Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
flitzz schreef:Ik kan me voorstellen dat je misschien nu een beetje dubbel gevoel hierin hebt. Aan de ene kant fijn dat je nu duidelijkheid gaat krijgen dat ze eventueel gelijk willen opereren indien nodig. Aan de andere kant zou ik er goed de pest in hebben als blijkt dat je eigen da dus niet goed werk heeft geleverd waardoor je nu je paard opnieuw moet laten opereren en dus extra kosten hebt.
Ik ga in ieder geval mee duimen en wens jullie (jij en je paard) heel veel succes.
Babootje schreef:je vergeet nog 1 optie en dat is dat jouw DA het wellicht niet goed heeft gedaan maar je ook niet weet of een andere het beter heeft gedaan. je paard lijkt me gewoon een pechvogel met een vrij ingewikkelde zuil. meestal als een zuil uitwaatert gaan ze niet eens tot de kroonrand heb ik gelezen. En dan heb je net de uitzondering op de regel
DDDara schreef:Ik heb van de mannen van HOOFCARE een ongelooflijke duidelijke antwoord gehad, wat eigenlijk heel duidelijk aangeeft dat mijn DA het toch niet goed heeft gedaan......
Ik wil jullie het antwoord van hoofcare niet onthouden..... want denk dat dit wel erg leerzaam kan zijn voor iedereen die ooit met een hoornzuil te maken krijgt!
Een hoornzuil dient op een andere manier behandeld te worden omdat de wond bij de kroonlederhuid is uitgepuild. Hierdoor kan zich geen hoornwand vormen.
Hoornzuilen moeten zonder twijfel tot de omslag van de kroonrand worden verwijderd, het kan niet zo zijn dat na twee weken opnieuw moet worden geopereerd.
Het probleem is dat deze voet in een drukverband had moeten staan en nooit in een gips omdat de kans bestaat van de lederhuid die eigenlijk onder de hoornschoen zit nooit op de plaats is teruggedrukt.
Deze wonden dienen iedere dag te worden nagezien.
Zijn uitspraak over eerst de schoen laten afgroeien en dan kijken of de witte lijn zich hersteld zal nooit lukken omdat de witte lijn nooit op deze plaats zal terug groeien omdat de witte lijn bij de punt van het hoefbeen begint. De punt van het hoefbeen zal geen witte lijn meer kunnen vormen omdat deze wond met witte lijn tot het hoefbeen is verwijderd.
Over dit laatste heeft mijn dierenarts ook wel iets gezegd dat de wittelijn nooit meer zo als vroeger zou worden
spatter schreef:Wat balen![]()
Ik zou nu gewoon naar de kliniek in Belgie gaan.
Van Nassau's kunnen veel maar zijn niet heilig en in de kliniek hebben ze alle apparatuur voorhanden.