Hij is inderdaad eind augustus begin september behandeld tegen schimmels, ook hele boks, dekens, borstels enz enz schoongemaakt. Maar nu heeft hij weer een andere soort schimmel te pakken, dit zorgt voor de schilfers in zijn manen (en staart kwam ik vandaag achter) en over bepaalde andere plekken over zijn lichaam.
Vandaag heb ik hem weer behandelt tegen mijt, de plekken beginnen al goed op te knappen. Het weekend alles maar weer ontsmetten tegen de schimmel!
ingrid_93
Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-15 18:33
Paard knapte goed op maar de schimmel komt nu op andere plekken op het livhaam tevoorschijn, vast omdat ik de huid niet goed heb kunnen behandelen door de redelijk dikke vacht. Zaterdag wordt hij geschoren en zal ik de plekken opnieuw 4 keer om de 3 dagen behandelen.
Nu heeft de pony ook nog een beetje schimmel, en ik ben een beetje bang dat dit uiteindelijk ook weer erger zal gaan worden. De pony kan alleen niet geschoren worden omdat deze 24/7 buiten staat en niet binnen kan i.v.m. te weinig boksen.
Mocht de schimmel aanhouden gaan we kijken naar de injecties tegen schimmel, maar het lijkt er op dat het hiet niet veel wordt gebruikt door de veeartsen en ook bij de paarden kliniek niet, heeft iemand hier ervaring mee?