Zwaar kreupel.. hoe kan dit opeens..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

esmeerodrigo

Re: Zwaar kreupel.. hoe kan dit opeens..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:36

Jeetje wat doet iedereen fel!
Ts kan echt wel voor haar paard zorgen, en het is hartstikke logisch dat het dier even op de tweede plek komt als er thuis belangrijke problemen zijn. Na een scheiding of breken van relatie moet er een hoop gebeuren.
Tuurlijk als het dier in levensgevaar is moet hij meteen geholpen worden ongeacht de omstandigheden.
Maar dat is in dit geval niet zo. Ze verzorgt hem en haalt er deskundigen bij. Daar kunnen nog veel mensen van leren.
Voor ts is het ook moeilijk, een verdrietige moeder en een ziek paard.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:45

Hey TS. Het lijkt toch wel erg op een hoefzweer hoor. Google eens op hoefzweer en je komt al een heel eind. Eerst stokkreupel en wonde aan de kroonrand lijkt mij toch verdacht veel op een hoefzweer. Als ze uitgebroken is zal ook de pijn afnemen dus is het vrij normaal dat hij nu beter loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:51

othelloster schreef:
Ik leef al mijn hele leven tussen de paarden en weet genoeg ondertussen, gisteren is het uit gegaan tussen de vriend van mjjn ma en mijn moeder.. Dus is even moeilijk momenteel

das niet leuk maar wat heeft je paard/da ermee te maken dan?
Je reageert nog steeds niet of er een da is geweest.
ook zegt je leven lang tussen de paarden helemaal niets! 0,0!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:55

Zit je niet mee kan je topic van vorig jaar nog herinneren.

Fijn dat hij al beter loopt!
Hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:11

Neon schreef:
Geerke ik ga temmen op je posts... je lijkt echt eerlijk waar gewoon te kicken op rellen in ieder topic van ts zit jij er als een havik bovenop... ts is een kind, schreeuwt duidelijk om aandacht... dat zou jij toch als volwassen vrouw toch moeten zien... je moet eens terug lezen wat jij in praktisch ieder topic van ts zegt... je zit constant olie op vuur te gooien met banketstaaf opmerkingen... aljesblieft zegt...

?Naar mijn weten is dit het tweede topic van TS?
En als ik een topic bekijk is dat omdat het onderwerp mij intresseert,niet de topic starter.
Daarna ga ik reageren op wat de TS schrijft.Heeft niets te maken met olie op het vuur gooien...welk vuur trouwens?
En inderdaad...ook kinderen die aandacht vragen of dingen verzinnen mogen daar best op aangesproken worden.

Een meisje van 15 die al haar ''hele leven'' in de paarden zit...ook.
Maar je temt maar hoor...prima! :j Als dat je een goed gevoel geeft is dat mooi.Mijn posten zijn echt niet erger dan die van andere posters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:29

geerke schreef:
Neon schreef:
Geerke ik ga temmen op je posts... je lijkt echt eerlijk waar gewoon te kicken op rellen in ieder topic van ts zit jij er als een havik bovenop... ts is een kind, schreeuwt duidelijk om aandacht... dat zou jij toch als volwassen vrouw toch moeten zien... je moet eens terug lezen wat jij in praktisch ieder topic van ts zegt... je zit constant olie op vuur te gooien met banketstaaf opmerkingen... aljesblieft zegt...

?Naar mijn weten is dit het tweede topic van TS?
En als ik een topic bekijk is dat omdat het onderwerp mij intresseert,niet de topic starter.
Daarna ga ik reageren op wat de TS schrijft.Heeft niets te maken met olie op het vuur gooien...welk vuur trouwens?
En inderdaad...ook kinderen die aandacht vragen of dingen verzinnen mogen daar best op aangesproken worden.

Een meisje van 15 die al haar ''hele leven'' in de paarden zit...ook.
Maar je temt maar hoor...prima! :j Als dat je een goed gevoel geeft is dat mooi.Mijn posten zijn echt niet erger dan die van andere posters.

lekker bezig! zouden meer mensen moeten doen, ipv opletten wie zogenaamd op wie reageert!
laat die TS nou maar eens reageren wat de da zei, of nee, die heeft ze natuurlijk niet laten komen, wat de oma van de vriend van de vriendin van dr neefje ............. *moet ik nog verder gaan?

