Na alle ellende , eindelijk op weg uit de ellende!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 23:37

xxsalinaxx schreef:
Ook kan het kloppen dat ze zo op de middelen reageert, maar het ging enorm goed en zijn dan ook op zelfde aantal druppels gebleven , zitten namelijk nog maar op de helft van wat ze hoort te krijgen. En zó heftige reactie, vonden hun ook raar na 3 weken.

Heb je het aantal druppels sinds de start nog helemaal niet opgehoogd? Dan zou je kunnen overwegen om weer terug te gaan naar de startdosering of naar nog minder. Ik zie zo'n heftige reactie namelijk regelmatig bij een hond (ook onder behandeling bij Den Hoek) van een vriendin. Zij moet ook altijd ver onder de normale dosering blijven.
Maar goed je staat in contact met Den Hoek en ik ga er van uit dat zij ook met je mee denken. Het is gewoon zo vervelend als je paard zo'n terugslag heeft.

Pinda_Dipje

Re: Na alle ellende , eindelijk op weg uit de ellende!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 23:43

Veel succes, ik volg je topic graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:04

Ik blijf ook duimen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:06

xxsalinaxx schreef:
Vanmiddag Margot gesproken (behandelende arts van mirre)

Ons plan is al volgt :

Overdag bij de kudde op de wei, 2x per dag fibra wat ze al kreeg en 2x op een dag slobber + de druppels en poeder.
En als ze niet op de wei staat kan ze altijd hooi eten.

Morgen wordt er ook een mestonderzoek gedaan.

We moeten met 3 a 4 dagen wel verschil zien.

Wat Margot wilt uitsluiten, zijn wormen + een eiwittekort, is het dat beide niet, dan wordt het enorm moeilijk om uit te zoeken wat ze nou van binnen allemaal sjouwt.

We gaan het zien, bedankt voor alle medeleven en steun!

Edit: ik heb daarnet even nog een keer gegoogeld naar (bloed)wormen, paarden zouden dan vaak andere mest moeten krijgen, eigenlijk. Mirre heeft gewoon goede mest. Ben benieuwd!

Andere mest is vaak niet het geval hoor :) hier ook een paar paarden met bloedwormen zag je eerst niks aan maar vind dat ze wel dezelfde sympstomen als mirre hebben, dun worden maar wel dik buikje. Eigenlijk 'hoop' ik voor je dat dat het is dat is teminste op te lossen :j

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 08:16

ogidni schreef:
xxsalinaxx schreef:
Ook kan het kloppen dat ze zo op de middelen reageert, maar het ging enorm goed en zijn dan ook op zelfde aantal druppels gebleven , zitten namelijk nog maar op de helft van wat ze hoort te krijgen. En zó heftige reactie, vonden hun ook raar na 3 weken.

Heb je het aantal druppels sinds de start nog helemaal niet opgehoogd? Dan zou je kunnen overwegen om weer terug te gaan naar de startdosering of naar nog minder. Ik zie zo'n heftige reactie namelijk regelmatig bij een hond (ook onder behandeling bij Den Hoek) van een vriendin. Zij moet ook altijd ver onder de normale dosering blijven.
Maar goed je staat in contact met Den Hoek en ik ga er van uit dat zij ook met je mee denken. Het is gewoon zo vervelend als je paard zo'n terugslag heeft.

We zitten al een veel langere tijd op de zelfde dosis als normaal, is al een keer verlaagd geweest.
Ik zal er erg in hebben, als het beter gaat met het voer en wei hoeft het niet, anders wel iets om over na te denken!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:16

Wat zit het jullie toch tegen.
Hier blijven de duimen draaien op een positieve uitkomst hoor!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 08:20

Yvank_ schreef:
xxsalinaxx schreef:
Vanmiddag Margot gesproken (behandelende arts van mirre)

Ons plan is al volgt :

Overdag bij de kudde op de wei, 2x per dag fibra wat ze al kreeg en 2x op een dag slobber + de druppels en poeder.
En als ze niet op de wei staat kan ze altijd hooi eten.

Morgen wordt er ook een mestonderzoek gedaan.

We moeten met 3 a 4 dagen wel verschil zien.

Wat Margot wilt uitsluiten, zijn wormen + een eiwittekort, is het dat beide niet, dan wordt het enorm moeilijk om uit te zoeken wat ze nou van binnen allemaal sjouwt.

We gaan het zien, bedankt voor alle medeleven en steun!

Edit: ik heb daarnet even nog een keer gegoogeld naar (bloed)wormen, paarden zouden dan vaak andere mest moeten krijgen, eigenlijk. Mirre heeft gewoon goede mest. Ben benieuwd!

