Beschadigde meniscus

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:28

Lingehoeve gebeld. Beau past niet in de scan. De enige manier om er dus achter te komen is op de operatietafel. En ook zij bevestigden dat dat behoorlijk wat risico met zich mee bracht met een paard van zijn formaat.

De hoogste wasrschijnlijkheid is kraakbeenschade. Ik heb ook een orthopedisch centrum gebeld (voor mensen). Alle klachten die daar mee samen hangen, kon ik zo afvinken. Dus dat zal het waarschijnlijk zijn. En daar is helaas niks aan te doen. Mensen krijgen dan een knieprothese. Ik hoop nog op een wonder dit weekend..... |( Ik heb echt veel moeite met los laten....

StarbreezeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:33

Wat een vervelend nieuws, sterkte Y;(

Fabster

Re: Beschadigde meniscus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 09:09

Morgen wordt een spannende dag. Ik hen 2 afspraken staan: 1 bij Den Hoek voor goudkorrels en 1 om hem in te laten slapen.

Ik hoop dat ik hem op de trailer krijg. Was vóór zijn blessure nooit een probleem, maar zul je net zien....
Maar dan gaan we voor de goudkorrels. In mijn directe omgeving zijn er een aantal mensen waarbij het voor hen de oplossing van de eeuw bleek (honden en paarden). Dus ik hoop dat we hier dit x ook een beetje geluk hebben, want het is echt de laatste mogelijkheid.

En anders moet ik afscheid nemen van mijn grote vriend |(

StarbreezeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 09:24

Jeetje :( weet je morgen meteen of goudkorrels werken of hoe gaat dat?

In dat laatste geval is het een hele moedige beslissing wat getuigd van veel liefde voor je maatje.

Ontzettend veel sterkte in ieder geval.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:28

Ik zal duimen dat Beau de trailer op gaat en de goudkorrels de oplossing zijn!
Zo niet dan wens ik je heel veel sterkte, heftige maar eerlijke beslissing..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:34

Bij de hond van mijn instructrice hielp het meteen. Maar bij de kliniek hebben ze gezegd dat het 1 dag, tot 8 wkn kan duren. Dus dan moet ik wel even goed overleggen, want ik wil hem ook geen 2 maanden met pijn laten staan.

Erik Laarakker doet het zelf, dus hij kan daar wel iets over roepen, neem ik aan.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:45

Jeetje heftig zeg Succes vandaag

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:00

De goudkorrels zitten er in, hij is ingespoten met zijn eigen bloed en nog een spul. Hij is aan het logeren bij mijn instructrice. Ik ga morgen op vakantie en dit is wat te veel voor de oppas.

Laarakker denkt dat de kans op slagen kleiner is dan de kans op succes, in dit geval. Maar ik hoop maar dat hij tegen alle verwachtingen in gaat opknappen dan. Het is in ieder geval een poging waard, daar waren we het allemaal wel over eens.

Hij kwam wel een stuk minder kreupel uit de kliniek, dan dat hij er in ging, maar hij had ook morfine gekregen, dus het wordt afwachten.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:29

Gisteren terug gekomen van vakantie en net Beau opgehaald van zijn vakantie-adres. Het ziet er echt hoopvol uit :j . Zijn knie is zo n beetje half zo dik nog. Je ziet gewoon weer dat daar een knie hoort te zitten, ipv dat er een voetbal zit. Je kan ook weer zien dat het een jongetje is :D , want dat was ook volledig verdwenen achter de zwelling.

Hij loopt niet meer kreupel (behalve als hij net in beweging komt een paar passen). Ook niet in draf. Hij is niet meer zo verkrampt in zijn lijf, er komt weer een laagje op zijn ribben en wat glans in zijn vacht én - daar ben ik echt het aller gelukkigst mee- hij kijkt weer helder uit zijn ogen.

Hieruit maak ik dan op, dat hij niet meer zo n pijn heeft. We zijn er nog niet. Hij zey zijn been nog wel veel op rust, en is nog steeds wel dik. Maar hij ziet er zoveel beter uit dan vorige week!

