Gisteren hebben wij onze (in princiepe) laatste echo gehad. Haar pees zag er goed uit, er is wel littekenweefsel maar er zitten geen gaten i.o.d. meer. We waren al begonnen met opbouwen, stap en draf steeds meer en langer (echter is ze extreem fris en komt geregeld met 4 benen tegelijk omhoog). Nu mogen we alle oefeningen en ook galop weer mee gaan nemen in de training! Het is de bedoeling dat ik haar over 2 maanden weer voor 90% vol op in training heb. Ik moet haar 7 dagen in de week gaan rijden om ervoor te zorgen dat het littekenweefsel op deze manier langzaam opgerekt wordt en niet de kans krijgt om weer stug te worden. Dan over 2 maanden nog een keertje terug, aangezien ze op de kleine harde volte onzuiver was (werd minder naarmate we langer aan het draven waren), maar de pees is in zoverre genezen dat zij daardoor niet onzuiver kan zijn. Het kan van alles zijn gaf de DA aan en hij adviseerde om de training gewoon op te pakken zolang ze onder het zadel niet onzuiver is.
Ik ben erg blij dat de pees zo goed als helemaal genezen is, wel nare gevoelens bij het onzuivere maar de dierenarts gaf wel echt aan dat ik me hier momenteel niet druk over hoef te maken. Dus dat probeer ik los te laten.
@Hinke; Hoe is de lasertherapie gegaan? Is de pees van jou paard al wat verbeterd?
Mijn paard heeft nooit een dik been gehad, van de buitenkant is nooit iets te zien/iets te voelen geweest aan haar pees! Daaraan kan ik dus ook geen vooruitgang meten haha.