ongeluk zit in een hoekje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 21:39

:n
wortelsussie schreef:
Kan nu niet meer maar zoon wond zou gehecht moeten worden. Las dat dat niet gebruikelijk was in jou land maar waarom is het niet verbonden? Onderbeen ziet ook dik of lijkt dat zo?

onderbeen is inderdaad dik, is al wel veeel minder dik hoor! slinkt met de dag.
hechten is hier niet gebruikelijk...
het drukverband ,moest er op dinsdag af, dit had ik een dagje uitgesteld ivm hoefsmid op woensdagochtend .
ik heb hem vandaag een keer betrapt op likken :n

__Elizabeth

Re: ongeluk zit in een hoekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:53

Geen enkele dierenarts had deze wond wss gehecht. De kanten zijn niet mooi om te hechten. Wond ziet er goed uit.

Wat ik zou doen is heel goed schoonmaken en honingzalf erop smeren als je daar aan kunt komen. Als je dat niet kunt vinden is pure honing van een imker ook goed. Dat gebruik ik hier zelf omdat ik niet aan grote hoeveelheden honingzalf kan komen. Likken is trouwens niet slecht dat is een natuurlijke reactie van een dier en helpt bij genezing.

Als je de wond schoon kan houden zou ik het ook niet meer verbinden maar wel insmeren!

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 22:00

__Elizabeth schreef:
Geen enkele dierenarts had deze wond wss gehecht. De kanten zijn niet mooi om te hechten. Wond ziet er goed uit.

Wat ik zou doen is heel goed schoonmaken en honingzalf erop smeren als je daar aan kunt komen. Als je dat niet kunt vinden is pure honing van een imker ook goed. Dat gebruik ik hier zelf omdat ik niet aan grote hoeveelheden honingzalf kan komen. Likken is trouwens niet slecht dat is een natuurlijke reactie van een dier en helpt bij genezing.

Als je de wond schoon kan houden zou ik het ook niet meer verbinden maar wel insmeren!

ik wilde het vandaag insmeren met uierzalf en dat gleed er door het beetje bloed vanaf, gisteren ingesmeerd met calendula , dat ging wel
dat van het likken wist ik maar ik weet niet of hij tegen een boom/muur etc is aangelopen of miss heeft gekrapt

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:08

Nee inpakken kan nu niet meer maar was benieuwt waarom het niet wat langer ingepakt zat!

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 22:10

wortelsussie schreef:
Nee inpakken kan nu niet meer maar was benieuwt waarom het niet wat langer ingepakt zat!

we volgden het advies van de DA meer weet ik niet , hij kon pas 2 uur ruim na het ongeluk komen en t was allang donker! toen moesten ze nog terug ook voor prik en verband

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:55

ik heb de foto's niet gezien, kan daar niet zo best tegen, maar mijn bijrijdpaard heeft ook een flinke open wond gehad en dat hebben we zovaak mogelijk ingesmeerd met honingzalf, dat heeft het genezingsproces echt goed geholpen! Een litteken blijft er altijd maar de huid is mooi soepel.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:20

Beterschap ermee!

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 19:29

vandaag onze honden laten enten bij de DA , vroeg gelijk heel lief hoe het met hem ging, foto van been laten zien, hij vindt dat het mooi geneest volgens plan, ondanks dat razzy graag eraan zit en het af en toe een heel klein beetje bloed *\o/* :j

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 07:10

iedere ochtend is de wond open, bloed niet heftig, iedere avond is de wond weer dicht...

L_Love_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:38

Aaai, dat is een fikse wond.
Hopelijk knap hij zelf op.
Beterschap!

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 19:38

dankjewel :j

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:19

Ik las dat de wond weer open is en het ook niet meer ingepakt was. Het beste is om het ingepakt te houden, dan kan het een vochtig wond milieu behouden. Indrogen en korsten is een no-go. Sterkte met je paardje!!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 07:31

Joscaa schreef:
Ik las dat de wond weer open is en het ook niet meer ingepakt was. Het beste is om het ingepakt te houden, dan kan het een vochtig wond milieu behouden. Indrogen en korsten is een no-go. Sterkte met je paardje!!

inpakken kan nu niet meer. Daarvoor moet het schoon zijn zit nu allemaal bacteriën in.