Ik hoop natuurlijk dat het nog meer verbetert, maar zelfs als hij zo zou blijven, kan hij gewoon blijven, zonder dat je het idee hebt dat hij vreselijk lijdt. Hij is zo ontspannen. En daar ben ik al blij mee. Ik hoop dat dát in ieder geval zo blijft. En verder gaan we zien waar het schip strand. Voornu ben ik al blij. :)

StarbreezeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:11

Wat ontzettend fijn om te horen :) hopelijk zet dit nu de goede kant op door!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:40

Hoop ik ook, ja! :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:24

Moest die kluns natuurlijk even showen dat hij weer thuis was: meteen die knie weer dik :( Hooo maar dat dat snel weer beter wordt...

DenB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 06:54

Fabster, hoe gaat het nu met Bo?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:37

Nou, het ziet er niet heel slecht uit. Hij loopt niet kreupel, zijn knie is niet meer zo dik en hij zet zelfs zijn andere been zo nu en dan op rust. Daarmee zet hoj dus zijn volle gewicht op zijn zere been.

Hij ziet er zelf ook weer beter uit. Niet meer zo dof en verkrampt.

Hij heeft wel 2 x een feestje gevierd en dat moet hij dan wel een halve week bezuren. Dan zie ik dat hij er meer last van heeft.

Gisteren Laarakker gesproken en die was voorlopig ook tevreden. Hij gaf aan dat we eigenlijk voor het onmogelijke gingen en dat dit al een heel aardig resultaat is. Om te kijken waar het schip strand wachten we tot eind juni af. Dan zou je moeten zien of hetvwel of niet heeft gewerkt. Maar voorlopig ziet het er hoopvol uit.

Lasrakker gaf ook nieuwe therapieen als pijnbestrijding aan (prolotherapie). Dus we krijgen nu weer opties erbij ipv dat we moeten afstrepen.

Natuurlijk hoop ik dat hij nog verder verbetert. Maar zelfs als hij zo blijft is het geen reden meer om hem af te spuiten. Hij staat er heel tevreden bij.

Ik leer hem nu apporteren :D je moet wat verzinnen om samen bezig te blijven, hè?!
Dat vindt hij ook leuk.

Dus voorlopig ben ik nog hoopvol. Wat ik er uiteindelijk nog mee kan, is natuurlijk de vraag. Maar dat zien we dan wel weer. Voorlopig zitten we pas in maand 4.

DenB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 13:12

Wat fijn dat hij zich duidelijk al beter voelt en super dat hij nu ook zijn andere been weer eens kan ontlasten.

Goed idee om met hem te oefenen op apporteren. Zo hebben jullie toch een leuke uitdaging samen.

Zulke blessures kosten toch erg veel tijd. Ik vind het al heel wat dat hij niet kreupel loopt. Als dit nou toch verder doorzet.... Ik duim voor jullie!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:22

Tnx! Ik hoop ook dat het zo doorzet. Dat zou de tweede keer met hem zijn, dat ik bij de gewone DA uitgedokterd was en hem bijna had laten inslapen, maar dat hij er weer boven op komt bij de homeopaat. Ook niet te geloven eigenlijk.

Maar inderdaad, het zijn lange trajecten en ik moet nog niet voor mijn beurt praten. Voorlopig ben ik hier al heel tevreden mee.

Straks komt de cranio sacraal therapeut nog een keer. Die maakt de boel nog wat comfortabeler. En zij doet ook manuele lymfendrainage. Dat heeft al een paar keer goed geholpen. Dus misschien dat het nu ook nog een ectra zetje mee krijgt. Als die knie wat minder dik wordt, gaat t mss ook weer beter met de meniscus. Foto's doe ik pas eind van de zomer weer.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:24

Maandag ga ik nog een keer terug naar Den Hoek om de knie van Beau weer in te laten spuiten. Het is inmiddels 6 weken terug dat hij de goudkorrels en inspuiting in zijn knie heeft gehad. Hij gaat nog steeds goed, maar zijn knie wordt stiekem toch weer wat dikker en hij heeft er iets meer last van. Maar echt lang niet zo erg als het was, gelukkig.

