Hoe op zoek naar de oorzaak van extreem afwijkend gedrag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 07:32

Ik heb echt diepe respect voor je! Als ik in jou schoenen had gestaan had ik helaas afscheid moeten nemen.(verwacht ik)
Mijn pony is ook 10 jaar.
We hebben sinds we bij elkaar zijn toch al heel wat da bezoekjes gehad en bij sommige dingen waarvoor hij kwam dacht ik ook pannekoek waarom zag je dat nu niet.
Ondanks de da kosten tot nu toe betaaldbaar bleven huiver ik toch voor de dag dat het dat niet meer is. Maarja dan zien we wel weer.

Nogmaals veel sterkte en je paardje mag trots zijn op een baas als jou!

Incroyable

Re: Hoe op zoek naar de oorzaak van extreem afwijkend gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:02

Wat goed dat je hebt doorgezet ts. Je pony boft echt met zo'n baasje!

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:53

Dat is toch niet niks alles bij elkaar... Heel veel succes met de behandeling.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 12:41

Wat een lieve reacties allemaal, hartstikke bedankt!

Ik denk niet dat ik afwijk van de gemiddelde eigenaar hoor, dus hartstikke bedankt voor de complimenten, maar je doet gewoon wat goed is toch? Zo'n dier kan er niks aan doen, aan datgene wat ie allemaal heeft meegemaakt, ik ook niet. Feit dat het er wel is, maakt dat het je verantwoordelijkheid is om de kosten die daarbij komen kijken ervoor over te hebben. Dat weet je vooraf als je zo'n dier aanschaft. Dat het dan niet loopt zoals het zou moeten, ja, dat is jammer maar altijd een consequentie.

We gaan met pensioen en we gaan gewoon genieten van de kleine dingen. Wandelen samen, op de trailer de bossen in. Hij staat lekker op zijn track welke volgend jaar verder wordt gebouwd. Dan zal het bijna 400 meter lang zijn. Hij heeft zijn eigen shetlandvriend, welke tevens van mij is en waar hij dus altijd samen mee staat. En dan wellicht volgend voorjaar als alles behandeld is gaan we voorzichtig stappen ohz en kijken of hij dit nog leuk aankan. Ben zat van het dokteren na de breuk in het been, de peesblessures door trappen in de kudde, de HB en nu dit. Het is klaar en het is goed zo. We hebben er vrede mee.
Hij moet ook tegen zichzelf beschermd worden. Een paard wat zo knetterhard is voor zichzelf en nooit een dag kreupel heeft gelopen met dit alles, sinds de passieve modus van de HB, dat kan mentaal ook te zwaar worden. Zeker als ik m zou gaan belasten en kijken hoever we kunnen komen. En ik ben dankbaar dat hij na dit alles nog zo fanatiek rent, bokt en doet in vrijheid en sinds gisteren ook weer een stuk vrolijker is :D Liever een kostenplaatje aan een veredelde zand "grasmaaier" dan een paard welke niet meer pijnvrij kan leven en ingeslapen moet worden. Die stapritjes, die komen ooit wel weer. En dat het daarbij blijft, so be it.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 12:47

Petje af!!!!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 13:06

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We gaan gewoon mooi van ons nieuwe pp genieten en alle ellende opzij zetten! *\o/*
Afbeelding

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:07

Fijn dat je weet wat er is, jammer dat het niet met een pilletje te genezen is. Nog heel veel plezier samen!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:08

Wauw! Mooi plekje! En sterkte met je paarden. Goed dat je je gevoel hebt gevolgd.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 13:11

Kostte 14 uur aan opzetten van die ellendige track :') Had in elk geval mijn afleiding dit weekend dus wel :))

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:33

Wat heeft hij een mooi plekje! Lekker van genieten!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:27

Kan niet anders zeggen dan super gedaan TS! Goed geluisterd naar je maatje en volgens mij heeft hij ook de perfecte leefomstandigheden bij jou.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:59

Mooie plek en fijn dat je haar toch kan houden. Zou voor mijn paard einde verhaal zijn.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 16:41

Supervixen schreef:
Mooie plek en fijn dat je haar toch kan houden. Zou voor mijn paard einde verhaal zijn.

