Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jetwii schreef:Ik volg even, hoop dat t meevalt voor je
RianneH schreef:Is er dan ook getest op de waardes van de mineralen enz? Als daar niets uit komt zou ik toch ook eens denken over foto's van de voorvoeten.
Overigens denk ik niet dat er een huidbiopt genomen is. Bij mijn weten test je op aarswormen door met een plakbandje rond de anus te plakken en dat onder de microscoop te bekijken.
Leverbot vind je (meestal alleen) in de lever. Van nature geen parasiet van paarden maar kunnen er wel in overleven. Pakt de gewone ontworming dus ook niet.
Douraque schreef:Vraag wel naar de exacte waardes van de DA, in mijn omgeving lezen heel veel da's enkel de referentie waarde. Echter houden ze geen rekening met het referentiekader waardoor ze stellen dat er geen Cushing is, maar gezien het referentiekader wel zo is
RianneH schreef:Wordt dat vanuit het onderzoekscentrum niet duidelijk door geven Douraque? Of is het puur de labwaarden?
En ik dacht iets gelezen te hebben over de betrouwbaarheid van de Cushing test rond bepaalde periodes? Dat ie dan eigenlijk nog herhaald moet worden op een later tijdstip. Weet jij hoe dat zit?
Tessabo schreef:TS ik ben zelf ook een ouder van een kind met een pony ... Maar wel een ander paard erbij kunnen kopen en onderhouden voor jou en geen geld willen uitgeven aan een onderzoek voor jouw pony, die ze overduidelijk hard nodig heeft, vind ik persoonlijk een onbegrijpelijke instelling ... Ik weet dat dit misschien niet concreet iets toevoegt aan deze discussie, maar ik zou toch zorgen dat jouw ouders dit probleem serieus gaan nemen! Zoek desnoods iemand van je stal, een oudere persoon, je instructrice misschien, die je helpt om je ouders de noodzaak van een medisch onderzoek te laten inzien.
ellepel schreef:Maar oke, dan zou ze dus in een voorstadium kunnen zitten van cushing.
wat is het advies van je veearts nu dan wat je moet doen??