Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mizora schreef:10kg per dier gemiddeld vind ik niet bijzonder veel. Dat is 6.5kg droge stof en behalve als je voornamelijk ponys hebt kom je dan al snel aan gemiddeld 450kg paard. Dan zit je op zo'n 1.5% lichaamsgewicht oftewel de geadviseerde hoeveelheid als de paarden niet zeer vlot te dik worden.
Top dat je dat voert, maar schrikbarend dat dit als uiyzonderlijk veel wordt beschouwd.
Als ik kijk wat we aan huis kwijt waren dan snap ik ook wel dat het voor de meeste stallen niet uit kan, dergelijke zorg. 220€ aan voer, hooi en zaagsel en dan nog 80-100€ per maand aan mestafvoer. Nu zullen de meeste paarden sxhoner zijn en minder eten, maar aan 120€ kom je al snel.

.Mizora schreef:Het ging hier om een groot paard en 2 shetten, maar het paard produceerde het leeuwendeel. Mestafvoer was vrij kostbaar omdat we maar een kleine container kwijt konden en ook nog eens zaagselafval hadden wat veel duurder is om af te voeren dan stromest. De huur van de container zit wel in dit bedrag inbegrepen.
Alle kosten qua eten is ook alleen het grote paard. Die eet 18-20kg hooi op een dag, samen met nog een halve kg krachtvoer en 1kg luzerne en verbruikt 6 balen zaagsel per maand (tegenover maximaal 2 balen vlas per maand en 6kg hooi per dag voor de shetten in totaal). Zowel shet als paard stonden met schuilstal en verhardde paddock.