De prolotherapie wordt ingezet en ik ben heel benieuwd.

Het afspuiten is echt helemaal van de baan. Hij heeft echt een enorme stap vooruit gemaakt. Maar ik hoop eigenlijk nog op een verbetering.

DenB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 08:57

Hey Fabster, wat fijn dat hij vooruit gegaan is! Heel veel succes met de prolotherapie vandaag!!!

StarbreezeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:57

Heel fijn om te horen :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:19

Hij kon gewoon zonder verdoving of roes ingespoten worden! Ongelovelijk! Wat snoepjes onder zijn neus en hij heeft niet eens omgekeken.

Hij liep net wel een beetje raar. Niet kreupel, maar stijvig ofzo. Hij zal er wel een paar dagen last van hebben. Nog een paar x doen en dan hoop ik dat zijn knie nog een stuk beter wordt.

DenB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 17:50

Hebben ze ook aangegeven op welke termijn je verbetering zou moeten kunnen zien?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:41

Het moet nog wel een paar x, maar daarna is er 90% kans op behoorlijke verbetering, tot weer helemaal gezond. Nou zal dat laatste bij hem waarschijnlijk niet gebeuren, maar ik hoop na de zomer een heel eind te zijn. En de komende 2 weken moet ik alweer een vooruitgang kunnen zien.

DenB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 08:41

Het klinkt in ieder geval hoopvol dat er zo'n grote kans is op verbetering. Spannend hoor! Heel veel succes de komende tijd!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:10

Beau is inmiddels 2 maanden stabiel. Het gaat ook goed met hem. Hij zit lekker in zijn vel en we doen samen gezellig spelletjes (beetje wat je een hond leert: apporteren, wachten en hier komen, etc). Vindt hij heel leuk om te doen.

Sinds de goudkorrels begin mei heeft hij geen dag meer kreupel gelopen. Alleen zijn knie blijft dus heel dik. Daar heeft hij inmiddels 2 x een injectie met suikerwater, iets homeopathisch en zijn eigen bloed ingespoten gekregen. Dat krijgt hij de komende maanden iedere 3 weken.

Het lijkt erop dat het beter gaat. De knie wordt wat dunner en hij ligt vaker op zijn kapotte knie. En daar zit ook meteen een risico, want hij komt moeilijk (of soms helemaal niet) omhoog. Hij is al een paar x gevallen met opstaan (maar ook 1 keer ging het super soepel), boven op zijn knie natuurlijk. Vorige week was het daardoor ineens weer heel dik. Maar dat trok snel weg, gelukkig.

Gisteren kreeg ik bijna een hartaanval, want hij wilde echt niet meer opstaan. Hij was gevallen, gaf aan dat hij pijn had (steeds wijzen met zijn neus naar de pijnlijke plek) en ging steeds languit. Ik maakte me echt zorgen! Hij moest nl naar de dierenarts voor zijn knie injectie. Moet ie wel de trailer in!

Dus streng toegesproken dat hij écht moest opstaan. Het opstaan ging aardig, gelukkig, hij liep een paar passen wat stijf en toen was het weer goed. Maar hij had al een tijdje gelegen, want hij moest heel nodig (en veel) plassen.

Het laden ging prima, de injectie krijgt hij zonder verdoving en dat gaat echt prima.

Nu is zijn knie (door de injectie) wat beurs. Dan ligt hij liever op zijn 'goede' knie (die inmiddels ook wat dikker is, want hij is aardig overbelast natuurlijk) en komt hij beter omhoog. Hij houdt daar een week wat last van en daarna gaat het ineens weer een stuk beter. Dus we zijn op de goede weg. Moet hij met opstaan alleen niet zijn nek breken....

DenB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 22:49

Fijn dat hij al zo lang stabiel is en niet kreupel loopt(ik hoop dat hij dat nog steeds is). Apart zo met die goudkorrels.

Ja en dat die andere knie ook wat overvuld raakt was met mijn paardje ook het geval. Het raakt toch wat overbelast.