Morgen is het erop of eronder voor Fyanne.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Morgen is het erop of eronder voor Fyanne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:47

Hoef je geen sorry voor te zeggen, hoor :*

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:19

Oh jeetje wat verschrikkelijk... Heel veel sterkte en probeer van elkaar te genieten zolang het nog kan :(:) Het zit jou ook niet mee zeg..

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:33

Sterkte :(:) ! Ben je eindelijk van je indringers af, krijg je dit rauw op je dak.. Geniet nog van jullie tijd samen Y;(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 10:57

Bellatrix schreef:
Wat een verrot nieuws!!
Als je nog een mooie fotosessie wil van jullie beiden wil ik wel langs komen voor de helft van mijn normale tarief. :(:)

Ik zou dat graag willen,en vind het helemaal niet erg hoor om de helft te betalen!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 16:00

Wat mooi bellatrix en shirley!!! Super lief!

CarolandRuud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 16:43

Wat een vreselijk nieuws ;(

Ik kom net je topic tegen en bij het eerste bericht had ik al een naar gevoel.
Een paar maand geleden heb ik helaas mijn paard in moeten laten slapen omdat hij, bleek achteraf,
een geknapte tumor in zijn neus had.

Gelukkig was ik er net op tijd en heb ik makkelijk de keuze voor hem kunnen maken.
Daarvoor weinig gemerkt, op wat zwaar ademig tijdens het rijden na.
Als ik daarmee mijn gevoel had gevolgd en de da er bij had laten komen, stond ik in dezelfde positie als jij.
Wat mij oprecht echt vreselijk lijkt.

Maar wat ik wel mee wil geven is, denk er goed over na.
Probeer het goed af te sluiten. Om je paardje zo te zien is echt vreselijk.
Ik denk dat ik achteraf dan het "had ik haar dat maar bespaard" gevoel zou hebben.
Helaas in een trailer staan gaat het, op het moment, niet meer worden.
Die van mij is compleet in elkaar gezakt en op zijn kont in de sloot beland.

Ik wil je echt heel veel sterkte wensen in deze ontzettend moeilijke periode!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 17:10

Toch wil ik je ook even een hart onder de riem steken. Mijn kruising shet/dartmoor heeft ook zo'n tumor (de pony op de foto in mijn avator) en ik had besloten om hem in te laten slapen omdat het bloed bleef stromen uit 1 neusgat. De afspraak voor inslapen stond, maar ik voerde hem ook cubarmix. Op de dag van het inslapen heb ik het afgeblazen, de cubarmix was goed aangeslagen en het bloeden was gestopt. Heb met de veearts afgesproken zolang hij aangeeft het nog leuk te vinden, ik hem lekker laat lopen. Krijg regelmatig controle en inmiddels is hij blind aan 1 oog en heb besloten hem nu niet nog een winter in te sturen omdat ze dan terug op zand gaan en hij dat niet zo leuk vindt. Dus als het weidesseizoen afgelopen is laat ik hem gaan. De tumor is inmiddels ook heel erg gegroeid dus je ziet het ook heel duidelijk.

Maarrrrr....hij leeft inmiddels al ruim 4 jaar in reservetijd. Het is echt per paard verschillend hoe snel het zou gaan. Onze pony heeft iedereen verbijsterd!

Sterkte met Fyanne.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 17:30

maikeltje Dat vind ik toch erg fijn om te horen! Beter zal ze nooit meer worden,maar miss. kan ze wel langer dan een half jaar nog bij me blijven,mits ze geen pijn of ongemakken krijgt.
Fyanne krijgt ook al een poosje Homeopatische druppels en die hielpen echt.Toen het flesje leeg was,heb ik snel nieuwe besteld,maar ze heeft 2 dagen geen druppels gehad en het neusbloeden begon toen weer.
Als ik haar leven kan rekken,zonder pijn natuurlijk,dan zal ik dat zeker doen.
Waar kan je dat Cubarmix krijgen? bij de Welkoop?

