[VOLG] paard op de sukkel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 01:48

hm het zit je niet mee , wat spannend allemaal ik heb eerder van zon operatie gehoord, en dat ging goed. sterkte.

Anoniem

Re: paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:20

Als Bacardi nu terug thuis is, moet het echt wel gaan ophouden. Mijn lieve paard, dat altijd zonder problemen op de trailer wandelde, was vanmorgen een hel om te laden! We hebben hem uiteindelijk met eten op de trailer moeten lokken en dan nog moest een ander 1 voor 1 zijn voeten optillen en vooruit zetten of hij had nu nog niet in de kliniek gestaan.
Daar aangekomen, bleek dat er nog geen box vrij was, dus mochten Bacardi en Macho even in een paddock, wat ik voor hen wel super fijn vond. Zo konden ze toch een beetje stress aflopen en toen ik naar mijn auto ging, stond Bacardi lekker te kroelen (en op te scheppen) met een grote pony die op het stuk naast hen stond. Oef, toch eens wat anders dan enkel negatieve ervaringen met die plek.
Met een bang hartje stond ik bij de dierenarts die hem gaat operen. Met hem kan ik wel goed praten, dus kon ik al mijn twijfels met hem delen en ook mijn angst naar de toekomst (wat als het nu weer fout loopt). Hij heeft me toch gerust kunnen stellen, 2 keer operen moet soms nog, maar hij heeft nog nooit 3 keer de sinus bij een paard moeten open maken, oef. En, wat nog beter nieuws was, is dat hij na deze ingreep eindelijk terug wat op gewicht zal komen. Ah ja, en als ze vandaag een gaatje zagen, dan werd hij vandaag geopereerd ipv morgen.
We zitten nu dus heel zenuwachtig op nieuws te wachten (ben op mijn werk nu).

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:52

Ik duim mee dat alles goed gaat vandaag! Heb je al nieuws?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:55

Katharinaa schreef:
Ik duim mee dat alles goed gaat vandaag! Heb je al nieuws?

Ik ben vanmorgen in de kliniek geweest en hij was helaas nog niet geopereerd, dus zitten we weer te wachten op het verlossend telefoontje. Ze waren hem in ieder geval aan het nuchter houden en daar was hij niet blij mee, dus de ingreep zal nu wel echt door gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:26

We hebben eindelijk nieuws, maar het dringt eerlijk gezegd amper door wat er nu net gebeurd is. Morgen ga ik langs en wordt de ingreep met mij besproken en er zijn ook foto's genomen die ik dan te zien krijg. Blijkbaar was er been (of kraakbeen) in zijn neus chronisch ontstoken. Dit is beginnen etteren en heeft de vochtophoping in al zijn sinusholtes veroorzaakt. 2 sinussen zijn open gemaakt voor drainage en de aangetaste botdelen zijn verwijdert. Bacardi zal dus vanaf nu een opening tussen neus en sinus hebben. Blijkbaar is dit een heel bloederige ingreep, dus zitten er compressen als drukverband om het bloed te stelpen (doen ze dit niet, zou mijn paard doodbloeden), deze compressen mogen er binnen 48 uur uit.
Maandag zou hij naar huis mogen, opvolging kan door de eigen DA thuis. Omdat ik dit jaar al zoveel kosten heb gehad en hij reeds een ingreep heeft moeten ondergaan, gaan ze in de kliniek zien wat ze kunnen doen om mijn kosten eventueel wat te drukken (dit is blijkbaar een zeer dure ingreep) en dat vind ik wel enorm lief van hen. Ik ben het team daar echt ongelooflijk dankbaar voor alles wat ze al voor ons deden en kan me geen betere zorg voor mijn paard wensen.
Nu maar hopen dat hij vlot herstelt.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:35

Amaai, klinkt allemaal heel heftig.
Maar fijn dat het allemaal goed verlopen is.
Verklaren die ontstekingen in de sinussen nu ook al zijn ander klachten?
Wat is de prognose nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:02

Luckystory schreef:
Amaai, klinkt allemaal heel heftig.
Maar fijn dat het allemaal goed verlopen is.
Verklaren die ontstekingen in de sinussen nu ook al zijn ander klachten?
Wat is de prognose nu?

