Ik vind het best een groot risico, zo'n behandeling op die plek. Hopelijk gaat het verdere verloop goed. Hoe groot waren de gezondheidsrisico's als je besloten had om niet op deze manier te behandelen?
Nee toch niet nog meer? Oh ik ga hard duimen voor je!
franka75
Geplaatst: 13-12-15 03:19
Jeetje wat een gedonder zeg en wat is ze lief. Ik hoop echt dat die andere bultjes niks zijn. Ik ken hepsie van een paar jaar geleden was ze toen niet gouden veulen of zoiets.
Dat is niet te hopen, zeg Laten we heel hard hopen dat het niks is!!
byjou1983
Geplaatst: 13-12-15 13:04
Die Sarcoides Mijne heeft er ook 1 op de neus gehad, heb ik toen afgebonden. (Was 1 van de 1ste die hij had, en heel lang geleden) Inmiddels heeft hij er ook 1 in zijn lies, bijna zo groot als een pingpong bal.
Ik hoop dat dit niks is !
Want je wordt er stapelgek van die dingen!
moonfish13
Geplaatst: 13-12-15 13:54
Ik ga duimen dat het meevalt allemaal. Overigens snap ik je zorg hoor, het lijkt in mijn bericht met verkeerd lezen net of ik je voor gek verklaar maar zo is het niet uiteraard. Het is ook gewoon eng.
Sjolvir
Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-15 20:11
Die neus is ook rot locatie, maar ja..
En ja, het is ook eng, niet leuk om te zien en al helemaal niet als het je eigen paard is.
Gezondheids risico's, niet direct, behalve dan dat ze doorgaans groter worden en groter is rottiger behandelbaar uiteraard dan kleiner. De UK heeft het over dat dit seedlings zijn van die in de lies, wat weer raar is, aangezien het niet echt uitzaaiend soort tumor is. Maar of het nu seedlings zijn of nieuwe, doet er weinig toe als het echt sarcoiden zijn, dan is het gewoon %$$%#$^%
Hoop nu dat die bultjes reactie zijn op zalven of op de metacam, ze heeft van de zomer keer eerder maar dat was op haar hals, allemaal bultjes gehad, die trokken weg.
Minischeer apparaat opgedoken en ligt nu aan de lading, proberen te knippen, maar dat is geen doen, heb ik straks oor eraf liggen of zo.
En ja, Heps was ooit gouden bokt veulen. Ga straks weer updaten over been, maar bokt is heel vervelend met het plaatsen van foto's, dan crasht de hele bende steeds en moet je alles overnieuw doen.
Sjolvir
Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-15 20:20
Vervolg been. Vorige update was gestrand op 10 oktober, waar je wederom de tankdop kan zien ontstaan zoals een andere bokker het zo mooi noemde.
13 oktober. Witte net als altijd sudocreme. Nog dik en te zien dat stuk weefsel aan het loslaten is ruim om de tumor heen. Tumor is de zwarte halve maan. Verder veel wondvocht. En helaas dus huid van buik ook aangetast.
18 oktober. Heel veel wondvocht en veizigheid en duidelijk te zien waar het dode stuk weefsel begrensd is. Ook goed te zien hoe buik aan het reageren is.
Buikhuid ook flink aangetast. Oh en het is hier nat en bubbelt omdat er al gespoeld was.
De tankdop, daar waar hij er af gaat vallen goed te zien. Tumor donkere maan.
21 oktober het stuk weefsel dat los gaat laten is steeds beter te zien, ook is te zien hoe dik het stuk weefsel dat dood is wel niet is. En wederom de buik die ook aangetast is door de zalf
De schijf die er uiteindelijk uit moet gaan vallen.
23 oktober Stuk dode weefsel laat steeds losser en stuk op buik valt er ook bijna af. Foto's zijn altijd van VOOR het zalven met honing zalf.
Iemand vond het niet nodig dat de wond werd schoongemaakt deze dag......