Gewoon puur uit nieuwsgierigheid hoor, mag ik vragen waarom? Hoor het meer om me heen, en was wel benieuwd wat het zo'n verschil maakt voor anderen :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:47

Er zijn er veel die een paard voor de sport hebben, kan dat niet meer dan is het einde verhaal. Ts ik hoop dat jullie nog mooie jaren samen zullen hebben.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 17:07

Nee, dan is het uiteraard een ander gebruiksdoel. Dit was sowieso nooit een sportpony, altijd al een recreatie. Maar ik denk toch nog steeds dat menigeen met een recreatie doeleinde hetzelfde zou doen.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:16

Ligt er natuurlijk aan of ze het financieel kunnen (en willen) bekostigen. Ik zou inderdaad ook ver gaan voor mijn pony, maar ik weet ook dat mensen bij mij in de buurt voor veel minder hun paard opgeven.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:33

Wat spreekt er een liefde en positivisme uit je berichten. Fijn!
Merk je vandaag al verbetering?

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 20:12

Ja, wel wat! Hij is sowieso vrolijker, doet niet zo gestresst en is kalmer. Zijn ooguitdrukking is ook kalmer. Hij is nog tweemaal voor me weggelopen, maar dan in stap. En tevens kwam hij ook vrij snel weer terug. Zal wel even wennen zijn, de associatie opnieuw maken dat het niet meer zeer doet. Ben er allang blij mee iig!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:34

Wat fijn zeg! Hopelijk zet deze lijn door én herstelt het vertrouwen in jou en zijn lijf snel

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:01

Wat fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:05

Heb stilletjes je topic gevolgd en wil nu toch ook even zeggen dat ik het prachtig vind hoe je er tegenover staat en wat leuk dat ze een paddock paradise hebben! Het lijkt voor jou vanzelfsprekend maar ongeveer in hetzelfde schuitje zittende (niet zo extreem maar heb ook 2 pony's waar je "niks" mee kan, en dat op een pensionstal) kan ik er van meepraten dat het niet zo evident is, en zeker niet voor iedereen (nogal wat onbegrip, maar ik zou ze voor geen goud willen missen ;) ). Dus vandaar toch nog een chapeau van deze kant uit +:)+

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 21:42

Als ik eerlijk ben is het wel een deuk in de financiën. De shet staat er als gezelschapspony en hij staat in die 6,5 jaar meer op rust als wat dan ook. We zullen denk ik een jaar hebben gereden als je het uit gaat tellen. Sinds 2 jaar is daar onze derde rijpony bij, welke gewoon helemaal gezond is en ook gewoon gereden wordt. Maargoed, als je optelt wat stalgeld, inkoop hooi en inkoop vlas is elke maand, dan zou ik inderdaad heel veel andere dingen kunnen doen als wanneer ik dat niet hoefde uit te geven. Op zich laat je dan best veel als je het zo bekijkt. Maar aan de andere kant tel ik mezelf ook 'rijk' met zoveel liefde die je terug krijgt van je dieren. Een pp is sowieso een prachtige investering. Enige jammere is dat het niet mijn land is. Neemt zo lastig mee als ik ooit van mn huidige plek zou verhuizen, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:24

Ja, als je er echt over gaat nadenken is het toch niet niks.. maar in mijn geval is ze missen ook geen optie (en het kan financieel wel) dus we genieten er maar van :)

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:29

Helemaal herkenbaar. Ik ben me ook dagelijks bewust van de luxe die ik heb dat ik het financieel allemaal kan dragen. Dat kan niet iedereen, en dan kom je voor keuzes te staan die je eigenlijk niet over je hart kunt verkrijgen. Dat lijkt me verschrikkelijk. Ze zijn hartstikke lief maar ook hartstikke duur, ga er maar aan staan in situaties zoals die van jou (en medebokkers hier). Het is fijn als de financiën het mogelijk maken vast te houden aan je liefde en loyaliteit. Overigens zie ik daarnaast ook wel eens mensen erg makkelijk een rigoureuze keuze maken, waarbij ik dan denk, nou, er waren echt nog wel opties geweest om er iets van te maken. Dat begrijp ik dan weer minder. Ik zou het zelf niet kunnen in ieder geval.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 11:40

Nee, en dat zijn keuzes die je maakt. Dure en lange vakanties, regelmatig uiteten, regelmatig kleren shoppen, nee, dat zit er niet in. Ik leef wat dat betreft bewust. En ben net zo blij met een avondje Chinees en een filmpje op de bank als met uiteten in een duur restaurant en een film in de bioscoop. Wellicht niet de keuze van iedereen, maar ze wegdoen, absoluut niet. Je maakt keuzes en vervolgens doe je het daar ook gewoon mee. Dus ach, misschien geef je in de ogen van een ander onnodig geld uit aan een dier wat niet meer van waarde is, maar wie bepaald de waarde wat het voor een ander wel kan hebben? Ik zou het idd ook niet anders doen. Dealen met de situatie en de consequenties van het hebben van een dier. :)