Quellian schreef:Joh, TS heeft laten onderzoeken, laat hier de uitkomst weten en wát een motiverende reacties zeg

TS; ga doen wat de DA en fysio je hebben verteld en wie weet gaat het wel heel positief uitpakken. Ik vind het super dat je het dier alle kansen geeft, een ander had er wellicht allang een punt achtergezet. Dit zegt een hoop goeds over jou!
Dit is een reactie die verwoord wat ik dacht. Jullie zouden dit veulen nu dus allemaal al hebben opgegeven. Ik snap dat oprecht niet, gewoon echt niet. Het veulen heeft geen pijn. Dus jullie zouden het beestje laten inslapen alleen maar omdat het niet in jullie doel-plan past? Serieus? Ga twijfelen aan jezelf alsjeblieft.
Ze was bedoeld als toekomstig sport (spring) paard voor mijzelf. Nu is die hoop inderdaad vervlogen, ik verwacht niet dat ze ooit in de sport zal kunnen gaan lopen. Dan zal het misschien een recreatiepaard worden, en in het ergste geval een weide maatje. Zo lang als mijn oude merrie thuis is, kan ik wel een weide maatje gebruiken. En zolang als ze pijn-vrij in de wei kan staan, ga ik haar écht níet opgeven.
Gillbo schreef:Het lijkt me dat als er niks meer aangedaan kan worden dat ze dit op de kliniek wel zullen weten. of weet Bokt het beter dan een kliniek
TS goed dat je nu je weet wat er aan de hand is er voor gaat om dit weer goed te krijgen.
Ga je dit nog terug koppelen naar je eigen dierenarts?
Ik ga inderdaad het advies van de kliniek opvolgen. Dat is natuurlijk de reden dat ik er heen ben gegaan, omdat ik er zelf gewoon niet genoeg vanaf weet. En mijn idee is ook dat ik beter op een kliniek kan vertrouwen, dan op bokt.nl.
Ragdollcat schreef:Want je bent zo'n 6 maanden aan het aanmodderen zonder dat er serieus wat aan gedaan wordt.Nu weet je tenminste hoe en wat.
Dit stadium in reacties zijn we al lang gepasseerd.
chocobroodje schreef:Ach jeetje wat een heftige diagnose bij zo'n jong ding.. Dat is een vieze tegenvaller.. Is ze wel pijnvrij? Dat zou voor mij het belangrijkste zijn. Het is iig goed dat je bent gegaan, nu kun je wel eerlijk alle opties in overweging nemen..
Ja ik vind het ook heftig, voor zo'n jong diertje. De verwachting was dat ze nu pijnvrij is ja, wat uiteraard het belangrijkste is. Voor de momenten dat ze weer kreupel gaat lopen (duid op pijn) kan ik pijnstillers halen. Maar dit is pas 2 weken geweest en dat is alweer een paar maanden terug. Ik neem alle opties in overweging. Maar ik ga dit nu wel proberen zo.
Jessix schreef:Arm dier... Ik mis inderdaad ook even de prognose in dit verhaal. Wel heel fijn om in elk geval een diagnose te hebben, maar wat voor een toekomst staat dit paardje te wachten. Ik kan me voorstellen dat te strakke pezen en gewrichtsontstekingen veel pijn doen. Is dat blijvend? Is ze straks wel pijnvrij als de fysiotherapie en speciale manier van bekappen aanslaan?
Een echte prognose is niet gegeven. En dat kan ook niet. Je kan geen garantie geven over het herstel van een dier. We hebben gewoon afgesproken dit te proberen en er werd verwacht dat het in ieder geval een positief effect zou hebben. Maar in welke mate, dat is gewoon wederom afwachten..
safina schreef:Citaat:
Wat ik me nu afvraag: 4 pagina's lang wordt er gezegd dat ik actie moet ondernemen en nu nog kan zorgen dat dit veulen hier later geen last meer van gaat krijgen. En nu heb ik actie ondernemen en moet ik me afvragen 'of ik wel met haar moet gaan dokteren'. Serieus?
Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik me dat na deze uitslag wel afvragen ja. Waarmee ik niet bedoel dat ik vind dat je moet stoppen.
Kan je nu nog zorgen dat het veulen er later geen last mee heeft? Wat hebben ze daar over gezegd op de kliniek? En hoe denk jij over de prognose? Hoe zie je de toekomst met dit paard?
En waar ligt voor jou de grens? Waar ga je nog door en wanneer houdt het op?
Lastig. De grens ligt bij mij denk ik op het punt dat ze echt pijn krijgt. En dat er geen oplossing meer voor handen is. Ik heb natuurlijk ook geen geld in overvloed en ik wil niet blijven investeren in een beestje wat nooit meer helemaal in orde komt. Maar ik ga haar niet nu al opgeven. Anders zou ik echt geen paarden moeten houden vind ik, als je nu al zou opgeven.
liedjuh2 schreef:Goed dat je bent gegaan! Ik hoop voor je dat je met fysiotherapie kunt bereiken dat ze fijner in haar lijf komt.
Ik begrijp overigens heel goed waarom mensen zich afvragen of je wel moet gaan dokteren met zo een veulen. Ik zou het persoonlijk ook niet gedaan hebben.
Mijn doel is sportgericht trainen en als ik dit zo hoor, staat het mijn doel dusdanig in de weg. Zoals ik het zie, zou je er misschien nog een recreatie paard van maken maar meer niet.
Wil je haar verkopen, steek je er nu veel tijd en geld in om er vervolgens weinig voor terug te krijgen. En zo een jong dier als weidemaatje aan te houden zou ik voor beide niet fijn vinden. Voor jou omdat je toch met een paard zit waar je niks mee kunt en voor het dier omdat het uitzichtloos op de wei staat en af en toe een buitenritje kan maken. Ik gok dat zo een jong dier je daar geen plezier mee doet.
Maar nogmaals, ik hoop voor jouw dat je eruit kan halen wat je met haar wilt!
Ik gebruik jouw reactie nu even, maar ik zie dit in meerdere reacties terug komen. Jullie zeggen dat ik moet denken aan het welzijn van het veulen. Dat ik haar niet mag laten lijden. Maar vervolgens hebben we het over mijn plannen met haar, en over haar sportcarriere die waarschijnlijk niet meer mogelijk is. Dat heeft niets, maar dan ook niets, met het welzijn van haar te maken. Dat is puur of het in mijn eigen straatje zou passen. Dit is geen eerlijke manier van denken. Dat wilde ik er even over zeggen.
Inderdaad, ik moet nu mijn plannen met Haar gaan bijstellen. Een sportcarriere zal er waarschijnlijk niet meer in zitten. Dus ik zal mijn eigen beeld moeten aanpassen en hopen op het beste. En wanneer 'het beste' niet meer haalbaar is, dán ga ik nadenken over een vreedzamere oplossing.