Mijn pony is veel te mager...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Re: Mijn pony is veel te mager...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:18

TS vind je het wel belangerijk dat de DA komt?? Want je laat maar niks horen. En wij willen je allemaal helpen. Wij zijn ook benieuwd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:38

Ts is erg jong en ik hoop dat ze haar ouders dit topic laat lezen. Ze heeft zes jaar moeten zeuren om een pony dus waarschijnlijk geen paardenmensen als ouders. Ts, nogmaals , als dit zo doorgaat dan kun je wedstrijden rijden wel op je buik schrijven. Dus laat het pa en ma dit lezen zodat ze ook de noodzaak zien om zeer snel een da te laten komen.

zonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:44

Er even een tandarts bij laten komen.
Mijn paardje was ook zo toen hij bijnons kwam.
Je zou ook nog even een kraker erbij kunnen halen! Want
Misschien zit hij wel vast dat hij daardoor zo vermagerd.
En als je hem weer op gewicht wik krijgen dan raad ik bietenpulp aan.
En onbeperkt hooi eten!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:01

Dit heeft niet zoveel zin. TO is te jong om in te kunnen grijpen.
TO, laat je ouders dit topic lezen.

Advies aan ouders:

- goede dierenarts erbij halen die bloedonderzoek laat doen op bloedwormen en afwijkingen in bijv lever
- pony apart zetten bij het hooi voeren zodat hij zeker voldoende binnenkrijgt. Dit is even vervelend en kost werk maar het moet echt. Kijk desnoods of hij permanent in een ander weitje kan met paarden die hem wel voldoende laten eten.
- dochter mag niet meer rijden tot de pony Flink in gewicht is aangekomen.
- goede tandarts laten komen die mag verdoven, dus geen gebitsverzorger maar een tandarts!

Veel succes! Dit komt meestal gewoon goed maar er moet wel even serieus naar gekeken worden.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:03

TO?? Is dat weer een nieuwe afkorting ? Wat betekend dat?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:04

SindyKaya schreef:
TO?? Is dat weer een nieuwe afkorting ? Wat betekend dat?

Ik denk dat er gewoon TS word bedoeld

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:05

Topic Opener :D

Lijkt me verstandig als je het aan je ouders laat lezen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:17

voorlopig laat de TO/TS niets meer van zich horen....ik hoop dat ze haar pony aan het voeren is :+

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:20

Ik ga je geen tips geven ivm voeding die je moet geven of hoeveelheden ruwvoer die hij moet krijgen, want daar heb je helemaal niets aan.
Eerst en vooral moet je weten wat de oorzaak is, voordat je het probleem kan aanpakken op een verantwoorde manier.
Dus stilzetten, niet meer rijden.
En vandaag nog een DA erbij, paardendierenarts wel te verstaan, geen veearts zoals ze dat hier in België zeggen. Weet niet of er verschil bij jullie zit in onderzoeken en behandelingen tussen DA en VA, maar hier dus duidelijk wel.
Vandaag nog bloed prikken en vandaag nog een mest onderzoek.
Dan nog weet je pas in de loop van de week alle uitslagen, is dus echt wel hoog tijd.

Persoonlijk zou ik dringend in "zeur-modus" schieten tegen mijn ouders dat er nu toch écht wel een deftige DA bij moet komen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:42

ik het vermoeden dat de pony gewoon niet genoeg te eten krijgt....een handje,anders word hij druk.Pony is ontwormd door de da,mag toch aanemen dat die enige kennis heeft er een breed spectrum wormkuur in heeft geduwd.
TS is 13,dit is haar eerste pony.Ervaring krijg je met de jaren...en als je dan het geluk hebt dat je ouders er verstand van hebben is dat mooi.Maar ik denk niet dat dat hier het geval is.

Ik neem dit terug als blijkt dat de pony iets vreselijks onder de leden heeft.Wat ik niet hoop natuurlijk.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:50

Cas123 schreef:
TS vind je het wel belangerijk dat de DA komt?? Want je laat maar niks horen. En wij willen je allemaal helpen. Wij zijn ook benieuwd.

Dat ze niks laat horen wil niet zeggen dat ze dit niet belangrijk vind

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:53

Hoi hoi

hier ervarings deskundigr zoals vele andere onder ons. Ik heb een 4 jarige die ook zo mager was en ik maar voeren. Ik ben op den duur verhuisd van stal en hij kreeg daar onbeperkt hooi en ipv hele dagen buiten in t begin halve dagen buiten. Hij werd binnen 2 weken aanzienelijk dikker. Hij staat nu alleen nog op hooi en krijgt geen biks meer.
ik had hem ook geheel na laten kijken en ze konden niets vinden.
ik zou even stoppen met rijden en kijken of je hem onbeperkt hooi kan geven. Geef hem eveb de tijd om bij te komen want hij is wel heel erg mager en om dan nog te rijden met hem is ook niet bevoordelijk.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:55

StalNollie schreef:
Cas123 schreef:

Dat ze niks laat horen wil niet zeggen dat ze dit niet belangrijk vind

Nee dat klopt maar haar pony is gewoon heek mager en wij horen niks. Ik ben gewoon benieuwd wat de DA zegt. Zo fout is dat toch niet? :?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:57

TS is inderdaad wel erg jong, gelukkig zijn er in dit topic veel mensen die dat begrijpen. Ik hoop dat je dit topic aan je ouders laat lezen TS!!

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:07

Ik hoop maar dat ze ook een beetje begeleiding krijgt op de plek waar de pony staat. Om te zien dat het dier te mager is, daar hoef je geen paardenmens voor te zijn, dat kan iedereen zien!!
Ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt, hoewel ze natuurlijk afhankelijk is van de toestemming van haar ouders voor het bellen van een dierenarts.
Ik lees mee, ben benieuwd hoe het verder gaat!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:07

Waarom is het noodzakelijk dat ts binnen een bepaalde tijd reageert??

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 09:43

Noodzakelijk niet, leuk wel.
Omdat TS zelf een topic opent hierover met de vraag om adviezen. . Mensen gaven dit zoals gevraagd en zijn nu dus benieuwd zijn of TS er iets mee doet en hoe het nu gaat met de pony? Dat is toch niet zo raar?

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 11:40

Nogmaals MERRIEBROK zit alles in worden ze vet van en worden niet heet.

poownylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 20:38

Sorry voor de late reactie, kon een paar dagen niet op internet, maar de da zei dat ik door moet gaan waar ik nu mee bezig ben, hij staat veel op stal, ong 4 uur per dag alleen in de bak of met een kleine pony.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:41

mindy_dukkie schreef:
Sorry voor de late reactie, kon een paar dagen niet op internet, maar de da zei dat ik door moet gaan waar ik nu mee bezig ben, hij staat veel op stal, ong 4 uur per dag alleen in de bak of met een kleine pony.

Goedzo TS! Hopen dat hij aan sterkt!

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:42

Ik denk dat alle goed bedoelde reacties niet echt au-serieux zijn genomen. :-) ik ontstip!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:49

Ik vind het vreemd dat de DA geen bloedonderzoek heeft gedaan. Is hij wel echt geweest?
Het wordt tijd voor actie. Zou toch te erg zijn als je te laat bent.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:15

Tegen de muur praten heeft meer effect. Wellicht belt ze een goede dierenarts als het een gevalletje bijna dood is...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:25

Waarom zou de TS liegen? als ze zegt dat de D.A. is geweest.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:47

Mensen mensen, dierenarts heeft het dier zelf gezien. Geloof dat hij vast de kunde heeft om een situatie in te schatten. Snap dat bokt het beter kan vanachter de pc...