Merrrie plast op stenen op poetsplaats (binnen en buiten).

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Priyanka

Re: Merrrie plast op stenen op poetsplaats (binnen en buiten).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 18:02

Zo is het Barte.Goed gezegd!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:18

litilaura schreef:
Ja hier hetzelfde verhaal daarom moet ik maar in de stal (buitenbox) staan voor poetsen en zadelen. De dierenarts kon niks ontdekken. Hij gaf me als tip geef het paard gedurende een week zeer beperkt water. Dit omdat er behoorlijk wat paarden zijn vooral merries die uit verveling/aangewende extreem veel drinken omdat er onbeperkt water is. Hierdoor leren ze dat ze alleen moeten drinken als ze dorst hebben en niet uit gewoonte. Bij een vriendin van me met haar merrie hielp het bij die van mij niet.

Edit moet je geen automatische drinkbak hebben natuurlijk

Wat vreselijk ziek :-(
Dus omdat het paard ongelukkig is, zich dood verveeld en dus maar water drinkt ga je het water ontzeggen?!
Sommige mensen zijn echt volkomen de weg kwijt.

Je dierenarts had je moeten adviseren dat paard naar buiten te knikkeren, wat een mafkees.

Sorry dat ik zo uit mijn slof schiet, maar dit gaat echt alle perken te buiten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 14:27

Ninx schreef:
litilaura schreef:
Ja hier hetzelfde verhaal daarom moet ik maar in de stal (buitenbox) staan voor poetsen en zadelen. De dierenarts kon niks ontdekken. Hij gaf me als tip geef het paard gedurende een week zeer beperkt water. Dit omdat er behoorlijk wat paarden zijn vooral merries die uit verveling/aangewende extreem veel drinken omdat er onbeperkt water is. Hierdoor leren ze dat ze alleen moeten drinken als ze dorst hebben en niet uit gewoonte. Bij een vriendin van me met haar merrie hielp het bij die van mij niet.

Edit moet je geen automatische drinkbak hebben natuurlijk

Wat vreselijk ziek :-(
Dus omdat het paard ongelukkig is, zich dood verveeld en dus maar water drinkt ga je het water ontzeggen?!
Sommige mensen zijn echt volkomen de weg kwijt.

Je dierenarts had je moeten adviseren dat paard naar buiten te knikkeren, wat een mafkees.

Sorry dat ik zo uit mijn slof schiet, maar dit gaat echt alle perken te buiten.

Sommige dierenartsen weten dat dat advies in ieder geval niet goed komt en bovendien is overmatig water drinken niet geheel zonder risico. Ik kan dus wel begrijpen waar dat advies vandaan komt.
Ook een dierenarts kan de wereld niet verbeteren.........

Anouk1605

Re: Merrrie plast op stenen op poetsplaats (binnen en buiten).

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:14

Geweldig! Laat die dame eens een weekje bij mij op stal komen staan :D dan rent ze gillend weg. ALLE paarden plassen hier met regelmaat wel eens op de poetsplaats. En who cares? Niemand boeit het wat, er wordt een trekker gepakt, wat water en hop het putje in. Bij mij op stal zal daar niemand (echt niemand!) over zeiken, want elk paard piest wel eens op de poetsplaats.

Ik vind dit heel triest dat zo'n discussies op een stal ontstaan terwijl we met dieren bezig zijn. Bevalt je de geur niet, dan moet je maar een andere hobby zoeken.

TS: bijt eens goed van je af. Niet grof worden, maar met een glimlach en nette taal heel gemeen antwoorden (snap je wat ik bedoel?).
Succes.