[***] schreef:pleiada schreef:Pyorogenium gebruik ik als ik denk antibiotica nodig te hebben..Uiteraard wordt bij ernstige gevallen de da erbij gehaald,maar aangezien ik liever geen antibiotica gebruik probeer ik dit in minder ernstige gevallen liever eerst..Ik heb het haast nooit nodig maar de keren dat ik het nodig had heeft het wel geholpen..Mijn man heeft melkkoeien en hij gebruikt het bij beginnende uierontsteking..Als het al te ver gevorderd is helpt het niet meer hoor,maar dat zijn dan ook de koeien met chronische uierontsteking..Coffea heb ik een keer gebruikt toen een van mijn paarden zich met oud en nieuw zich zo over de zeik had geholpen,dat hij tijdens en daarna amper meer wou eten..Het is voor dieren die de kop laten hangen en om de spijsvertering weer op gang te helpen..Ik was een beetje wanhopig want hij was in een paar dagen tijd enorm afgevallen en het is echt een type die zich wat kan aanstellen..Het heeft echt geholpen want hij begon snel weer te eten en was zo weer de oude!
Ah bedankt voor de info. Ik wil het liefst ook zo min mogelijk ab gebruiken. Uit ervaring is heel duidelijk dat mijn merrie nadat ze ab heeft gekregen ze na een dag of 2/3 standaard een krampkoliek aanval krijgt. Het is absoluut geen toeval, want ik kan de klok erop gelijk zetten. Helaas is mijn dierenarts en velen bij mij in de regio erg makkelijk met het geven van een spuitje ab, dus helaas al meerdere keren ook een krampkoliek gehad.....
Daarom ook mijn interesse in andere oplossingen.
Ik ben ook nogal anti ab, maar ik heb nu van de DA een middel voor kalveren gekregen en dit werkt wel

Voor mezelf heb ik nu trouwens Urtizon tegen zonne-allergie. Werkt super, nergens meer last van. Ik weet alleen niet of je het ook bij paarden kunt gebruiken.