Hoe je paard in 1 klap een verbrijzelde mond heeft..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Hoe je paard in 1 klap een verbrijzelde mond heeft..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:54

Jemig wat heftig zeg..arm beestje.

Hopelijk geneest het allemaal goed genoeg, maar het klinkt wel alsof het de goede kan uit gaat.

xx_ls

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:58

Ach! :(:) Zie dit topic nu pas, jeetje hé! Maar ongelooflijk fijn dat het nu wat herstelt.. ( Had heeel anders kunnen aflopen!) Ik wens hem veel beterschap en laten we hopen dat het allemaal goed komt!

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 02:30

Wat fijn dat de rotzooi er nu echt uit is. Hopelijk nu alleen nog maar vooruit! En beter weer! Dat zal ook wel een hoop schelen om zich warm te houden

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 02:48

Arm beesie, gelukkig gaat het al een stuk beter :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 15:32

Zijn tempratuur is nog 37,9 iets aan de hoge kant maar voor nu ben ik tevreden! (zonder antibiotica!).

Ik kreeg via PB een vraag hoe hij nu in conditie is, daar wil ik openbaar wel op antwoorden. Hij is natuurlijk wat terug gevallen bovenop zijn rug ruggengraat/kontje maar goed hij is ook pas 3 en heeft geen bespiering, daarnaast heeft hij onbeperkt hooi en krijg 2/3x per dag een kilo slobber.

We hebben al 5 zakken slobber op gevoerd, en heb nu net 2 nieuwe zakken, als die op zijn wil ik proberen of die weer een kwartje brokjes kan eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:40

Wat een schrik!

Is ondanks dat die nog jong is pavo 18 plus voor niet iets voor tijdelijk? Dit is gewoon muesli wat ook nat gevoerd kan worden :j

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:56

Wat een foto's en wat moet dat pijnlijk zijn voor je pony!
Ik kon niet terugvinden of de verzekering van de eigenaar van de pony die dit veroorzaakt heeft, de kosten gaat vergoeden.
Zelf heb ik meegemaakt dat mijn paard half ontschoend werd door iemand anders zijn pony.
Paarden/ponies vallen onder de WA verzekering en derhalve werd ALLES vergoed, incl. stalling op een andere locatie (niet bij mij aan huis) omdat zijn voet volledig droog moest blijven.
Dat scheelde al gauw een paar duizend euro.

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:23

Hoe is het nu?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 22:47

Hij heeft vlak na het opensnijden, nog een koorts aanval gehad, was in het weekend waar net mijn dierenarts op vakantie was, ik gok zo'n 1,5 a 2 weken geleden nu ? Ik heb toen de dienstdoende arts gebeld zijn advies opgevolgd, en stalhouder hield hem ook in de gaten. Inmiddels gaat het goed met hem, er komt een hele tand door aan de linkerkant en de andere kant blijven puntjes.

Heb een kaptoom voor hem gescoord, een rambo bridlte en die wil ik morgen eens uitproberen hoe hij daarop reageert.
De 24ste komt de dierenarts weer, en dan ga ik eens vragen wanneer ik kan denken aan evt een bitje te proberen. Het is echt een vervelende jonge puber, vol energie gewoon lekker zoals het hoort jong en levendig.

Staat nog steeds op hooi, maar hebben zijn bodem nu wel weer vervangen voor vlas in combinatie met stro en staat weer in zijn oude stal naast mijn shetlander ipv dat hij een hele box had om te herstellen. Gaat supergoed, het is echt een lieverd gezeldschapdier is t hij vind mijn shet leuk en daar geniet ik ook weer van. Voor de rest veel aan t wandelen geweest met hem, voor mij goed voor hem goed, alleen hij is wat sneller dan ik hihi.

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:23

Fijn dat er al een nieuwe tand doorkomt! Kan hij ook alweer een appeltje oid eten?
Kan me voorstellen dat het fijn is om die energie eruit te werken, hoop dat het gaat lukken met de kaptoom!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:38

Pfoe nu al aan een bitje denken...

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 17:51

Wat is daar mis mee Patricia ? het zit voor in zijn mond he, niet achterin. Ik weet ook niet hoe en wat alles gaat overleg met de dierenarts, maar ik gok dat het ook nog niet kan/mag hoor. Het is mooi hersteld, alleen de tandjes zijn nog niet door. Ik zou trouwens van de week even foto update doen. Het is allemaal mooi lichtroze, en de vlap is niks meer van te zien hangt niet los. :D
Had niet kunnen dromen dat het nog zo mooi had kunnen worden!

Cashlee, ik heb het vandaag nog niet geprobeerd regenachtige dag, last van de reuma! Een appeltje kan hij wel eten, maar wel in stukken gesneden evenals een wortel en brood. Brokken eet hij trouwens wel weer gewoon van die dikke dingen. Mooi om te zien hoe hij het naar achteren werkt, kauwt en dan doorslikt en zegt ik wil MEER! :')
Hongerlijer dat het is haha.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:58

Omdat je ook aangeeft dat hij nog niet alles kan eten en dat komt dan misschien omdat hij zijn tanden/kiezen mist maar alles moet wel goed geheeld zijn voordat je ook maar aan een bit denkt.. Misschien als ik foto's van nu zie dat ik het mee vind vallen maar een gehemelte los moet lijkt mij flink herstellen? Bit prikt er altijd in...

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 18:03

Gehemelte zit weer helemaal vast, ga morgen foto's regelen. :)
Maar wat dat betreft heb je wel een punt hoor, hoewel het eten naar mijn idee komt omdat hij moet wennen om het van voor naar achteren te werken. Alle kiezen zijn heel en goed. :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:05

Wennen kan idd, kan ook nog pijn zijn, maar ik ga ervan uit dat je goed naar je pony luisterd! Altijd lastig wanneer het juiste moment daar is...

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 18:10

Hij bijt in alles, in denk dat het jeukt hij bijt ook in alle touwtjes ook tijdens het wandelen.
Ben benieuwd de 25ste, tot nu toe heeft hij ook nog niet zo'n masker omgekregen wat ze normaal doen met tanden.
Die heeft hij alleen omgehad toen zijn wolfskiezen werden getrokken. :)

Daisy_Izzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:38

Ah wat erg zijn tanden, maar is heel mooi geheeld gelukkig. *\o/*

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 22:16

Goedkeuring van de dierenarts gehad! *\o/* Het ziet er zo keurig uit, we hebben elkaar de high 5 gegeven! Haar woorden: had dit van te voren niet verwacht, toen ik voor het eerst kwam dacht ik god wat een rampengebit waar ben ik in godsnaam mee bezig alles zit los.... En nu ? Ik ga een mooi groot bos bloemen voor haar kopen! Zei heeft me enorm gematst, en ben onwijs trots op haar werk. Vakvrouw! *D

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 06:21

Fijn zeg!

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:22

Dat is goed nieuws!

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:21

Wat een goed nieuws! Super!

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:23

super :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 00:24

kwam t topic net tegen en even door gelezen.

Wat een verschil zeg in t begin en nu ! Ziet er super uit de laatste fotos ! Hopelijk hersteld alles volledig !

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 00:30

Jeetje Wat erg!! Dit had je natuurlijk niet zien aan komen! Ik hoop dat het goed komt!!!

Luuntje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:05

ach gos arm schatje!! ik hoop dat alles goed gekomen is