Ik was te hard geschrokken om door te vragen, maar morgen heb ik een lang gesprek met de DA en dan weet ik meer.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 00:46

sodeju pittig hoor maar de operatie is nu achter de rug gelukkig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:23

Pff, die foto's waren zo heftig! Ik kon echt niet verder dan het bloed zien (Bacardi zou gisteren tot een emmer bloed verloren hebben). Het waren dus de neusschelpen, wat kraakbeen is, die ontstoken waren en dat krijg je niet met medicatie weg. De tand die er eerder dit jaar uit ging, kan de mogelijke bron van besmetting zijn. Ze kunnen niet zeggen of dit ook de oorzaak van zijn andere problemen is. Bacardi is in ieder geval wel een enorm sterk paard, vele paarden kunnen na deze ingreep niet recht staan en hij is uit zichzelf recht gekomen. Hij laat zich braaf verzorgen en uit alles blijkt dat hij helemaal nog niet levensmoe is. Nazorg kan thuis, we overwegen probiotica en extra vitamines om hem te ondersteunen.
Morgen ga ik met hem wat rondstappen en maandag mag hij naar huis.
Belangrijkste zorg nu, is hem mentaal goed houden, zodat hij vlot hersteld en verder nog lekker van zijn leven kan genieten. Na dit ff geen gefrul meer aan zijn lijf en we gaan hem tijd geven om tot rust te komen.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:29

Jeetje mina wat een heftig verhaal. Heb het wel met veel interesse gelezen.
Hopelijk is jou en je paard nu rust gegund. Sterkte iig en ja toch een soort van beterschap (klinkt heel raar naar een paard).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:29

gossie...heb medelijden met jullie |(
Nu op naar 7 gezonde jaren...of meer natuurlijk! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:36

Ik had vandaag de ipad mee om foto's te maken, maar was zo geschrokken van Bacardi (beest hangt vol gedroogd bloed), dat ik het totaal vergeten ben. Zal proberen om er morgen aan te denken.
Iemand enig idee of er nog bokkers zijn waarbij het paard deze ingreep moest ondergaan?

Ah ja, iedereen bedankt voor het duimen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:38

geerke schreef:
gossie...heb medelijden met jullie |(
Nu op naar 7 gezonde jaren...of meer natuurlijk! ;)

Ik hoop op meer, maar laten we met die 7 beginnen :j

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:44

Zo he, dat klinkt niet tof zeg. Wat een pech. Ik ga ook heel hard duimen dat het nu gedaan is met de pech en Bacardi vlot mag herstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:22

Ik vind het team van de kliniek toch echt wel toppertjes. Deze morgen kreeg ik telefoon, alles was goed met Bacardi, hij at goed en de kompressen waren er uit. En toen ik vanmiddag toe kwam, stonden ze lekker in een paddock buiten (had het eerst niet gezien, dus ik was mijn paarden kwijt).
Bacardi staat er heel fris en vrolijk bij (volgens vriend lief beeld ik me dat maar in, maar zie foto's) en hij was blij om het vrouwtje, nu ja, een schuurpaal, te zien. Normaal laat ik dat niet toe, maar nu mag hij ff.
Meneer loopt trouwens lekker sociaal te wezen met een ruintje dat in de wei naast zijn paddock staat en is zijn schetter vriendje een beetje aan het verwaarlozen, arme Macho. Maar het vrouwke vind hij nog net iets leuker als zijn nieuw pony vriendje.

Afbeelding
Oortjes naar voor en dat na zo'n zware ingreep.

Afbeelding
Het botluik aan de maxilaire sinus

Afbeelding
En boven zijn oog

Afbeelding
Lekker kijken naar de buurtjes.

Afbeelding
En kleine Macho, zijn steun en toeverlaat.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:26

die shet! <3 Bacardi ziet er goed uit!Ondanks het bloed.
Hopelijk komt het nu gewoon goed :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:33

geerke schreef:
die shet! <3 Bacardi ziet er goed uit!Ondanks het bloed.
Hopelijk komt het nu gewoon goed :j

Hihi, kleine Macho is echt de max. Die windt gewoon iedereen (op de smid na), rond zijn hoefjes. Hij is echt mijn clown/knuffelpony.

