Help!? Wat heeft mijn paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Help!? Wat heeft mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:48

Datum staat op de zak, dus makkelijk te controleren

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:28

Mieva schreef:
kiki1976 schreef:
Ik zou de Metazoa die je hebt staan nu niet meer voeren, is nl maar 6 mnd houdbaar.

Oh wat goed van je! Dankjewel! Heb ff gekeken wanneer ik het besteld had, was 11-06-2015
Dus zal net moeten kunnen nog denk ik?

tuurlijk kan dat, het voer is echt niet ineens bedorven hoor, alleen de kracht word minder

als je het een voer leverancier vraagt kan je het zeker nog een half jaar na de datum geven daarna schijnen de vit minder te worden maar dan geef je wat extra

ik gooi nooit voer weg, ook geen eten voor mezelf wat net over de datum is alleen melkproducten :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:54

biscaya schreef:
Zomaar een vitamine supplement gaan voeren heeft totaal geen zin! Eerst moet t bloed uitwijzen waar ze eventueel een tekort aan heeft..
Suc6!

Mee eens. Een vitamine tekort kan problemen geven maar dan moet je wel weten wat het tekort is. Dus bloedonderzoek doen, specifiek voor tekorten. De DA kan ook vitamine spuiten hetgeen eerder resultaat heeft dan het te voeren in een supplement. Als je een supplement als onderhoudsmiddel wil geven vind ik Marstal vito wel een goed uitgebalanceerd supplement (vitaminebrokje)

Mieva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 20:30

Bedankt weer! Ik wacht de bloedtest af en geef ondertussen elke dag een handje superfit broxxx.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:06

Heb je aan raaigraskramp gedacht? Gezien je dierenarts, zit je bij mij in de buurt. Mijn pony heeft dit ook gehad..

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:19

wat is raaigraskramp?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 09:19

Klinkt heel plausibel Jennyxx. Maar zou je dan niet verwachten dat de andere paarden het ook hebben?

Mieva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 11:25

Jennyxx schreef:
Heb je aan raaigraskramp gedacht? Gezien je dierenarts, zit je bij mij in de buurt. Mijn pony heeft dit ook gehad..

Zie aan je foto's volgensmij dat je inderdaad in de buurt staat!
Ik had er nog nooit van gehoord!
Maar dat heeft dan in het hooi moeten zitten toch? Ze kregen nog geen hooi bijgevoerd..
En de andere hadden geen last.

Maar bedankt voor de tip, kende dat helemaal niet! Zal eens met de DA over hebben!

Ze liep vandaag weer als een zonnetje. Even aan de longe laten stappen en uit zichzelf zette ze het op een rennen! En ondanks de zware bak zag dat er prima uit.
Op het harde aan de hand vond ze niet zo leuk.

Aan de stal moet ze nog wennen maar vanmorgen vroeg in de "paddock" gezet en dat vindt ze helemaal leuk!

Ik ben super blij met de vooruitgang en ook met ons nieuwe plekje! Kan haar veel beter in de gaten houden zo en meer voor haar zorgen!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 09:24

Hoe is het nu TS?

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 01:02

Ze loopt al veel beter op de filmpjes ts! Nu hopen dat jullie er snel achter komen wat het is!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:13

Hoe gaat het nu met haar?

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:34

Mijn insulineresistente welshpony (met speciaal menu en -management) heeft in mei dit jaar dezelfde symptomen gehad als die van jou, alleen minder erg. Dikke stress, ik dacht aan HB of HKO. Foto's laten maken (allemaal prima), metacam, rust, kruidenkuur, verschillende dierenartsen, hoefsmid, alles zonder uitkomst. Rust gegeven, aan de hand gestapt en matige weidegang, en in juli begonnen met Synovium NAP. Het vreemde lopen op de buitenkant van de hoef is nog een hele tijd gebleven. Sinds de NAP is hij echter steeds meer opgeknapt, na drie maanden NAP heb ik zowaar mijn oude pony weer terug (Helaas wil hij de NAP nu niet meer eten, het verwende nest, maar misschien is dat een goed teken). Heel langzaam opgebouwd qua werkintensiteit aan de hand, longe en rijden. Ik rij nog steeds met grote voorzichtigheid en veel stappauzes, want dat ik niet weet wat er nou aan scheelde, maakt me nog steeds onzeker. Ik ben dus heel benieuwd of er bij jou iets uitkomt, ik zou nog steeds willen weten wat er aan de hand kan zijn geweest...

p.s. hoe oud is die van jou? Misschien PPID meenemen in de bloedonderzoeken?

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 09:03

En hoe gaat het nu?

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:11

Hoe is het er nu mee eigenlijk ?
Was topic tijdje mee aant volgen omdat ik het ook niet zou weten.
Ze is wel wat dik en de hoeven mag stukje af maar ze zien er niet HB uit, maar stel dat ze paar dagen HB was ga je dat ook niet meteen zien aan een brede witte lijn ofzo, ze snel ontwikkeld dat niet (of het moet echt een zwaar acuut geval zijn door vergiftiging dan zal je wel wat zien aan de voeten, maar dan lopen ze zo niet denk ik :p). Denk dus niet dat dat het probleem was.
Kweet dat als koeien een longontsteking hebben ze moeilijk bewegen met hun pootjes omdat bewegen pijn doet aan de longen, paarden waarschijnlijk ook wel dan. Maar moest ze last hebben gehad van haar longen had je dat ook wel duidelijk moeten merken denk ik.
Was er nu een oorzaak bekend of blijft het bij 'we denken dat ze stijf was' ? :P

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:44

Heb je ook laten testen op de ziekte van Lyme?
Had in het begin ook gereageerd dat mijn paard ook soortgelijk gedrag vertoonde.
Bij haar is de ziekte van Lyme geconstateerd.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:11

Mieva schreef:
Jennyxx schreef:

Zie aan je foto's volgensmij dat je inderdaad in de buurt staat!
Ik had er nog nooit van gehoord!
Maar dat heeft dan in het hooi moeten zitten toch? Ze kregen nog geen hooi bijgevoerd..
En de andere hadden geen last.

Maar bedankt voor de tip, kende dat helemaal niet! Zal eens met de DA over hebben!

Zag je reactie nu pas :o raaigraskramp wordt veroorzaakt door een schimmeltje in het gras (dus niet hooi). Jouw veearts heeft er zijn twijfels bij ;) Anderen echter niet. Bij ons op stal zijn in de loop der jaren ook meerdere paarden ziek geworden met precies dezelfde klachten!