Wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:23

Ik zou een melding maken als ik al wist waar het arme beestje juist staat...

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:08

Jolliegirl schreef:
Nou, wie van de bokkers gaat er bellen....
De dierenbescherming..

Komop hee... TS kan hier weinig aan doen, die is immers geen eigenaar.
Wel vind ik dit te triest voor woorden.....

Als ik het adres had geweten had ik er wel een belletje aan gewaagd, waarschijnlijk schiet je er niets mee op.

Ik vind het schandalig dat de eigenaren het dier er zo bij laten staan. Ts komt daar al 7 jaar zegt ze, ik zou me toch achter me oren krabben of ik daar uberhaupt nog had willen komen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:01

Jolliegirl schreef:
Nou, wie van de bokkers gaat er bellen....
De dierenbescherming..

Komop hee... TS kan hier weinig aan doen, die is immers geen eigenaar.
Wel vind ik dit te triest voor woorden.....

Als ik wist waar ze stond, zou ik er nog op eigen kosten een dierenarts op af willen sturen ook!
Vind het ook zo enorm triest voor dat diertje ;(

zebra89

Re: Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:10

TS ik weet niet hoe oud je bent, als je minderjarig bent (wat ik wel hoop eigenlijk, want als je volwassen bent vind ik toch jou ook ergens nalatig, dan kun jij ook de DA bellen en de kosten desnoods op je nemen of die mensen de les lezen) kunnen je ouders misschien iets betekenen in deze? Het spijt me dat ik het zeg maar ik vind dit dierenmishandeling en ik vind dat je dit dier uit zijn lijden moet verlossen (of dat nu de wei op, een dierenarts aan zn oren erbij trekken of een spuitje is kan ik niet inschatten)

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:23

Ts ik bedoel jou niet met vakantievervanger maar die schoonzus die jou duidelijk buiten spel zet. Het is voor ons waarschijnlijk makkelijk praten van buitenaf, ik heb geen idee hoe oud je bent en wat er van jou verwacht kan worden. In ieder geval iemand zou hier op moeten staan voor dit dier, er is toch wel iemand die zijn nek zou moeten durven uitsteken?! Waar denk je zelf aan als oplossing? Kunnen we je helpen, bijstaan of desnoods melden ergens? We helpen jou en je beestje graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:53

Kun je de dierenarts niet zelf bellen als er niemand is?
Beetje liegen tegen de schoonzus, "dacht dat paard koliek had dus heb meteen zelf maar de dierenarts gebeld".

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 09:13

Ze zijn intussen al thuis hé, die mensen.
Omdat pony zo gek deed en ik haar niet afgezadeld kreeg, ben ik een nonkel van de eigenaar gaan halen omdat die vlakbij woont en ook paarden heeft. Die zei "het is geen hengstigheid, zou nog enkele dagen wachten" en tegelijk heeft die de ganse familie gebeld (behalve eigenaars). Toen is schoondochter de les komen spellen omdat zij ook paardrijd (maar geen eigen heeft)... Zij was constant met iemand aan het bellen toen ze er was, en ik dacht dat dat met de eigenaars was maar ben gisteren ook op de hoogte gesteld dat buiten mijn berichtjes zij niets wisten. Dat vind ik ook niet OK, omdat schoondochter me vertelde dat ze ging horen bij hen wat ze moest doen.

Als schoondochter niet had komen moeien, hadden wij DA zelf gebeld, de dag zelf of zeker de dag nadien. Jammer genoeg heb ik daar de kans niet toe gekregen omdat ze daar meteen allemaal stonden. En omdat zij de eigenaars wijsgemaakt heeft dat DA nog niet moest komen (ik geloof niet dat DA letterlijk gezegd heeft dat ie pas kan komen als ze kalm is, maar goed), geloven zij haar.

Als er morgen geen DA geweest is, ga ik zeggen dat ik zelf ge bellen. Vandaag kan ik niet gaan omdat ik herexamen heb (mss laat op de avond nog). Dus ook al die stress komt er nog eens bij.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:20

Maar als de eigenaar al terug is, waarom laat die dan geen dierenarts komen?

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:21

Ik snap je hoor, doe griet heeft een raar spelletje gespeeld, als eigenaar zou ik echt woest zijn maar ja... Zij blijkbaar niet. Begrijp ook niet dat ze na terugkomst ook nog zo lang hebben gewacht... Vind het echt schandalig. Maar jouw lastige positie is helder hoor.

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 20:08

Dierenarts komt normaal vrijdag! :)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:20

Alsnog even wachten, zeker met dit weer.
Blij dat hij komt, je zal ook opgelucht zijn?

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 20:31

Ik ben enorm blij! Alé, "blij"... Ik had liever gehad dat er niet gebeurd was en ik mijn lieve meid nog had :( Ik hoopte altijd dat ze nog zeker 5 jaar mee kon...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:34

Dus dat dier staat met een aandoening die haar zoveel pijn geeft dat ze niet te benaderen is nog tot vrijdag op stal omdat iedereen het vertikt om een da te bellen, moesten geen bekenden van mij zijn.
En was je nu een meisje van 12?? Jij bent verdorie 19. dan laat je toch niet zo over je heen lopen, zou echt zelf een ander adres zoeken om met paarden om te gaan. Dit valt imo onder mishandeling.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 24-08-16 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:37

Wat een belachelijke dierenartsen hebben jullie.

Als ik bel en zeg dat ik nu een da wil dan heeft hij maar te komen.
Wild paard of niet.
Had hij geen da moeten worden want dit krijg je ook op je pad.

2 week lees ik alleen maar...
Ze gaan bellen
Is ze gaan bellen
Ondertussen staat dat paardje op stal en wordt er niets gedaan.

Toon zelf initiatief en bel die da dit kan toch niet.

Iedereen moet zijn ogen uit zijn kop schamen want dit gaat echt nergens meer over.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:44

Ach TS wat een rotsituatie! Je noemt eerder in het topic dat ze de wei niet op mag, waarom is dat? Waar dan ook, haar aan de longeerlijn uit laten razen zou haar goed doen! Veel succes.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:48

Wat een leed ;(
En er komt maar geen eind aan...

Arm dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:55

Wat doe je zelf met het dier ts? Je durft er zelf niks meer mee?

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:59

Ben ik de enige die het ook wel verdacht vind dat dit paard, dat altijd alleen staat, zo gek is geworden na het passeren van een ander paard? :o
Zou niet direcht verklaren waarom ze zo agressief blijft, maar wellicht wel waarom ze niet zichzelf is...
Lijkt mij iig goed dat dit paard niet steeds volgepropt wordt met voer terwijl ze haar stal niet uit mag, maar gewoon lekker buiten uit gaat razen. Denk dat ze daarna al een stuk rustiger op stal kan staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:34

TS, waarom doe je zelf niks? Zijn de gevolgen als je handelt erger dan wat je dit paard nu aandoet?

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:34

Heb hier maar 1 woord voor; BELACHELIJK!!!!!

TS ONDERNEEM EENS ACTIE ZEG... GEEF HET ADRES MAAR IN PB DAN GA IK WEL EVEN LANGS...

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 09:25

DA is onderweg

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:36

*\%/*

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:36

Nou ben benieuwd. Hopelijk is de DA wat doortastender dan dat er tot nu toe is opgetreden....

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:39

Fijn om te horen TS.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:45

ik ben benieuwd! Ik begrijp de reacties wel hoor, frustratie tegen dit dierenleed, maar he, jullie staan niet in de schoenen van TS. Gelukkig komt de DA nu wel.