Mager, staan als een berggeit, ten einde raad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:08

Mocht je een vermoeden van EMND hebben, dan kunnen ze in Wolvega ook een spierbiopt nemen als ze dat noodzakelijk achten. Althans, dat hebben ze in 2008 bij mijn paard dat verdacht werd van EMND gedaan. Ik wens je morgen veel succes en sterkte toe, ik hoop dat ze met een diagnose kunnen komen, die onzekerheid is niks.

galgoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:10

Zou het geen Grass sickness kunnen zijn ? Een paard van vrienden stond er precies zo bij en ook erg mager. Ik weet niet of dit al geopperd is trouwens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Mager, staan als een berggeit, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:13

Succes morgen TS, wat er ook uitkomt.. In ieder geval fijn dat Relrite geholpen word!

galgoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:13

galgo schreef:
Zou het geen Grass sickness kunnen zijn ? Een paard van vrienden stond er precies zo bij en ook erg mager. Ik weet niet of dit al geopperd is trouwens.

Ik tik het hier in....en nu zie ik het hierboven staan. :(:)

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:21

Ibbel schreef:
Paar kenmerken van DSLD nog (heb er dit voorjaar één daarmee in laten slapen): naast doorbuigen op de koten/kogels (pas in een laat stadium!) staan deze dieren soms met hun achterhand gedraaid tov de voorhand, en kunnen ze echt vrijwel niet lopen met de achterhand net na het opstaan. Daarbij klauwen ze dan soms met de voorbenen vanwege de pijn in de achterbenen, of slaan met het hoofd van pijn. DSLD is een zéér pijnlijke aandoening, en zit meestal aan de achterbenen.

Het is echter een heel zeldzame aandoening, die nog het meeste voorkomt bij Paso's - een ras dat hier in NL nou niet echt dik gezaaid is.

Verder: bij hoefbevangenheid aan alle 4 de benen zit het paard alle 4 de benen ónder het lichaam. Alleen bij HB aan de voorbenen zet het paard de benen naar voren.

Het komt helaas ook gewoon veelvuldig voor bij KWPN-ers. Het treft vaker (niemand weet waarom) merries die veulens hebben gehad. Het wordt alleen meestal niet herkend door de dierenartsen.
Wij hebben zelf een merrie gehad met deze vreselijke ziekte en helaas lijken de kenmerken van jouw merrie hier heel erg op. Wij hebben de merrie moeten laten, ze had vreselijk veel pijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:58

cariena1 schreef:
onze haflinger had baarmoederontsteking die is helaas ingeslapen wel ongeveer dezelfde symptomen. hoefbevangen en vermageren

dit paard heeft toch een tijdje terug een miskraam gehad?Als de baarmoeder ontstoken was geweest was ze al dood geweest aan een sepsis denk ik.
Ik zou beginnen met een heel uitgebreid bloedonderzoek....eens kijken wat daar uitkomt.Daarna ,afhankelijk van de uitkomst naar de kliniek.Aangezien het paard er vreselijk bijstaat en moeilijk te laden is.

Is ze ooit tegen lintworm ontwormd?(bloedonderzoek vind geen lintworm en mestonderzoek ook niet)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:07

Wat MarjanB ook zei,het lijkt wel buikpijn. Er zit iets niet goed in haar buik denk ik.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:02

Flew schreef:
Mocht je een vermoeden van EMND hebben, dan kunnen ze in Wolvega ook een spierbiopt nemen als ze dat noodzakelijk achten. Althans, dat hebben ze in 2008 bij mijn paard dat verdacht werd van EMND gedaan. Ik wens je morgen veel succes en sterkte toe, ik hoop dat ze met een diagnose kunnen komen, die onzekerheid is niks.

Ik zou niet meer voor een spierbiopt gaan als het tegenwoordig ook met een EMG-scan kan. Ik weet alleen niet of ze in Wolvega zo'n apparaat hebben.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:14

Grasziekte misschien inderdaad.. Zie ook op google veel gelijkenissen..

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:18

Hopelijk kunnen ze wat voor je betekenen maar ik zou geen wonderen verwachten.
Wees wel eerlijk naar je paard. Als je nu weer hoort dat ze beter kan gaan hemelen dan zou ik daar niet meer mee wachten. Sterkte.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:46

Ik hoop dat ze wat voor jullie kunnen doen in de kliniek. Al is het meer duidelijkheid geven.

Al heb ik niet veel hoop op basis van jouw verhaal. Als een veearts als Rodinde Hoogenraat er geen heil meer in ziet, dan zal zij daar zeker haar redenen voor hebben. Ik heb haar leren kennen als een zeer gedreven veearts.

Sanny79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:10

jeetje wat een verhaal. Hopelijk kunnen ze jullie morgen wel helpen. Ik ga het volgen. Succes en sterkte morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:11

Succes morgen in Wolvega.
De eerste juiste stap is gezet. Houd je ons op de hoogte?

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:40

google maar ff baarmoedervocht kan ook binnen blijnven en paard kan er jaren na de dracht last van krijgen ook indien er niet meer mee wordt gefokt
Een baarmoederontsteking is een ontsteking van de wand van de baarmoeder. Vaak wordt hierbij een overmatige hoeveelheid vocht geproduceerd die wordt uitgescheiden via de schede of in de baarmoeder aanwezig blijft.Ook een merrie waarmee niet of niet meer mee gefokt wordt, kan een baarmoederontsteking hebben. Er zijn veel verschillen in oorzaak, ernst, behandeling, complicaties en genezingskansen.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:41

onze merrie werd na laatste veulen niet meer drachtig en is jaren erna eraan overleden

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 20:31

Ik heb alles wat hier is gezegd op papier gezet en neem ik morgen mee naar Wolvega toe. Ik hoop dat ik vannacht een beetje kan slapen en ben heel benieuwd wat er uit gaat komen. Ik hou jullie op de hoogte!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:35

In ieder geval veel sterkte en echt top dat je zo snel na je topic bent gaan handelen. Ik hoop zo voor jou en het paard dat er een diagnose uit komt die goed behandelbaar is en een pijnvrije toekomst kan geven.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:38

Sterkte morgen! Hopelijk komt het goed. Ik duim voor je.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:41

Sterkte morgen. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:42

Pffff, 3 onafhankelijke die zeggen dat je het beter kunt laten inslapen, zou voor mij genoeg bevestiging zijn.

Succes!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:50

Ik ben nieuwsgierig naar wat er uit gaat komen... Vind het alleszins vreemd dat er 2 dierenartsen enkel op zicht zeggen dat ze ingeslapen moet worden.. Fijn dat je in ieder geval kijkt of ze nog kan herstellen

Sterkte met haar.

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:57

In ieder geval veel succes morgen TS! Hopelijk komt er iets uit waarmee je verder kan. Ik duim voor jullie!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:32

Sterkte morgen ts. Ben heel benieuwd wat eruit gaat komen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:36

Joscaa schreef:
Pffff, 3 onafhankelijke die zeggen dat je het beter kunt laten inslapen, zou voor mij genoeg bevestiging zijn.

Succes!

en dat zonder een bloedproef?Het kan helemaal geen kwaad om zelf ook na te denken....

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:37

Vraag in ieder geval een uitgebreid bloedonderzoek, waarin ook de orgaanfuncties te zien zijn.
Gezien je verhaal zou het ook zomaar een ijzer of eiwit tekort kunnen zijn in het bloed..

Succes morgen..!