Dat was de been update weer voor vandaag.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 13-12-15 20:57, in het totaal 9 keer bewerkt
quintusgl
Geplaatst: 13-12-15 20:22
Ach die Hepsie.....wat blijft ze braaf zeg! En wat ongelofelijk K dat er meer bultjes zitten. Ik zal duimen dat dat iets anders is. (hier wel muggen gisteren en vandaag.....).
liliekska
Geplaatst: 13-12-15 20:23
Stille meelezer hier, nare plek op de neus en balen dat dat been ook niet echt meewerkte. Kunnen die kleine bultjes die je vond niet een allergische reactie zijn op iets?
Jezus ik volg ook al vanaf het begin, maar wat een stukken vlees komt daar toch altijd uitzetten... Ben ook heel benieuwd hoe dat bij de neus gaat, zo kwetsbaar en teer voor mn gevoel daar...
Lees al een tijdje mee. Tjeetje wat heftig allemaal, zeker als de nieuwe bultjes ook sarcoiden zijn. Kon het zo gauw niet vinden maar voer je ook nog iets bij om de weerstand te verhogen, heb inmiddels van diverse andere topics begrepen dat dat ook wel heel belangrijk is.
Jennyxx
Geplaatst: 13-12-15 20:57
Jeetje wat een verhaal, Sjolvir....zo'n jong diertje nog
Worden die tumoren nu veroorzaakt door een virus? Weet je hoe ze daar aan gekomen is? Als zij een mug op zich heeft, kan zij dan ook weer het virus verspreiden? Als je de tumor niet behandeld, wordt hij dan steeds groter en groter zodat het in de weg gaat zitten?
Ik ga voor Hepsie duimen dat de bultjes andere bultjes zijn!
En ja, ik hoop ook dat die bultjes die ik nu gevonden heb reactie zijn op iets anders, vandaar dat ik alles maar kaal ga scheren kan ik het goed in de gaten houden. Moet sowieso over 1 1/2 week weer aan UK gerapporteerd worden, dan gaan er ook foto's van die mee als ze er nog zitten.
Weerstand is natuurlijk iets dat geld voor alle ziektes. Wel krijgt Heps als enigste vitamine brokjes erbij en ook sportbrokjes, niet zozeer van wege de weerstand, maar vanwege de energie dat het kost om dit soort wonden netjes te laten genezen dan kan je alles gebruiken en fjorden en gewoon voer.. dat is tonnetje ronde fjorden, dus gekozen voor vitamine brokjes. Ze krijgt voordroog, stro (is ze gek op zoekt altijd lekkers eruit, vandaar dat rest voor de deur eindigt) Krijgt 1 bakje a 1 1/2 (zijn kleine bakjes die ik heb is muesli van Sjol) met 18+ , 1 zo'n bakje met Toobs zijn subli sportbrokjes voor haar gewicht aan pavo vitamine brokjes, en zelfgemalen lijnzaad (maar dat krijgen ze alle 3). Als ze gereden wordt krijgt ze iets meer brokjes.
Allemachtig, wat een stuk gaat er weer loslaten bij dat been. En die buik... arme Hepsie. Ik ben benieuwd hoe het verder op haar neus gaat verlopen, gezien dat niet zo'n vlezig stuk is.
En duimen draaien dat de overige bultjes geen sarcoïden zijn.
Solleke_Noah
Geplaatst: 13-12-15 21:15
Ik volg al een tijdje, wat een rotnieuws, hopelijk zijn die nieuwe bultjes iets onschuldigs... Wat knap van haar dat ze lief en geduldig blijft bij de behandeling geef haar maar een dikke knuffel en veel sterkte ze verdiend nog een lang, fijn leven.
Hier een stille meelezer. Ongelofelijk wat voor reactie het lichaam geeft op de zalf. Bij mij zou dit een enorm dubbel gevoel oproepen. Ik zou aan mijn eigen twijfelen of ik wel goed doe. Hoop dat het hier wel bij eindigt voor Hepsie en voor jou, want dit is gewoon meer dan K...
Evelienepien
Geplaatst: 13-12-15 22:40
Poeh....wat vind ik je dapper! Want ik volg in stilte en vind het doodeng alkemaal. Wat ziet het er naar uit... Ik hooooop zoooo dat de andere bultjes miscchien reactie van binnenaf zijn die indirect komen vh gebeuren oid.. Petje af voor jullie!