Ik vind dus ook dat Bacardi er geweldig goed uit ziet. Er zit terug vuur in en dat was ik al lang kwijt. Snap niet dat vriendlief het niet ziet.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:33

Wat een fijne update! Goed dat Bacardi zich weer een beetje beter voelt. Maandag mag hij weer mee naar huis toch? Veel sterkte met het herstel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:18

Wat bijzonder ook dat ze dat allemaal kunnen. Botluikjes, gewoon een stukje schedel eraf... :')
Jammer dat het moest, maar fijn dat het kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 07:36

De heren zijn gisteren terug naar huis gekomen en als alles goed blijft gaan kan heel de verdere nazorg thuis *\o/* . En dat is maar goed ook! Mijn trailermak paard heeft plots een heel groot probleem met trailerladen, het is maar goed dat er in de kliniek zoveel volk rondloopt, anders was hij er echt niet meer opgegaan :( .
Vandaag en morgen moet hij nog door de DA thuis ingespoten worden, donderdag starten we met een maand orale antibiotica en ik ga ook probiotica bijgeven om zijn darmen te beschermen. En hij zal de komende maanden nog verder intensief opgevolgd moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:53

Ik sta tijdens het inspuiten van de AB wat met de DA te praten en wat blijkt nu, de ingreep van Bacardi wordt echt maar zelden gedaan. Sinusitis wordt wel vaak in de kliniek behandeld, jongens toch, hoe slecht een mens soms de dingen verstaat die door een arts vertelt worden. En dan ben ik nog wel een verpleegkundige, je zou denken dat ik beter op let, niet dus. 8)7

Omdat Bacardi even wat vervelend werd, zei ik al lachend tegen hem dat ik toch wel echt een vreselijk vrouwke ben, wat doe ik hem allemaal niet aan. Zegt de DA tegen mijn paard: ge moogt blij zijn met zo'n vrouwke dat u een 2de kans geeft. En dan begint het pas door te dringen dat ik mijn grote vriend bijna kwijt was geweest. -O-

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:23

Hey Sandra, ik ben hier pas nieuw op bokt.nl en omwille van de titel van je topic ben ik beginnen lezen en dit, ja hoor, tot het einde toe. Moet zeggen dat ik echt wel ontroerd ben door je verhaal. Bacardi heeft echt wel een vrouwtje dat voor hem door het vuur gaat. Chapeau. Velen zouden het al lang opgegeven hebben. En hopelijk komt nu toch nog alles helemaal goed met hem. Fingers crossed.
Macho is echt wel een schatje. Mooi dat hij mee naar de kliniek is mogen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:53

Marilu schreef:
Hey Sandra, ik ben hier pas nieuw op bokt.nl en omwille van de titel van je topic ben ik beginnen lezen en dit, ja hoor, tot het einde toe. Moet zeggen dat ik echt wel ontroerd ben door je verhaal. Bacardi heeft echt wel een vrouwtje dat voor hem door het vuur gaat. Chapeau. Velen zouden het al lang opgegeven hebben. En hopelijk komt nu toch nog alles helemaal goed met hem. Fingers crossed.
Macho is echt wel een schatje. Mooi dat hij mee naar de kliniek is mogen gaan.

Hey Marilu, eerst en vooral: welkom op bokt!

Ben eigenlijk wel een beetje stil geworden door je lieve woorden.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:14

Helemaal met Marilu eens, je bent er geweldig baasje voor Bacardi *\o/*. Fijn dat je grote en kleine vriend weer thuis staan. Nu hoor dat eindelijk eens alle narigheid achter de rug is, dat verdienen jullie!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:49

Ik kan best geloven dat dit een operatie is waar weinig mensen aan beginnen met hun paard.
Gelukkig voor Bacardi lijkt het allemaal positief af te gaan lopen.
Ik ben heel blij voor jullie!

Is de verwachting nu ook dat zijn andere klachten gaan verdwijnen? Of staat dat er volgens hen los van?