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:45

Esmeehh schreef:
Jeetje wat doet iedereen fel!
Ts kan echt wel voor haar paard zorgen, en het is hartstikke logisch dat het dier even op de tweede plek komt als er thuis belangrijke problemen zijn. Na een scheiding of breken van relatie moet er een hoop gebeuren.
Tuurlijk als het dier in levensgevaar is moet hij meteen geholpen worden ongeacht de omstandigheden.
Maar dat is in dit geval niet zo. Ze verzorgt hem en haalt er deskundigen bij. Daar kunnen nog veel mensen van leren.
Voor ts is het ook moeilijk, een verdrietige moeder en een ziek paard.

Volgens mij reageren een aantal mensen(incl ik zelf) best wel fel omdat TS niet geloofwaardig overkomt.
Jij zegt dat ze er deskundigen bij haalt, maar dat is nou juist het probleem.
TS opent een topic en daar reageren mensen op met goed bedoelde adviezen, vervolgens worden de meeste als een kleinkind behandelt omdat TS het allemaal zelf wel heel goed weet en kan.
Dan gebeurt er vervolgens helemaal niets en worden er allerlei vreemde antwoorden gepost door TS.
Een deskundige of tandarts komt al helemaal niet want ze kan zelf wel in de mond van het paard kijken.
Nou heb ik al heel lang paarden maar het is mij toch nooit gelukt om zonder klem de mond goed te bekijken. Problemen in de thuis situatie komen voorbij als TS even geen antwoorden meer heeft.
Volgens mij zou dit meisje heel veel hebben aan iemand in haar omgeving die kijk heeft op paarden en haar met plezier zou willen helpen.
Het valt ook niet mee om als je in de puber leeftijd van 15 jaar zit alles alleen op te moeten lossen.
Bij deze dan ook de vraag is er iemand in de omgeving van TS die haar zou willen/ kunnen helpen.

Als TS dan haar best doet om als een meisje van 15 te reageren ( dus niet als een kleinkind) dan willen de bokkers zich vanaf nu hopelijk als volwassenen gaan gedragen. ( incl ik zelf ).

Wie weet gaat het dan met Othello ook weer een stukje beter +:)+

Vinia18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:00

Klinkt toch echt als een hoefzweer. Dus, of er is helemaal geen smid bij geweest, maar ik ga uit van de eerlijkheid van ts, of die smid moet heel snel een ander beroep kiezen. Als hij van de week nog geweest is en er is nu ineens een wond te zien boven de kroonrand dan heeft hij wel heel erg lopen slapen.

Geerke, iemand van 15 die "al haar hele leven" tussen de paarden zit", hoe kort dat dan ook mag lijken in onze ogen, kan best meer kijk er op hebben dan iemand die volwassen is en pas 10 jaar met paarden bezig is, om maar een voorbeeld te noemen. Ik heb dit soort reacties ook al eerder van jou gelezen, alsof iemand die jong is totaal geen verstand van paarden kan hebben. Hoe was jij zelf op die leeftijd? Sommige wordt het nu eenmaal met de paplepel ingegeven, hoewel ik het wel met je eens ben dat ts die indruk niet echt wekt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:02

Vinia18 schreef:
Klinkt toch echt als een hoefzweer. Dus, of er is helemaal geen smid bij geweest, maar ik ga uit van de eerlijkheid van ts, of die smid moet heel snel een ander beroep kiezen. Als hij van de week nog geweest is en er is nu ineens een wond te zien boven de kroonrand dan heeft hij wel heel erg lopen slapen.

