Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
litilaura schreef:Ja hier hetzelfde verhaal daarom moet ik maar in de stal (buitenbox) staan voor poetsen en zadelen. De dierenarts kon niks ontdekken. Hij gaf me als tip geef het paard gedurende een week zeer beperkt water. Dit omdat er behoorlijk wat paarden zijn vooral merries die uit verveling/aangewende extreem veel drinken omdat er onbeperkt water is. Hierdoor leren ze dat ze alleen moeten drinken als ze dorst hebben en niet uit gewoonte. Bij een vriendin van me met haar merrie hielp het bij die van mij niet.
Edit moet je geen automatische drinkbak hebben natuurlijk
Ninx schreef:litilaura schreef:Ja hier hetzelfde verhaal daarom moet ik maar in de stal (buitenbox) staan voor poetsen en zadelen. De dierenarts kon niks ontdekken. Hij gaf me als tip geef het paard gedurende een week zeer beperkt water. Dit omdat er behoorlijk wat paarden zijn vooral merries die uit verveling/aangewende extreem veel drinken omdat er onbeperkt water is. Hierdoor leren ze dat ze alleen moeten drinken als ze dorst hebben en niet uit gewoonte. Bij een vriendin van me met haar merrie hielp het bij die van mij niet.
Edit moet je geen automatische drinkbak hebben natuurlijk
Wat vreselijk ziek :-(
Dus omdat het paard ongelukkig is, zich dood verveeld en dus maar water drinkt ga je het water ontzeggen?!
Sommige mensen zijn echt volkomen de weg kwijt.
Je dierenarts had je moeten adviseren dat paard naar buiten te knikkeren, wat een mafkees.
Sorry dat ik zo uit mijn slof schiet, maar dit gaat echt alle perken te buiten.
dan rent ze gillend weg. ALLE paarden plassen hier met regelmaat wel eens op de poetsplaats. En who cares? Niemand boeit het wat, er wordt een trekker gepakt, wat water en hop het putje in. Bij mij op stal zal daar niemand (echt niemand!) over zeiken, want elk paard piest wel eens op de poetsplaats.