prut uit 1 neusgat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 15:55

jobamara schreef:
Fijn dat het goed te behandelen is en er geen rare dingen zijn. Livia braaf geweest? Ben stille meelezer dbt en mis haar foto's ze is zooo chique!

Livia dacht dat ze een dagje uit was :D personeel daar wilde haar graag houden..Met wat overtuigingskracht hebben we livia gelukkig heel en al thuis gekregen!

Nu ik weer iets minder stress heb zal ik op t dbt weer es foto's plaatsen..

Afbeelding
Deze is van vandaag iig..
Dank voor je lieve berichten!

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:04

pol1 schreef:
Scan gehad..definitieve uitslag morgen maar t gaat iig of om een kies of toch om de sinus..Goed te behandelen volgens de DA hier op de faculteit.. pfff zo opgelucht dat er geen rare dingen gevonden zijn!! Morgen hoor ik meer qua behandelen!

Gelukkig goed nieuws! Fijn dat t te behandelen is en niet t zelfde als bij mijn paard

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 16:10

karelien schreef:
pol1 schreef:
Scan gehad..definitieve uitslag morgen maar t gaat iig of om een kies of toch om de sinus..Goed te behandelen volgens de DA hier op de faculteit.. pfff zo opgelucht dat er geen rare dingen gevonden zijn!! Morgen hoor ik meer qua behandelen!

Gelukkig goed nieuws! Fijn dat t te behandelen is en niet t zelfde als bij mijn paard

Dat is idd een behoorlijke opluchting!

jobamara

Re: prut uit 1 neusgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:19

Wauw, wat is ze groot al <3, en flink ah verharen zeg. Doe maar eerst zelf wat tot rust komen, maar foto's zijn altijd leuk :o

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 17:38

jobamara schreef:
Wauw, wat is ze groot al <3, en flink ah verharen zeg. Doe maar eerst zelf wat tot rust komen, maar foto's zijn altijd leuk :o

Ja ze is enorm gegroeid..Ze moest even op de weegschaal 120 kg schoon aan de haak!!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:22

Ah wat een schatje!

Wanneer hoorde je meer van de scan?

Wij gaan woensdag naar Utrecht en dan waarschijnlijk zondag/maandag weer naar Broeze! En hopelijk is het dan toch eindelijk een keer achter de rug...

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:35

Prachtige moeder en dochter heb je TS! Op naar een goed behandel plan en goed herstel *\o/* . Super dat je snel gehandeld hebt en toch besloten hebt om voor de scan te gaan. Doormodderen met dit soort dingen -O- wil je de ellende echt besparen.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:49

Pol1: hoe ging die scan trouwens? Is het paard erg ver heen door die sedatie? Vond ze het nog eng?
En hoe lang duurde het voor ze weer een beetje bij was?

Sorry voor de vele vragen. Als ik teveel mee praat in jouw topic moet je het zeggen hoor!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 22:26

AmFe schreef:
Pol1: hoe ging die scan trouwens? Is het paard erg ver heen door die sedatie? Vond ze het nog eng?
En hoe lang duurde het voor ze weer een beetje bij was?

Sorry voor de vele vragen. Als ik teveel mee praat in jouw topic moet je het zeggen hoor!

Nee hoor begrijp al je vragen heel goed!
Ze deden bij mijn merrie nog voor de zekerheid een scopie ( een verfijnderde versie die de meeste da's gebruiken) in de hoop dat daar toch uitkwam wat er scheelde..Helaas zonder resultaat! Konden zo wel zien dat alles er volgens de arts uitzonderlijk goed uitzag.. hierbij was ze licht gesedeerd..komen in een soort stand te staan met een met leer beklede ketting ter hoogte vd schoft.. Toen even naar een box om bij te komen en toen Door naar de scan..Eigenlijk t zelfde principe alleen afhankelijk hoe je paard op sedatie reageert geven ze steeds wat bij..De scan kan nl alleen uitgevoerd worden als t paard doodstil staat..Dit was eigenlijk zo gepiept.. we hebben haar toen nog een goed uur laten uitsuffen om haar weer op de trailer te zetten.
Mijn paard gedroeg zich voorbeeldig was eigenlijk heel rustig..En dat voor een paard wat ooit niet eens te prikken was..had niet t idee dat ze er heel veel stress van had..livia was echt helemaal op dr gemakkie..Die vond t wel gezellig al die aandacht..
Dus wat mij betreft hoef je je over de scan op zich geen zorgen te maken!!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:33

Oke top, klinkt wel goed inderdaad! Hij is soms wel erg bang, vooral bij nieuwe dingen en nieuwe mensen. Maar vandaag heeft hij zich bij Broeze super goed en rustig gedragen. En gesedeerd vindt hij alles wel prima haha. Dus dat komt denk ik wel goed!