CarolandRuud ik zal niet wachten tot het heel slecht gaat met Fyanne.Zodra ik merk dat ze achteruit gaat,laat ik haar gaan.Ik wacht niet tot ze heel slecht is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 18:04

Cubarmix is antibiotica voor koeien, kan ook voor paarden gebruikt worden, maar dat moet met je DA lukken. Spul is nl stukken goedkoper dan de paardenversie, maar verder hetzelfde qua werking en dosering.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:53

Cubarmix inderdaad via de veearts. Wordt inderdaad meer bij kalveren gebruikt maar is de enige AB die je oraal kunt toedienen (door het voer) die werkt bij paarden. Onze pony heeft een paar keer een kuurtje gehad van een dag of 10 als ie weer een bloedneus had en daar knapte die dan heel snel van op. De tumor veroorzaakt ook ontstekingen in dat gebied en op die manier kun je dat een beetje onder controle houden. Zodra ik hem hoor snurken of ik zie dat er weer vocht/bloed uit het neusgat komt, dan bel ik de veearts voor een kuurtje. Het helpt inderdaad niet eeuwig en je moet heel goed kijken of ze geen gedragsveranderingen ondergaat en of ze niet afvalt. Maar zolang ze zelf nog lekker blijven eten en meedoen met de rest, is het nog verantwoord.

Mijn veearts komt iedere 3 maanden even kujken hoe het gaat. Ook als hij hier voor 1 van de andere paarden is dan kijkt hij altijd even bij Maikeltje. Dat beest heeft 9 levens, blijft iedereen verbazen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 07:44

Ik vind het toch heel fijn om te horen maikeltje, Fyanne is een heel sterk paard,echt sterk.Ze is ooit voor dood achter gelaten in een stal,zonder eten of drinken, die eigenaar dacht toen dat ze binnen een paar dagen wel dood zou zijn.Maar haar wil om te leven was supersterk,en daarom is ze er nu nog steeds.
Ik ga het sowieso proberen, mijn eigen D.A. is een echte Koeienarts,die heeft dat spul wel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 12:30

Ik maak me ook zorgen om Congo [28 jaar] het vaste vriendje van Fyanne.Hoe moet dat straks als ze er niet meer is? die 2 hangen heel erg aan elkaar.
Hier likt Congo het been van Fyanne toen ze zo'n pijn had door een hoefzweer.
Afbeelding

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:33

gohya schreef:
Ik maak me ook zorgen om Congo [28 jaar] het vaste vriendje van Fyanne.Hoe moet dat straks als ze er niet meer is? die 2 hangen heel erg aan elkaar.
Hier likt Congo het been van Fyanne toen ze zo'n pijn had door een hoefzweer.
[ Afbeelding ]

O extra moeilijk hè als je nog zo'n oudje hebt!! Mijn merrie dr verkering is 25 en zij is net 10..Die 2 zijn onafscheidelijk..pfff daar kan ik me soms ook druk over maken..Hoe moet dat ooit!
Dubbel op verdriet gohya!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 15:23

Daarbij is Congo een heel moeilijk apart paardje,ik noem hem altijd autistje,hij leeft echt in zijn eigen wereldje.
Mja ik hoop dat Fyanne nog lang genoeg bij ons blijft zonder pijn of ongemakken.

