Wat heeft mijn pony?? (Geen gebitsproblemen/wormen/cushing)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 23:22

geerke schreef:
Mijn dierenarts zei ook dat mijn paard geen cushing had,nou...mooi wel dus

Mijn da zei ook dat mijn merrie geen cushing had maar een tweede da bevestigde mijn vermoeden en dat was dat ze wel cushing had. Geen extreme waarde maar ze had veel symptomen. Zou het toch eens opvragen

mabelbohms

Re: Wat heeft mijn pony?? (Geen gebitsproblemen/wormen/cushing)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 07:58

Helaas heb ik de dierenarts nog niet gesproken want de dierenarts die bezig was geweest met Jessy was op stal met een paard bezig. Dus maandag bellen we nog een keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:28

Ik begrijp het niet TS; Er is toch getest op Cushing? Dan is 1 telefoontje naar de praktijk die de bloedafname verzorgt heeft genoeg, om de uitslag van de acth waarde, dezelfde dag nog op de mail te laten zetten naar jou, je hebt er tenslotte goed geld voor betaald.

Ik zou zowiezo alle bloeduitslagen gelijk op de mail laten zetten, kan je het zelf allemaal nog eens op je gemak teruglezen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 07:07

Het is al wat ouder dit topic maar wou graag weten hoe het nu gaat met je pony ts?
Heeft de d.a nog iets kunnen doen?

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 13:26

Eigenlijk wilde we haar in laten slapen want we kwamen er echt niet achter waar het nou aan lag en we vonden het zo zielig. Uiteindelijk hebben we het toch nog even aangekeken tot de lente. Toen ze in de lente weer meer het land opging is ze uiteindelijk uit zichzelf weer helemaal opgeknapt en hebben we alles weer rustig opgebouwd :) We weten nog steeds niet wat nou het probleem was.
We zijn nu al weer veel aan het bijvoeren. Misschien heeft ze gewoon meer voedingsstoffen nodig omdat ze al wel wat ouder is. Hopelijk heeft ze er deze winter niet opnieuw last van.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:25

Och wat een ommekeer,gelukkig maar ben echt blij voor jullie!!!
Hier ook een tinker die allerhande vage symptomen heeft en steeds terug vallen krijgt.
Nu weer een andere d.a erbij gehaald ik ga net zo lang door tot ik het weet arm dieris pas 8 jaar.

Ik duim voor jullie dat alles goed blijft gaan dankjewel voor je update.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:33

Had ze ook dikke benen? Kan een hartprobleem zijn en dat het warme weer voor problemen heeft gezorgd.

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 21:32

funnyhorses schreef:
Och wat een ommekeer,gelukkig maar ben echt blij voor jullie!!!
Hier ook een tinker die allerhande vage symptomen heeft en steeds terug vallen krijgt.
Nu weer een andere d.a erbij gehaald ik ga net zo lang door tot ik het weet arm dieris pas 8 jaar.

Ik duim voor jullie dat alles goed blijft gaan dankjewel voor je update.

Ahw wat sneu voor je paardje
Hopelijk komt dat ook snel goed!

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 21:33

MarjanB schreef:
Had ze ook dikke benen? Kan een hartprobleem zijn en dat het warme weer voor problemen heeft gezorgd.

Ze had verder geen dikke benen. Maar ze had juist last met het koude weer

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 08:35

Ik weet niet of mensen dit topic nog kunnen herinneren. Iniddels is dit alweer een heel oud topic.
Deze winter is ze weer heel mager geweest. Nu met het gras knapt ze wel weer op en ook
is ze weer geschoren.
Ik merk nu dat ze echt al een aardig grasbuikje heeft maar op haar rug blijft
ze toch nog enorm mager en je blijft haar ribben zien. Zou het kunnen kloppen dat dat gewoon tijd nodig heeft?
(ze staat nou al best wel weer een tijd op het land altijd overdag en soms ook `s nachts)

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 08:44

Dat ze op haar rug mager blijft is de beslissing die ze niet meer heeft.
Mijn oudje heeft hier ook last van

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:12

Wat voer je in de winter bij ? Bij onbeperkt ruwvoer aangevuld met bietenpulp of seniores priores zou je paard toch niet mager mogen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:25

Lange vacht, volle buik maar magere ribben en slechte bespiering is wel typisch een Cushing uiterlijk. Hier heeft een van de twee Cushing patienten ook chronisch zichtbare ribben. Erg onbevredigend, maar met de medicatie blijft hij verder gelukkig wel op gewicht.

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 14:59

Ze krijgt in de winter seniors priorus en onbeperkt ruwvoer.
Cushing hebben we uitgesloten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:28

En hoeveel geef je daar van dan? Weet je ook zeker dat dat onbeperkte ruwvoer er ook echt in gaat,
staat je paard dan alleen te eten, of eten er meer paarden mee
En je kwaliteit ruwvoer is ook belangrijk natuurlijk :j

Verder een goed vitaminesupplement bij geven, mijn oudere merrie doet het erg goed op lexa amino :j

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:34

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus sorry als het al gezegd is. Maar als het geen gebitsproblemen, wormen of cushing is, dan dan ik dat het gewoon ouderdom is. Oudere pony's kunnen nou eenmaal snel minder worden. Maar ik heb ook wel eens gehoord van vrienden dat hun dierenarts zei dat het geen cushing was, en dat het dus uiteindelijk wel zo was.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:49

Onze oude paarden van 28 en 24 krijgen flink krachtvoer want anders worden ze mager. Dikke buik van het onbeperkt hooi en seniores priores 4x per dag maar bovenop valt alles in. Wat er ook beweerd wordt, een oud paard of oude pony is wel degelijk krachtvoer nodig maar niet gewoon onderhoudsbrok , maar merriebrok of nog beter pavo 18 plus. 3 tot 4 scheppen gemixt daarvan voor een groot paard en ook een warme deken op als het koud is zodat ze niet hun energie in warm houden steken maar in hun lichaam houden :) dat is mijn ervaring en hoop dat je het eens probeert .succes en groetjes deess