Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Koper schreef:TS om even op je oorspronkelijke vraag terug te komen. Ik kom net dit artikel tegen, misschien interessant voor je als achtergrondinfo: http://www.thehorse.com/articles/37146/ ... es-topline
Hoe gaat het nu met Anouk?
Yacintha schreef:Pff wat een verhaal!
Ik volg graag even. Mijn paard is de laatste twee maanden erg afgevallen, ingevallen en spieren kwijt geraakt. Hij raakte vervolgens kreupel/gevoelig op beide voorbenen. Hij krijgt nu kilo's met voer, terwijl hij normaal al dik werd van een handje muesli.
Ik geef hem momenteel ook Subli Seniores Priores bij. Misschien iets om naar te kijken? Alle vitaminen en mineralen die een paard nodig heeft zitten hier in en is makkelijker op te nemen omdat het gericht is op oude paarden. Je kunt het ook gewoon aan jongere paarden voeren, mijn 3-jarige krijgt het ook wel eens
piezze schreef:Yacintha schreef:Pff wat een verhaal!
Ik volg graag even. Mijn paard is de laatste twee maanden erg afgevallen, ingevallen en spieren kwijt geraakt. Hij raakte vervolgens kreupel/gevoelig op beide voorbenen. Hij krijgt nu kilo's met voer, terwijl hij normaal al dik werd van een handje muesli.
Ik geef hem momenteel ook Subli Seniores Priores bij. Misschien iets om naar te kijken? Alle vitaminen en mineralen die een paard nodig heeft zitten hier in en is makkelijker op te nemen omdat het gericht is op oude paarden. Je kunt het ook gewoon aan jongere paarden voeren, mijn 3-jarige krijgt het ook wel eens
Mijn ervaring is dat als je eenmaal in die negatieve spiraal zit met vermageren, dat brok niet aanzet. Eerder dat je het verergert door meer en meer krachtvoer erin te gooien.
Wat bij de mijne goed hielp was onbeperkt hooi, en verder dagelijks slobber van bietenpulp, zemelen,lijnzaad, handje gedroogde zeewier en lucerne.
Wat vaak het geval is volgens mij is dat de darmen ontregeld zijn van het graan dat in brokjes zit. Door even terug te gaan naar natuurlijke brandstof voor je paard, namelijk ruwvoer, kan de boel weer in balans komen. Hoe is de mest van je paard?