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:06

Mijn paard had ook echt een maatje. Stonden samen op de wei. Ik maakte me ook erg zorgen over wat ze zal doen als hij er niet meer zou zijn.(andere paard was had atrose). Toen hij werd ingeslapen ben ik met haar gaan wandelen. Toen het laat st e spuitje werd gegeven heeft ze heel hard gehinnikt. Daarna hebben we haar erbij gelaten en heeft ze afscheid genomen van hem. Eerst bij zijn neusgaten gesnoven of hij nog ademde daarna gooide ze hooi bij z'n neus en heeft er nog een tijdje aan staan snuffelen. Was zo mooi om te zien. Ze nam echt afscheid toen ze er zelf vandaan liep wisten we dat het goed was. Ik zou dan ook indien mogelijk en het zover is tegen de tijd ( hoop dat het nog heel lang duurd voor jullie ) dr maatje afscheid laten nemen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 11:54

Ik heb totaal geen idee hoe Congo zal reageren als Fyanne er straks niet meer is. Hij voelt wel heel veel aan,miss. voelt hij nu al iets?
Gisteravond zijn er wat foto's gemaakt,ze moeten nog wel bewerkt worden,het zijn voorbeeld foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er zijn er nog veel meer,volgende week krijg ik ze allemaal bewerkt.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:51

O gohya wat mooi nu al!! Ze ziet er gelukkig uit..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 14:37

Dank je wel pol1. Je ziet ook helemaal niks he dat ze eigenlijk zo ziek is.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:26

gohya schreef:
Dank je wel pol1. Je ziet ook helemaal niks he dat ze eigenlijk zo ziek is.

Nee zeker niet!! Zolang ze zelf nog wil is t prima toch!

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:51

Wow wat een mooie foto's. Hopelijk mag je nog een tijd van haar genieten! Wat een poedersuiker bericht. Heb ke hele topic gelezen en hoopte op elke pagina op goed nieuws :(

Over het op termijn inslapen. Wij hadden zelfde met shovel/traktor dus hebben er een laten inslapen dicht bij de weg (net in de wei) is dat evt optie? Dan kun je op je eigen plekje blijven

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:07

Pff het lijkt me verschrikkelijk.. Dat je niet weet hoelang ze nog heeft. :(:) sterkte de komende periode.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 17:36

@Storm2009 het dichts bijzijnde plekje is op het fietspad,daar mag ze liggen,dat ligt gelijk aan de openbare weg.Helaas is dat zo'n 100 meter verderop van het weiland.En dat gedoe met een shovel wil ik niet meer mee maken.Heb ik 1 keer gedaan,viel het paard uit die bak op de grond.

Is het niet mogelijk dat de Rendac tot in het weiland komt bij meer betalen? Hij kan er makkelijk komen,de hooiboer komt altijd met 2 hele grote trekkers met aanhangwagen de mestbak legen.Ik heb een heel groot breed hek waar een vrachtwagen doorheen kan.

Idd.Horsies7 die onzekerheid is slopend.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:42

De trailerservice van rendac is iets duurder maar die kunnen wel dichterbij komen volgens mij!!!

Lijkt me zo moeilijk als elke keer dat je bij haar bent de laatste keer kan zijn

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 18:34

Oke Thnx! ik ga maandag eens informeren.Het liefst wil ik haar dan op het weiland laten inslapen,tussen haar kudde.
Dat is zeker heel moeilijk! het kan zomaar helemaal mis zijn op een dag.De tumor kan opeens heftig gaan bloeden zei de D.A. ik denk ook heel vaak dat er iemand belt en zegt dat er iets mis is met Fyanne. Ik ben er dan wel in 5 min, maar toch.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 20:31

Storm2009 schreef:
De trailerservice van rendac is iets duurder maar die kunnen wel dichterbij komen volgens mij!!!

Lijkt me zo moeilijk als elke keer dat je bij haar bent de laatste keer kan zijn

De trailerservice is alleen flink duur..Rond de 500 euro! De vrachtwagen service is rond de 35 euro..
Hier hebben we de 15e weer een inslaper. .3e in Nog geen jaar tijd!! Soms is het echt niet leuk een pensionstal te hebben. Biedt paard en eigenaar altijd de optie t hier voor t paard thuis te doen..meestal ben ik daar ook bij..gaat je niet in de koude kleren zitten !
De vrachtwagen komt alleen op de verharde weg..Dat " geluk" hebben we..1 vd paddocks grenst aan de verharde weg..