Ben ook benieuwd naar jouw uitslag en wat de behandeling gaat worden! Fijn dat jij dichtbij Utrecht woont. Scheelt toch wel wat, zeker met het veulen er bij.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 22:34

Weidebloem schreef:
Prachtige moeder en dochter heb je TS! Op naar een goed behandel plan en goed herstel *\o/* . Super dat je snel gehandeld hebt en toch besloten hebt om voor de scan te gaan. Doormodderen met dit soort dingen -O- wil je de ellende echt besparen.

Dank je wel voor t lieve compliment!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 22:35

AmFe schreef:
Oke top, klinkt wel goed inderdaad! Hij is soms wel erg bang, vooral bij nieuwe dingen en nieuwe mensen. Maar vandaag heeft hij zich bij Broeze super goed en rustig gedragen. En gesedeerd vindt hij alles wel prima haha. Dus dat komt denk ik wel goed!

Ben ook benieuwd naar jouw uitslag en wat de behandeling gaat worden! Fijn dat jij dichtbij Utrecht woont. Scheelt toch wel wat, zeker met het veulen er bij.

Hoever moet jij rijden?
Wij 15 minuten..vond ik al lang zat zo met die kleine!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:59

pol1 schreef:
AmFe schreef:

Hoever moet jij rijden?
Wij 15 minuten..vond ik al lang zat zo met die kleine!

Ja snap ik! Wij moeten zo'n 130 km.. Dus we zijn uren onderweg. Dat vind ik ook het meest vervelende, omdat hij dus op rust staat met een peesblessure. Wel een risico, maar we gaan het toch maar doen.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:59

Pol1: moest jij er ook twee uur van te voren zijn zodat het paard kan acclimatiseren?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 11:10

AmFe schreef:
Pol1: moest jij er ook twee uur van te voren zijn zodat het paard kan acclimatiseren?

Nee hoor..We zijn meteen begonnen..
Maar dat zal ook van t paard afhankelijk zijn..

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:13

Wauw 120 kg al, altijd handig om te weten met ontwormen ;) . succes, met wachten op de echte uitslag.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 18:01

Uitslag is binnen: de sinus is de boosdoener! Aangezien AB niet geholpen heeft zit er niks anders op dan gaatjes te boren en een aantal wkn te gaan spoelen.. Morgen hoor ik meer..Wat een toestand!!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:04

jeetje! dat is niet fijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:13

Dat is echt balen zeg!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 18:26

Ja kiezen of sinus t is allebei hopeloos..Volgens deze DA kon je nog beter de sinus hebben dan kies ( zen)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:33

Oke, dan toch nog een zeer klein plus puntje.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 20:47

Morgen bellen voor verdere info en dan maar een afspraak in gaan plannen! Hopelijk mogen ze zo snel mogelijk mee naar huis weer..Niks voor die kleine daar..Voor moeders uiteraard ook niet!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:16

Oh bah. Daar word je ook niet blij van. Ik hoopte juist niet dat het dat zou zijn bij mijn paard. Denk dat die onder volledige narcose moet daarvoor?
Word ook zeker een enorm dure ingreep..
Broeze had het over een kliniek is duisburg geloof ik die daarvoor ook een techniek door de mond (dacht ik) hebben. Misschien is dat wat?
Heel veel sterkte!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:25

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 21:35

AmFe schreef:
Oh bah. Daar word je ook niet blij van. Ik hoopte juist niet dat het dat zou zijn bij mijn paard. Denk dat die onder volledige narcose moet daarvoor?
Word ook zeker een enorm dure ingreep..
Broeze had het over een kliniek is duisburg geloof ik die daarvoor ook een techniek door de mond (dacht ik) hebben. Misschien is dat wat?
Heel veel sterkte!

Volgens mij doen ze dit gewoon staand.. uiteraard lokaal verdoofd en gesedeerd.
Duur is t nu al..Net ff 520 overgemaakt voor de AB kuren/ foto's / onstekkingremmers die niks geholpen hebben..das nog t ergste..
Dan komt Utrecht er nog aan! Kan t niet meer geloven qua kosten..Maarja wat is een andere optie hè die heb je vrijwel niet..