Grote korsten op billen en staart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:37

Maartje1990 schreef:
Fijn ts! Dan is er nog geen extra tarief toch?

Volgens mij niet,na 6 uur is het avond tarief pas.

idylle

Re: Grote korsten op billen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 09:42

Nee klopt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:03

Fijn!

Hopelijk kan hij zien wat er is en heeft hij een oplossing. Jeuk is zo zielig.

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:22

Misschien wel een exceemdeken om doen. Anders schuurt ze zich ook nog helemaal open.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:25

idylle schreef:
Ik wil absoluut een gezonde pony verkopen, vandaar dat ik meteen foto's door heb gestuurd zodat de persoon de koop kan annuleren.

Begrijp ik nu goed dat als ie niet verkocht zou worden het niet uitmaakt of hij korsten of wormen heeft?
De pony hoort imo gewoon gezond te zijn. of ie nu verkocht wordt of niet. regelmatig ontwormen hoort daar zeker ook bij. En bij regenrot droog houden met een regendeken en behandelen. Smid erbij om ze goed op de voeten te houden etc etc. Paarden houden kost nu eenmaal tijd en geld.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:35

fijn dat de DA vanavond komt TS! Ben benieuwd wat er uit komt.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 10:52

Babootje schreef:
idylle schreef:
Ik wil absoluut een gezonde pony verkopen, vandaar dat ik meteen foto's door heb gestuurd zodat de persoon de koop kan annuleren.

Begrijp ik nu goed dat als ie niet verkocht zou worden het niet uitmaakt of hij korsten of wormen heeft?
De pony hoort imo gewoon gezond te zijn. of ie nu verkocht wordt of niet. regelmatig ontwormen hoort daar zeker ook bij. En bij regenrot droog houden met een regendeken en behandelen. Smid erbij om ze goed op de voeten te houden etc etc. Paarden houden kost nu eenmaal tijd en geld.

Dat begrijp je niet goed nee :+
Er komt zowieso een DA vanavond of de pony nu wel of niet verkocht wordt, maakt me niet uit, DA is besproken en komt dus. Toevallig had ik van de week al een afspraak gemaakt bij de hoefsmid en die komt donderdagavond, dus pony wordt wel degelijk voor gezorgd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:56

Sommige mensen lijken echt alleen te lezen wat ze willen lezen. :o

Goed van je, TS, dat er een dierenarts bij komt. :j
Ben erg benieuwd of hij direct weet wat het is.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:03

Wat fijn dat de da komt. Hopelijk weet je gauw waar het door komt!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:27

Het kan best ZE zijn hoor, ondanks de lange manen, misschien heeft ze bij de vorige eigenaren (voor de handelaar van de markt) wel altijd met een deken om gelopen. Ik heb hier ook een (zware) eczemer en die heeft dankzij een goede deken ook gewoon een mooie staart en manen.

Afbeelding

Ben erg benieuwd wat de dierenarts zegt, hou je ons op de hoogte?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 12:05

Ik ben ook heel benieuwd! Zit de uren ook echt af te tellen.
Ik hou jullie zeker op de hoogte

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:16

Goed dat je de DA hebt gebelt ts.
En idd Koudbloedkim; Sommige mensen lijken echt alleen te lezen wat ze willen lezen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:20

idylle schreef:

Babootje schreef:

idylle schreef:
Dat begrijp je niet goed nee :+
Er komt zowieso een DA vanavond of de pony nu wel of niet verkocht wordt, maakt me niet uit, DA is besproken en komt dus. Toevallig had ik van de week al een afspraak gemaakt bij de hoefsmid en die komt donderdagavond, dus pony wordt wel degelijk voor gezorgd

[quote="idylle"]
In dat geval sorry :D :D Het stond er een beetje vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:28

Succes straks TS, enneh ik zou niet eens meer reageren op degene die niet lezen en alleen zeuren.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:29

djinnie schreef:
Het is jammer dat ze niet van het gras af kan. ZE wordt van oudsher genoemd als 'veroorzaakt door mugjes', maar veel ZE zijn (daarnaast ook) vooral gevoelig voor suikers. Gras, en zeker "vet" gras is dan funest. Evenals muesli's en dergelijke.

