Maartje1990 schreef:Fijn ts! Dan is er nog geen extra tarief toch?
Volgens mij niet,na 6 uur is het avond tarief pas.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
idylle schreef:Ik wil absoluut een gezonde pony verkopen, vandaar dat ik meteen foto's door heb gestuurd zodat de persoon de koop kan annuleren.
Babootje schreef:idylle schreef:Ik wil absoluut een gezonde pony verkopen, vandaar dat ik meteen foto's door heb gestuurd zodat de persoon de koop kan annuleren.
Begrijp ik nu goed dat als ie niet verkocht zou worden het niet uitmaakt of hij korsten of wormen heeft?
De pony hoort imo gewoon gezond te zijn. of ie nu verkocht wordt of niet. regelmatig ontwormen hoort daar zeker ook bij. En bij regenrot droog houden met een regendeken en behandelen. Smid erbij om ze goed op de voeten te houden etc etc. Paarden houden kost nu eenmaal tijd en geld.

idylle schreef:Ik wil absoluut een gezonde pony verkopen, vandaar dat ik meteen foto's door heb gestuurd zodat de persoon de koop kan annuleren.
Babootje schreef:Begrijp ik nu goed dat als ie niet verkocht zou worden het niet uitmaakt of hij korsten of wormen heeft?
De pony hoort imo gewoon gezond te zijn. of ie nu verkocht wordt of niet. regelmatig ontwormen hoort daar zeker ook bij. En bij regenrot droog houden met een regendeken en behandelen. Smid erbij om ze goed op de voeten te houden etc etc. Paarden houden kost nu eenmaal tijd en geld.
idylle schreef:Dat begrijp je niet goed nee![]()
Er komt zowieso een DA vanavond of de pony nu wel of niet verkocht wordt, maakt me niet uit, DA is besproken en komt dus. Toevallig had ik van de week al een afspraak gemaakt bij de hoefsmid en die komt donderdagavond, dus pony wordt wel degelijk voor gezorgd
Het stond er een beetje vreemd. djinnie schreef:Het is jammer dat ze niet van het gras af kan. ZE wordt van oudsher genoemd als 'veroorzaakt door mugjes', maar veel ZE zijn (daarnaast ook) vooral gevoelig voor suikers. Gras, en zeker "vet" gras is dan funest. Evenals muesli's en dergelijke.
Mijn ZE'er stond bij mij onder een bucas sweet itch hoody en kon met een aangepast dieet bij de nieuwe eigenaren zonder deken door het leven, wel op gras, maar geen rijk/vet gras.
Mizora schreef:Heel kort houden is juist niet handig, als gras onder het groeipunt komt (vaak 5cm), krijgt het stress en groeit het minder, maar de suikerproductie blijft dan wel hoog. Dan krijg je dus heel suikkerrijk gras. Om je weilanden goed te houden en de risico's zo klein mogelijk moet het gras daarom eigenlijk ook niet korter dan 5cm gegraasd worden.
)