mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31496
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:05

Fijn dat Buckje wat beter lijkt!

Ik ben ook een gezonde 3 jarige verloren aan droes door het geven van AB. Geen bult, alleen koorts en snot, AB er in, na een week ofzo koorts vrij (dus abces wat ergens gezeten heeft naar binnen open gesprongen), halve dag later slap, rode vlekken in het tandvlees, omvallen en helemaal de weeg kwijt. Vergiftigd door iets was de diagnose, volgende ochtend zou de VA bloed komen halen om te kijken wat de vergiftiging veroorzaakte, maar toen was ze er al niet meer. Na sectie bleek het verslagen droes geweest te zijn (terwijl ze nog aan de AB zat) en daardoor bloedvergiftiging.
Koortsremmer ofzo geven prima, maar AB doe ik dus ook niet meer. Dat risico loop ik niet nog eens.

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 18:17

Buck heeft geen koorts meer das t rare, al paar dagen. Maar voelt wel erg koud op zijn rug, als ik hem tempratuur doe ik de deken even over de kont vouwen dan voel je hoe koud hij is. Ik zweer als ik de deken niet om hem dat hij weer daalt naar 36.6 zoals van de week. Nu heeft hij krap 37,2

Shirley, je bent een schat! Daar zou Buck erg blij mee zijn...!!

JoyCiej007 schreef:
Via app al gezegd, maar wat fijn om te horen dat hij toch langzaam aan steeds ietsje beter gaat. Hopelijk houd hij die trend vol!

En tsja........ daar hoef je geen drama-queen voor te zijn hoor; je geeft gewoon om je beestje.
Ik moet er ook niet aan denken hoe ik zou reageren als er 1 van mij zo enorm ziek zou zijn. Ik weet wel dat ik zelf ook in shock raakte en compleet door 't lint ging toen ik Ot jaren geleden in ernstige anafalactysche shock aantrof, en zij écht gewoon aan het doodgaan was op dat moment. ademhaling onregelmatig, hartslag soms weg soms onregelmatig, ogen wegdraaien..... Gelukkig.... is ze langzaam opgeknapt; meer dood dan levend naar de kliniek vervoerd. Durfde zelf niet in de trailer te kijken, bang dat ze alleen in de trailer onderweg al gestorven was. Heb nog de hele auto verbouwd en alles bij elkaar gekrijst dat ik kostte wat kost in de trailer bij m'n beestje wilde blijven opweg naar de kliniek; tsja dat mocht helaas écht niet van mijn ouders toen -:(-
ja dat vergeet je nooit meer weer, beeld is helaas voor altijd op mijn netvlies gebrand.

Zo mooi, fijn en bijzonder, een band met zo'n dier, maar och wat pijnlijk af en toe als ze flink ziek zijn!

Op stal werden ze echt gek van me. :o
Ja ziek zijn mogen ze niet en al helemaal niet op deze manier, doe dan maar een gewoon grapje.

Willemina_L schreef:
Fijn dat hij aan de beterende hand is! Je bent een goed baasje voor je pony! *\%/*

<3 :o

Hier zeiden ze ook direct AB bij droes is in 70% van de gevallen hun dood maar soms moet je wat. Erop of eronder en als een situatie al zo is en de baas daarvoor kiest dan mag je het niet weigeren. Bij mij boden ze het zelf aan maar ik had nog even geweigerd. Hoewel ik hem Maandag ? Bijna had laten euthaniseren hij was echt ver heen.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:46

Misschien een rare vraag, maar als Buck graast en een ander paard gaat daar ook gras eten word die dan ook niet hartstikke ziek?

Echt superfijn dat hij aan het opknappen is, ik had er even geen hoop meer in. Hou vol !!!!!!

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 18:52

Geen rare vraag hoor! Ze grazen daar echt lettelijk nooit, t gras kan wel besmet raken maar niet lang zeker met die regen overleefd de klodder niet. Daarnaast weten ze dat wij daar gelopen hebben. :)

joey2010

Berichten: 4359
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:05

Shirley mooi gebaar van je +:)+ .

Heerlijk om te lezen dat hij ook weer wat plukjes hooi eet, en een ondeugend snoetje opzet.
Teken dat hij zich wat lekkerder voelt.

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 19:05

Voor de gene die het leuk vinden, Buck zijn vriendje Amadeus moest vandaag alleen koningsdag doorbrengen! Normaal is Buck de sjaak die als koning gaat, nu was het Amadeus zijn taak.
Hier een topic van THE KING!
[ITP] De echte koning! Welsh B Amadeus, laat zich zien in t orange

Afbeelding

:o Af en toe een beetje gek doen, moet kunnen hij verveeld zich echt dood. Hij merkt ook echt dat ze maatje ziek is, hij staat ernaast en kan heel meelevend kuil naar hem toeschuiven, maar hij kan ook narrig doen als Buck niet doet wat hij wil. Van de week had ik een pot appelmoes, die hebben ze samen gedeeld, babyborn Amadeus wilde laten zien hoe het moest... (Buck doet hem vaak na).

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 19:15

Iemand grasjes ? Buck deelt uit!! <3
Afbeelding

_Elaine_
Berichten: 2165
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:29

Wat fijn om te lezen dat hij wat vooruit lijkt te gaan.
Hopelijk knapt hij snel helemaal op!
En super schattig die laatste foto :)

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:38

Hij kijkt al stuk beter uit zijn ogen lieselotte, hopelijk blijft hij stappen vooruit zetten

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:57

Nou, lekker! :Y)

(Ik stuur ook nog wat van mijn extra lekkere slobbermix mee, kijken of dat hem wellicht ook smaakt :j )

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:12

Wat wat een prachtige kleur vacht heeft Amadeus ! :oo :oo <3 <3

CarinaR

Berichten: 11955
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:23

Tjee Lot, dit had ik allemaal gemist.
Je dappere kleine ventje zo vreselijk ziek.