Geerke, iemand van 15 die "al haar hele leven" tussen de paarden zit", hoe kort dat dan ook mag lijken in onze ogen, kan best meer kijk er op hebben dan iemand die volwassen is en pas 10 jaar met paarden bezig is, om maar een voorbeeld te noemen. Ik heb dit soort reacties ook al eerder van jou gelezen, alsof iemand die jong is totaal geen verstand van paarden kan hebben. Hoe was jij zelf op die leeftijd? Sommige wordt het nu eenmaal met de paplepel ingegeven, hoewel ik het wel met je eens ben dat ts die indruk niet echt wekt.

en die laatste zin maakt waardoor ik zo reageer.Ik heb prima in de gaten wanneer iemand verstand van paarden heeft of niet.Leeftijd maakt dan even niet uit.
En er geen verstand van hebben is helemaal niet erg,maar niet zelf gaan aankloojen en erg afwachtend zijn in het erbij halen van een da.Dit is niet op TS van toepassing.Wel op meer dan de helft van de jonge paardenbezitters van Bokt.
Ervaring komt met de jaren namelijk. ;)

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:08

Ts,

Heb je nog een foto gemaakt? :)
Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet

Vinia18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:07

Geerke, dat ben ik met je eens maar er zijn helaas ook veel volwassenen die veel te lang wachten met een dierenarts erbij halen. Ik heb hierdoor al een paar keer een paard zien overlijden terwijl dat gered had kunnen worden als er eerder in gegrepen wordt. Maar dan speelt het geld helaas toch een te grote rol. En vergeet niet dat die minderjarigen in dit geval dus wel afhankelijk zijn van hun ouders die heel vaak niets met paarden hebben en de noodzaak van een dierenarts er dan niet van inzien.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:10

Daar heb je wel een punt, maar het is niet verkeerd dat er goed op gehamerd word.. het is namelijk nog steeds een waardeloos excuus waar het paard niks mee kan.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:32

Andersom komt ook erg veel voor....de da wordt voor elk flauwekulletje geroepen...boerenverstand komt steeds minder voor.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:39

Volgens mij toch wel een hoefzweer hoor... Maar goed, ben benieuwd naar de foto... Ik hoop dat we hem gaan krijgen, want in het begin zei ze toch ook dat ze een filmpje ging maken van het kreupel lopen, maar dat filmpje is er ook niet gekomen dacht ik?

Verder vind ik het toch ook allemaal wel vreemd. Allemaal heel rot dat het momenteel niet zo goed gaat in je familie, maar wat heeft je paard daarmee te maken? Ik snap dat je jezelf dan een beetje down kunt voelen, maar moet de verzorging van je paard daar dan onder lijden?

Ik hoop snel dat het beter gaat met je paard (en natuurlijk ook met jou en je moeder).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:05

tis wel verdacht stil hier... (en dan bedoel ik de TS)

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:50

helaas ben ik het wel met Geerke eens.

Ik heb ook de andere topic`s van TS gelezen, en er is altijd wel wat met die paarden. De ene mankeert nog meer dan de andere maar een oplossing zoeken ho maar. Vorig jaar was het paard broodmager, mocht niet binnen staan, kreeg geen deken op, tandarts werd dagelijks gebeld maar kwam steeds niet opdagen etc. Toen ik zag wie de TS was dacht ik gelijk weer, o nee dit wordt weer een verhaal zonder einde... arme paarden.... 4 paarden hebben maar er duidelijk niet voor kunnen zorgen. Er zijn altijd wel problemen thuis bij TS. Verkoop je paarden dan.

En het klopt TS kan er weinig aan doen, zij is nog maar 15 jaar, maar waar is de moeder in dit verhaal? wel een hoop paarden kopen en er vervolgens niet meer naar om kijken. Een kind van 15 de hoefsmid en DA laten bellen....

