliniek gaat.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:07

Dat ziet er echt niet fijn uit.. super dat je ermee naar de kliniek gaat! Ik vind het wel een prachtig paard trouwens <3

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:11

Ik lees ook nog steeds mee.

Heb je ook filmpjes recht van voren op een rechte lijn? Er zijn momenten in dit filmpje waarop het lijkt dat ze haar voorbenen niet "optilt, schouder naar voren, neerzet,", maar in plaats daarvan "gooit" of slingert vanuit het midden van de rug.

Ik kan het niet goed uitleggen. Als je zelf op een stoel gaat zitten en je ellebogen in je taille plant en dan draaien vanuit die taille. Dan gaat eerst je ene arm/schouder naar voren en daarna de andere. Ipv los uit de schouder.

Hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:13

Oei, dat is wel een duidelijk filmpje vind ik. Je hebt echt wel een goede reden om haar na te laten kijken. Ik denk dat ze het evengoed wel zien, ook als ze opgefokt is, maar toch is het goed dat je dit achter de hand hebt.
Overigens vond ik daar wel heel mooi dat ze het klinische onderzoek op film zetten en bewaarden voor als je weer terug zou komen, zodat ze dat goed konden vergelijken. Ik heb er geen idee van of ze dat nog zo doen hoor, maar ik vond het toen wel mooi.

Er is trouwens nog een ander topic op medisch, waarvan de eigenaresse van die pony/dat paard ( weet het even niet meer zo) vrijdag naar de Lingehoeve gaat, wel typisch. Twee bokkers die op dezelfde dag naar dezelfde kliniek gaan voor onderzoek van hun geliefde rijdier!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 22:16

Niet duidelijk een klap op de schouder maar ze heeft al zoveel ongelukjes gehad dat ik niets meer veilig kan stellen.

Heb geen filmpje recht van voor helaas.

Hier filmpje linksom, is alleen wat minder handig gefilmd xD. Maar daar zit eigenlijk weinig verschil in, galop is beide kanten even slecht.

En dit is Luusje direct na het longeren, het liefst staat ze met d'r oogjes half toe te dutten dicht bij mij. Dat maakt het filmen ook lastig want ze staat graag in mijn buurt x).

Ik vind het stiekem wel een beetje spannend wat er vrijdag uit gaat komen, mijn inziens kan er niet niets uit komen aangezien ze gewoon beroerd loopt. Maar vrees er een beetje voor..
Toevallig dat er vrijdag ook een bokker naar de Lingehoeve gaat, vast niet toevallig ook rond 10u xD

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:30

Geen idee hoe laat die er moet zijn hoor, dat heb ik niet gevraagd :+ .

Nu ineens schiet me iets te binnen. Heb je al eens gekeken hoe ze heuvelaf loopt? Loopt ze dan met een knikje extra in één van de ellebogen? zo ja, dan is het een pittig elleboogprobleem.

Natuurlijk is het vreselijk spannend vrijdag, een paard is een groots bezit en als er iets mis mee is, dan denk je eerst nog: nou, het klopt niet, maar het valt vast wel mee. Totdat je een topic op Bokt opent, waar de ene na de andere reageert en dan wordt het al een donkerder wolk die boven je komt te hangen. Vervolgens maak je een afspraak met een gerenommeerde kliniek en dan slaat de angst echt toe. maar probeer nu maar rustig af te wachten tot vrijdag, wie weet valt het allemaal mee. Een mens lijdt het meest, van het lijden dat hij vreest...
Laatst bijgewerkt door Jet op 28-09-16 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:35

Linksvoor en rechtsachter. Voor lijkt haast op een elleboog- of schouderprobleem. Dat is wel erg lastig te diagnosticeren. Elleboogartrose komt veel voor, maar dat wordt nauwelijks gezien, omdat je dat pas echt kunt zien, behalve als je na de dood gaat zoeken... Misschien net MRI...

Maar ze is sowieso kreupel op LV en RA

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:36

Ik heb niet alles gelezen, maar zijn aantal symptomen die bij mij belletje doen rinkelen.

Zie je haar wel eens liggend slapen?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 22:38

Jet het is inderdaad precies zoals je beschrijft. Heb een jaartje geleden m'n vorige stippel aan koliek verloren en nu denk ik echt niet direct het einde maar maak me inderdaad wel zorgen om haar. Het is zo'n lief dier.
Ik weet niet precies wat je bedoeld met die extra knik in de schouders? Maar heuvel af is mij nog nooit wat opgevallen (en we gaan regelmatig de dijk op en af).

Voor de liefhebber trouwens, dit was de hoefzweer die heeft ze dus op 1 Juli gekregen en daar zijn we langere tijd mee aan het tobben geweest. Wat had het arme dier het toen slecht :'(

Ze slaapt iedere dag na haar ochtend maaltijd liggend, 's avonds ook liggend. Dus zie haar dagelijks liggen inderdaad.
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 28-09-16 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:40

Oke top, dan sluit dat iig uit waar ik aan dacht.
Heel veel sterkte ermee in elk geval! Ik blij meelezen, hoop van harte dat er meer duidelijkheid voor jullie komt.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:54

http://thehorsesback.com/equine-arthritis/ . Als je dit artikel leest en de filmpjes goed bekijkt, dan snap je denk ik wel wat ik bedoel. Het is weer meedenken hoor, niet gezegd dat dat het is. Maar zo kom je denk ik goed beslagen ten ijs vrijdag. Hoe meer je bekeken hebt of uitgesloten hebt, hoe makkelijker het toch wordt om uit te vinden wat er aan de hand is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 07:28

Sterkte Kasmir.
Hopelijk krijg je vrijdag duidelijkheid.
Ik herken helaas wat zaken van jouw Luus bij mijn pony, waar ik ook al een paar weken een onderbuikgevoel bij heb. (en op zoektocht ben).
Hopelijk komt er iets uit waar je mee verder kan.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:58

heerlijk he paarden! Puzzelen en proberen en hopen dat het het juiste is! Wij zijn na een hoop uitsluitsels terechtgekomen bij iemand die een holisitische praktijk heeft. In combinatie met een foto reading (geloof erin of niet, daar kwam uit dat ze buikpijn had), kwam daar uit dat ze door slechte kwaliteit hooi/stro een schimmelinfectie en ontsteking in de dikke darm had. Tevens lichte mate van insuline resistentie, hormoonprobleem op links, niet goed functionerende milt. Nu zijn we 1, 5 maand verder en gaat het 80% beter. Kwiny ging alleen maar stilstaan, sloot zich af, sloom. Veel gapen en slapen, steeds rechtsachter op rust, vettige vacht. We zijn van stal veranderd, ze krijgt dus ander hooi en stro, cavalor fiber force, en wat druppels/poeders. Het mooie is.... ze is weer een blij paard en krijgt weer appeltjes in haar vacht *\o/* .
Kortom, het komt vast goed! In ieder geval veel sterkte!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:38

Veel sterkte Kasmir morgen. Ik ben diegene die er morgen ook is met paard. Om 13:00. Hopelijk komt er wat uit voor je, zodat je hopelijk verder kunt met een goed plan.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:38

Heel veel succes vandaag..hoop voor je dat ze iets vinden weet je in ieder geval waar je aan toe bent...

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:43

Succes vandaag!