Paard schacht niet uit en laat plas over buik en benen lopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:09

jolandapinky schreef:
hoe is het nu met je paard?

dankje...ik vroeg het mij laatst ook af maar was het hele topic dus kwijt :D
Dank zij jou heb ik het weer gevonden!
Hoop dat TS een up-date geeft :j

jolandapinky

Re: Paard schacht niet uit en laat plas over buik en benen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:12

graag gedaan geerke ik ben er ook nieuwsgierig naar!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:23

Ben toch ook wel nieuwsgierig.

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 18:25

Met onze jack gaat het nog steeds zo goed als het maar kan . Krijgt nog steeds olie onder zijn voer en gewoon weidegang al dan niet gecombineerd met voordroog . Zijn urineverlies is eigenlijk nog het ergste daar kwamen vliegen op af ook al waste ik hem bijna dagelijks . Ik ben alleen een beetje bang dat het een heel erge taaie is want hij had een hoefzweer en dat merkte ik aan niets hij liep nog steeds gewoon rond . Ik dacht dat hij veel sneller achteruit zou gaan maar het blijft gewoon stabiel .

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:20

Wat fijn dat hij stabiel blijft!Dan kan hij nog even genieten bij jullie!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:39

Nou dat is mooi boffen. Wat ben je goed voor hem zeg, als de mijne bejaard is wil jij dan voor hem zorgen? (duurt nog even hoor)

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 19:45

Als het om rijden gaat heb ik geen geluk met onze jack ...neen onze jack heeft geluk dat hij bij ons is terecht gekomen om van zijn dagen te genieten daar heeft hij alle recht op .

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:25

petje af voor jou hoor TS! je doet er echt alles aan om dit paardje nog een laatste mooie tijd te geven! Ik duim voor jullie dat het nog lang mag duren.

Marcella2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:35

Hier ook een oudje van 30 die incontinent is al een aantal jaar. Wij wassen ook 1 a 2 keer per week. Jack kan hopelijk nog vele jaren mee! Heb niet het hele topic doorgelezen, maar geef je hem olie i.v.m. de incontinentie problemen of heeft het een andere reden?

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 10:14

Neen jack heeft het cauda eqiuna syndroom , verlamming van achterhand . Hij kan slecht mesten en door de olie schuift alles net wat beter

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:40

cindy74 schreef:
Neen jack heeft het cauda eqiuna syndroom , verlamming van achterhand . Hij kan slecht mesten en door de olie schuift alles net wat beter

Dat is balen :(
Kan dat nog beter worden??

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:25

drawerlover schreef:
cindy74 schreef:

Dat is balen :(
Kan dat nog beter worden??

misschien moet je het topic eerst eens lezen ;)

Ts is hij nu stabiel of wordt het nogsteeds erger?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:35

Sorry ik lees meestal alleen de 1e en de laatste bladzijde. Ik zal vanavond even meer aandacht aan het lezen besteden

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 10:31

Het zou dus steeds erger moeten worden maar jack is stabiel momenteel . Ik zie wel wat de toekomst brengt en ik bekijk het dag per dag met hem . De uitkomst van dit alles is dat hij niet meer mest en niet meer op zijn achterste poten kan staan . De volledige achterhand met alle zenuwen gaan verlamt geraken . Krijg nogal wat reacties van mensend at ik hem moet laten inslapen maar daar is hij nog niet aan toe .

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 22:05

Een vraag .... Jack is van de 1 op de andere dag erg ingevallen op zijn billen . Er is een soort bult net voor zijn stazrt begint . Verder eet en loopt hij gewoon rond . Iemand een idee hoe dit plots komt ?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:03

Ik denk dat dat spieren zijn die verdwenen zijn. Maar hoe het komt dat dat zo snel verdwijnt weet ik niet.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:21

Komt door het cauda equina syndroom, spieratrofie hoort daar bij. Bij zenuwschade of afknelling kan dat van de een op andere dag zichtbaar zijn. Maar dat is dus wel een teken van achteruitgang als hij dit eerder niet had.

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 08:00

Ik verwachtte dit al veel en veel langer hoor . Ik vind er bijna geen enkele info over op internet daarom vroeg ik het hier even .

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:11

cindy74 schreef:
Ik verwachtte dit al veel en veel langer hoor . Ik vind er bijna geen enkele info over op internet daarom vroeg ik het hier even .

Tijdje geleden had ik je een pb gestuurd.. Ons paard was precies het zelfde en viel ook in ..

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 11:51

Ik heb je pb even terug opgezocht , klopt met die ingevallen kont . Bij jack gaat het precies alleen veel en veel langzamer . Hij loopt wel gewoon nog hoor maar waneer is het tijd om hem te laten gaan dat is juist de dunne lijn .

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:26

cindy74 schreef:
Ik heb je pb even terug opgezocht , klopt met die ingevallen kont . Bij jack gaat het precies alleen veel en veel langzamer . Hij loopt wel gewoon nog hoor maar waneer is het tijd om hem te laten gaan dat is juist de dunne lijn .

Lijst maken van wat jij paardwaardig/genoeg kwaliteit van leven vindt en regelmatig kijken of je alles kan afvinken wat er op staat. Kan hij hier een of meer dingen niet meer van, dan kritisch gesprek hebben met DA. Zonder duidelijk beeld van wat hij nog kan en wat jouw grenzen waren, is het heel makkelijk om de goede stukken te belangrijk te vinden en het "hij is nog te goed" op te rekken.

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 22:01

Mijn da kende het syndroom niet .

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:05

Maakt niet uit, als jij een lijst met basis eisen hebt en bv door aanvinken met groen of rood aan kan geven wat wel en niet lukt en hoe dat veranderd (spreadsheet met kolommen en data) kan je DA (en jij zelf) duidelijk verloop van de ziekte zien.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:08

Wij hebben hem laten gaan toen zijn spier in begon te vallen bij zijn bil.. Het is idd een onbekend syndroom

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 17:59

Het moeilijke eraan is dat jack gewoon nog eet en loopt en rolt en met gemak terug rechtstaat . Hij heeft een hoefzweer gehad en dat liet hij niet merken . Ik ben bang dat zijn pijngrens hoog is en hij er niet zoveel van laat zien :( . Mijn lijstje is simpel zolang hij kan rondlopen en eet mag hij blijven maar ik kan niet uitmaken of hij pijn heeft .