Kan je de wond niet soepel houden met mesistran ofzo?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 08:33

wortelsussie schreef:
Joscaa schreef:

inpakken kan nu niet meer. Daarvoor moet het schoon zijn zit nu allemaal bacteriën in.

wond is opzich van eigen soepel

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:34

Als die elke ochtend bloed is die niet soepel

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:56

Het gedeelte dat bloed is technisch gezien juist soepeler dan de korst en gezien er vocht uit de wond blijft komen misschien ook maar goed dat ie open is, want zo kan de rotzooi eruit.

Nadat ik heb ervaren dat aan de lucht laten drogen zonder verdere behandeling niet heel voordelig was voor het herstel van de wond, zou ik een wond als deze ook liever ingepakt zien. Niet alleen om het zacht te houden, maar ook om rotzooi eruit te houden.
Nu begrijp ik dat dat niet altijd kan en dan zou ik zelf toch iets meer doen met de wond. Schoner houden, soepeler en toch smeren met een wondzalf. Daarin moet je wel de balans vinden tussen schoonhouden en de wond weer open leggen, maar de wondzalf wil je ook niet aanbrengen op een vieze wond.

Al met al, ik denk dat er in de behandeling nog wel wat te behalen valt. Succes ts!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:52

Ik zou de wond paar keer per dag afspuiten met koud water en paar x per dag stappen voor de bloedcirculatie. Hierdoor zal de wond beter kunnen genezen. Na het stappen zou ik een wondspray gebruiken om te ontsmetten.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:09

wortelsussie schreef:
Joscaa schreef:

Als je t goed behandeld en schoonmaakt, kun je ook deze wond gewoon inpakken. Dat het nu niet meer kan is onzin.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 22:39

wond is vandaag niet open gegaan voorzover ik zag( had het vandaag druk met het pasgeboren veulentje!)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 20:25

de wond is sinds de vorige keer dat ik hier wat plaatste een keer open geweest en geneest nu goed, hij loopt al een tijdje normaal en heeft geen pijn ofzo

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:42

Dat is fijn! Is zijn been ook al wat dunner?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 22:35

wortelsussie schreef:
Dat is fijn! Is zijn been ook al wat dunner?

nog wel wat dik(al veel dunner dan eerst!) maar het is wel een beetje dunner geworden! :j

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:41

Heftig! Fijn dat het nu goed geneest. Hier ook zeer goede resultaten met honingzalf. Kan wel iets prikken bij het aanbrengen, maar geeft zeer nette wondgenezing! Ben ook wel benieuwd naar foto's en voortgang (per PB). Kan daar wel tegen ;) En jeetje, wat zal je in de stress hebben gezeten, fikse wond en dan dierenarts wat zo lang duurt. Ben dan toch blij met ons dichtbevolkte landje, dat ik een ander kan bellen bij echte spoed.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 22:50

darkadia schreef:
Heftig! Fijn dat het nu goed geneest. Hier ook zeer goede resultaten met honingzalf. Kan wel iets prikken bij het aanbrengen, maar geeft zeer nette wondgenezing! Ben ook wel benieuwd naar foto's en voortgang (per PB). Kan daar wel tegen ;) En jeetje, wat zal je in de stress hebben gezeten, fikse wond en dan dierenarts wat zo lang duurt. Ben dan toch blij met ons dichtbevolkte landje, dat ik een ander kan bellen bij echte spoed.

ik zal morgen dan weer eens foto's maken :j ik ga er nu niet aan zitten, als ik er iets op smeer bijt hij er een wond bij en de grote wond open! weer wat erop doen ga ik ook niet doen het geneest prima zo! (gelukkig!) :j *\o/*

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 19:19

de wond geneest goed, hij heeft er aan gebeten maar er zit al huid onder waardoor het niet gaat bloeden, hij rent al een tijdje normaal,hij heeft geen pijn, alleen een beetje jeuk(daarom bijt hij) alles gaat goed :)