Tja ik vrees dat er nog een hoop nieuwe topics komen met problemen rondom Othello, en er zal weinig voor het arme beest veranderen. Zodra ik zie wie de TS is sluit ik het topic maar, want ik vreet mezelf hier op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:57

Het word meestal verdacht stil in de topics van ts als de reacties niet zijn zoals ze hoopt, ik heb gewoon medelijden met mensen die op deze manier aandacht zoeken want daar begint het op te lijken. Ik hoop voor ts dat ze hulp met haar paarden gaat krijgen door bokkers daar in de buurt, voor haar maar vooral voor de paarden.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 11:36

Het is hier niet stil, had even de tijd niet om uitgebreid te reageren,
Othello gaat beter, hij loopt nu niet meer kreupel, maar wel gevoelig op het harde, de wond is ook al een stuk beter, da heeft hem 2 weken terug uitgebreid onderzocht en hij had geen mankementen,
hij is gezond verklaard, een vriendin heeft het mij geleerd hoe je eventuele drukplekken van de tanden kunt voelen in de wangen,
Ik zal vanavond de foto's plaatsen,
zit tot half 4 op school, er zijn meer dan genoeg mensen die mij kunnen helpen en adviseren wanneer het nodig is en dat doe ik ook,
Mijn moeder is zo van voor iedere poespas bellen we geen DA, wel als iets langer aanhoudt of het niet goed gaat,ik zit al 7 jaar echt actief tussen de paarden en de overige jaren heeft mijn overleden vader paarden gehad,
Ik ken mijn paard langer dan vandaag,
Vinden jullie deze paarden er slecht uitzien?
foto's zijn van afgelopen weekend!
Afbeelding
dit is sunny met Ik,
Afbeelding
de shetlander (ja hij is veel te dik, daar zijn we wat mee aan het doen)
Othello heb ik al eerder geplaats,
Sunny en Othello zijn echt van mij zelf, de shetlander is van de stalhouder maar de zorg voor ons,
En sunny en othello worden verzorgd iedere dag,
ze hebben beide zomerexzeem en dat wordt iedere dag verzorgt,
ik vraag niet om aandacht of wat dan ook, ik vraag alleen wat vriendelijkheid en advies en het ligt aan mij zelf of ik er wat mee doe of niet, ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor het advies,
een hoefzweer is het niet die uitgebroken is want de wond zit boven de hoefrand, een stukje verder,
maar dat wordt allemaal keurig verzorgt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:32

de emaillepunten kun je voelen door op de wang te drukken....haken niet.Dan zal er echt een mondklem op moeten.De pony's die ik daar zie zien er goed uit.Maar om hun ging het toch niet?

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 21:55

Dan had ik het verkeerd begrepen, nee gaat ook niet om de pony's maar om Othello
Er zit steeds meer vooruitgang in:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:57

fijn dat het beter gaat met hem!Heb je een foto van de wond?Heb je het haar een beetje weggeknipt er omheen?Dat is erg belangrijk.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 22:08

Ik zal hem zo uplouden als de laptop meewerkt

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:16

Ben ook wel benieuwd naar de foto's.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 23:13

hai ik had t van de week ook mn paard is pas 14 geworden ieder jaar heerlijk 24/7 op t land in het seizoen en echt nooit iets gehad . Nu ging het bij mij ook super en ik kom woensdag was een dagje niet geweest want ging super,, en ineens stond ze heel raar. Dus ik wilde haar meenemen nou bijna kon ze niet meer lopen en naar mijn idee was t echt haar linker achterbeen die ze t meest ontzag. Ze ging er ook iedere x doorheen, nou met veel muizenstapjes t land uit gekregen en op stal gezet eerst haar na laten kijken natuurlijk maar kwamen er niet echt uit waarom ze ineens zo kreupel was, ja ze dachten hoefbevangen maar toch klopte daar ook niet alle symptomen bij. Dus een nachtje laten staan met alleen water en klein beetje hooi , ze had verder geen koorts warme hoeven of diagonale hartslag. Volgende morgen kwam ik weer en was nog slechter, dus DA kwam en dacht aan cushing en ze was zowiezo hoefbevangen zei die,, bloed laten prikken en indd cushing,, en daardoor was ze bevangen geraakt. Ik had die cushing helemaal niet verwacht dus miss kunnen ze daar ook even optesten omdat t bij mij ook zo gebeurde op t land,, en voor de rest had ze ook weinig cushing symptomen,, maar toch blij dat ik daar heb op laten testen want dan weet je iig iets.. voor jou en je paardje wens ik jullie heel veel succes en dat t niet iets heftigs is en dat die gauw weer de oude is :)

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 08:31

Hoe is het nu met Othello ?