Mijn ZE'er stond bij mij onder een bucas sweet itch hoody en kon met een aangepast dieet bij de nieuwe eigenaren zonder deken door het leven, wel op gras, maar geen rijk/vet gras.

Dit is wat mij betreft relevant.
ZE is niet alleen mugjes. Het is een complex probleem waar ook voeding groot onderdeel van is.
Zou dit als de dierenarts komt ook ff ter sprake brengen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 12:52

Ze krijgt momenteel alleen maar gras en verder geen hooi of brok of wat dan ook bij

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:02

Gras is vol suikers, behalve uitgebloeid gras, en gedroogd gras (hooi dus), daar zit veel minder suiker in.
Het gras van nu is dus rampzalig voor eczemers.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:02

Wat wel heel erg kan helpen is Puur jeuk druppels geven en Puur culico. Verminderde de jeuk bij paard hier drastisch.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:19

Het gras heel kort houden scheelt ook al het aantal suikers erin.
Toch? of maakt dat niks uit?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:26

Heel kort houden is juist niet handig, als gras onder het groeipunt komt (vaak 5cm), krijgt het stress en groeit het minder, maar de suikerproductie blijft dan wel hoog. Dan krijg je dus heel suikkerrijk gras. Om je weilanden goed te houden en de risico's zo klein mogelijk moet het gras daarom eigenlijk ook niet korter dan 5cm gegraasd worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:39

Oke thnx! dat wist ik dus niet. Ik dacht hoe korter het gras,hoe minder suiker er in zit.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:58

Mizora schreef:
Heel kort houden is juist niet handig, als gras onder het groeipunt komt (vaak 5cm), krijgt het stress en groeit het minder, maar de suikerproductie blijft dan wel hoog. Dan krijg je dus heel suikkerrijk gras. Om je weilanden goed te houden en de risico's zo klein mogelijk moet het gras daarom eigenlijk ook niet korter dan 5cm gegraasd worden.

Inderdaad!
Gras nu is een ramp voor ze-ers.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 18:05

Het is idd ZE. Met een minimale kans dat ze mss mijten heeft. Ik mocht haar wassen met sebacil en als dat geen verbetering geeft (wat ze eigenlijk niet verwachtte) dan is het toch ZE. Ik heb net snel een exceemdeken besteld bij divoza en als het goed is wordt die morgen thuis bezorgd. Gelukkig hebben de kids schoolvakantie, dus kunnen zij de deken aannemen (die moeten dus de hele dag verplicht binnen zitten tot m'n pakketje er is :o )
Ze heeft een spuit met cortisol gehad tegen de jeuk, maar dit mocht niet te vaak ivm HB . Nu afwachten hoe het gaat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:13

Fijn dat je nu iets meer weet.Laten we hopen dat het alleen mijten zijn [wat ik eerder denk] en geen ZE.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:16

Zonde en ts, mocht je proberen op deze manier wat geld met de ponyhandel te verdienen zorg dan dat je er ook genoeg verstand van hebt en vooral wanneer je op markten gaat kopen. Sneu voor de pony en voor jou maar dit had je voor jezelf kunnen voorkomen. En als het dier in een zo ernstige mate ZE gaan ontwikkelen ondanks dat je alle maatregelen gaat nemen,dan kun je beter je verlies nemen en haar in laten slapen. Indien het echt ZE blijkt te zijn maar wat jij beschrijft lijkt het daar wel op. Kleine tip, smeer de manenkam en de bovenkant van de staart en de uier in met babyolie. De vliegjes hebben een hekel aan vettigheid.