Sterkte hoor, fijn dat hij wat op begint te krabbelen

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:25

Wat fijn dat hij opknapt. Ik heb de zelfde ellende meegemaakt. 3 van de 4 paarden met droes. Min 2 shetten, beide al wat ouder, hebben van de da een vitamineshot gekregen . Idd geen ab. Uitzieken was beter. Met 1 shet ben ik werkelijk 5 maanden bezig geweest. Absessen zo groot als halve voetballen. Afgrijzelijk! Ik heb me vaak afgevraagd of hij de volgende morgen nog in leven zou zijn. Eten deed hij nauwelijks. Gelukkig had hij nogal wat overgewicht toen de ellende begon.
Mocht er ooit nog eens iemand beweren dat droes heus wel wat meevalt, doe ik ze wat!

kiss

Berichten: 524
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 22:26

Vaak is het je paard kennen en dingen in overleg met je da doen. Wat ik toen wel heel naar vond, is dat er geen kliniek was die haar wilde opnemen, we moesten hetzelfde maar uitzoeken, gelukkig heb ik een da die mee denkt en ook mijn mening respecteerde. En ben ook gaan ronddelen wie wat had gedaan met droes.

Fijn dat je pony opknapt, en geloof me ik heb ook wat afgejankt toen, mijn man ook, ze was en is toch je oogappel!

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 08:04

Dierenartsen nemen zelden een pony op in dit geval door t besmettingsgevaar. Utrecht zou hem dan in carataine zetten.

Vannacht raar gedroomd maar kreeg van een stalgenoot die er net al was een foto erg lief! Helpt me en houd hem ook in de gaten ik ben in de ochtend een wrak ivm mijn reuma namelijk maar ga er zo heen.

Shirley je bent een topper!!

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 08:05

Vitamine stoot heeft hij indd ook gehad!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:59

Fijn dat je toch ook nog betrokken stalgenoten hebt!
Hopen op vandaag weer een stapje vooruit *\o/*

joey2010

Berichten: 4359
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:44

Ja elke kleine stap is er weer een in de goede richting.

Noa28
Berichten: 264
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Nederland

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:51

Dat had mijn bericht kunnen zijn joey2010 :))

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 13:29

Hij heeft weer een stapje in de goede richting alleen had zijn slobber brokjes appel etc nog liggen. Kleine mannetje zag er wel iets beter uit maar voelde koud.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:34

Dekentje is onderweg, hoor, als het goed is, heb je hem morgen :(:)

R.X.
Berichten: 3815
Geregistreerd: 13-01-09

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:39

Ts fijn dat buckje opknapt.

En wat ben ik blij dat mijn paarden aan huis staan en geen stalgenoten heb.
Het weer knapt nu zeer gelijdelijk wat op.
Ik hoop dat ook bij jou de zon nog eens doorbreekt.
Misschien helpt het hem ook om in een stal te verblijven waar hij makkelijk in kan liggen, languit gaat in deze plek niet of nauwelijks en dan heeft hij ook meer ruimte om weer op te staan.

Ik hoop dat hij gauw weer opknapt en kan genieten ook lauw eten drinken aanbieden om beter op temp te blijven.

Sterkte en succes beiden!

maessie

Berichten: 5784
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 15:00

Spannende tijd zo zeg! Fijn dat hij wat op lijkt te knappen!

Voor wat betreft het antibiotica verhaal, wat ze mij vroeger verteld hebben is dat ze dit niet zo snel geven, omdat dit de rijping van de bulten tegenhoud. Bij droes wil je juist wel dat ze rijpen, zodat ze open gaan breken naar buiten. (Bij niet rijpen is de kans groter dat ze naar binnen toe slaan) zo heb ik het altijd begrepen. Heb weleens een twenter gehad die koortsremmers kreeg omdat hij meerdere dagen rond de 41 graden zweefde, maar die is er ook weer bij op gekomen ;)

kiss

Berichten: 524
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:36

maessie schreef:
Spannende tijd zo zeg! Fijn dat hij wat op lijkt te knappen!

Voor wat betreft het antibiotica verhaal, wat ze mij vroeger verteld hebben is dat ze dit niet zo snel geven, omdat dit de rijping van de bulten tegenhoud. Bij droes wil je juist wel dat ze rijpen, zodat ze open gaan breken naar buiten. (Bij niet rijpen is de kans groter dat ze naar binnen toe slaan) zo heb ik het altijd begrepen. Heb weleens een twenter gehad die koortsremmers kreeg omdat hij meerdere dagen rond de 41 graden zweefde, maar die is er ook weer bij op gekomen ;)


Klopt maessie, maar als er na een paar weken niets gebeurd heb je geen keus.

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 19:31

Klopt soms heb je geen keus en moet het helaas wel, want dan is het alsnog erop of eronder. Ik ben igg zeer blij dat de antibitocia hier niet nodig is. Ik vond hem vanmiddag wat minder, ze slobbertje en/of brokjes lagen er nog. Water 3/4 maar dat was dacht ik al zo. Heb hem zijn medicijntjes gegeven en hij haat me echt al, als ik dat doe doet hem dat slikken zo zeer ik hou expres zijn mondje dicht anders tuft hij het uit. Maar het moet, ik praat altijd zachtjes tegen hem en zeg sorry maar je voelt je hiervan straks zoveel beter weer en dan kijkt hij me aan met die kleine oogjes van m. <3

Shirley! Wederom thanks!