Andere mest is vaak niet het geval hoor :) hier ook een paar paarden met bloedwormen zag je eerst niks aan maar vind dat ze wel dezelfde sympstomen als mirre hebben, dun worden maar wel dik buikje. Eigenlijk 'hoop' ik voor je dat dat het is dat is teminste op te lossen :j

Okee, ik heb geen idee van hoe het er 2 1/2 jaar geleden uit zag, wel wat natter geloof ik. Ik vond juist paar weken geleden dat ze echt goede mestballen kreeg en niet waterig. Maar zoals jij zegt hoeft dat niet.

Ik hoop dat het een eiwittekort is dan hoeft er geen troep in haar. En ja wormen 'mag' ook als het maar 'eenvoudig' is op te lossen.

Iedereen bedankt voor alle lieve reactie's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:26

In principe is met een wormkuur niet zoveel mis... Soms is dat nou eenmaal even nodig helaas :\

Wanneer is ze voor het laatst ontwormt? Want als dat al even geleden is denk ik echt dat dat maar zomaar eens het kan zijn.

Onze fjord kreeg ook een beetje deze klachten werd mager, wel dik buikje, liep onzuiver. Heb ontwormt met een kuur die voor alle wormen is en binnen 2 weken was die weer de oude :)

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:38

ik volg :)

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:46

Ik volg even.. Ben ook in het bezit van een paard met altijd problemen..
Momenteel is hij weer afgevallen..
Ik duim voor je

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 08:47

Yvank_ schreef:
In principe is met een wormkuur niet zoveel mis... Soms is dat nou eenmaal even nodig helaas :\

Wanneer is ze voor het laatst ontwormt? Want als dat al even geleden is denk ik echt dat dat maar zomaar eens het kan zijn.

Onze fjord kreeg ook een beetje deze klachten werd mager, wel dik buikje, liep onzuiver. Heb ontwormt met een kuur die voor alle wormen is en binnen 2 weken was die weer de oude :)

Ik heb geen idee meer wanneer ze voor het laatst ontwormd is, dit gebeurd elke 3 maanden geloof ik met de hele stal. Alhoewel ik niet meer zeker weer wanneer de laatste keer was, ga ik eens navragen.

We gaan het zien :)

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 08:48

othelloster schreef:
Ik volg even.. Ben ook in het bezit van een paard met altijd problemen..
Momenteel is hij weer afgevallen..
Ik duim voor je

Oh jeetje, vreselijk is het he als je paard allemaal rare dingen doet/heeft met zijn lichaam.
Ook jij veel succes en ik zal ook duimen dat die van jou snel weer beter is!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:52

Hey.....ik was je topic even kwijt en vroeg me af hoe het gaat !
Ga alles nog doorlezen maar wens je in ieder geval weer veel sterkte en kracht om vol te houden Y;(

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 18:54

@silvia58,
Gelukkig heb je het topic weer gevonden!
Leuk dat je weer volgt :)

Vandaag de reguliere DA geweest voor mestonderzoek, morgen de uitslag.

Ook zij vondt dat we der maar gewoon overdag bij de kudde moeten zetten, zitten meerdere risico's aan maarja, zien we vanzelf.

Ze is wel al wat vrolijker nu ze op de wei staat, en ze krijgt meer buik na een hele dag grazen.

We gaan morgen andere slobber halen!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:17

Heb je wel eens bietenpulp (goed geweekt) geprobeerd als ze gaat afvallen?

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:24

Weet een enorme terugval van de mijne.. Hij is opeens stokkreupel..

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 21:25

Freya6 schreef:

Mirre is vanbinnen enorm ziek + vergiftigd.
Zij mag dus veel niet, omdat sommige stoffen absoluut niet goed voor haar zijn.
Dus ik weet niet of ze dit mag, anders hadden ze dit wel voorgesteld denk ik.

Ik denk dat bietenpulp niet het ideale idee is, we willen natuurlijk wel eerst de reden waarom ze opeens vermagerd.
Ze mag nu 2x per dag senior nogwat slobber. Als goed is komt ze daar ook van aan, en ze staat nu de hele dag buiten behalve snachts.

bedankt voor het meedenken en zal het in mijn achterhoofd houden en eventueel voorstellen aan de behandelende arts!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 21:27

othelloster schreef:
Weet een enorme terugval van de mijne.. Hij is opeens stokkreupel..

Hmm meen je dat? Die van mij ook, de ene keer niet en de andere keer wel.
Zou je willen uitleggen wat die van jou allemaal mankeert of heeft gemankeert?
Mag ook via PB, wie weet kunnen we elkaar helpen en met elkaar meedenken!

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:28

Ts ik kan je niet helpen maar ik wil je een knuffeltje geven!
Zo moedig hoe je hiermee gaat! :(:)

Ik hoop echt voor je dat de stappen die je nu neemt zulken helpen!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:33

hopelijk komt het goed met haar, wat een ellende heb je gehad! heel veel sterkte en dikke knuffel voor je paardje

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:15

Ik heb je een pb gestuurd!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 23:09

Goed hoor, dat ze lekker een tijd op de wei kan nu. Dat moet haar goed doen, zowel lichamelijk als ook geestelijk. In die Senior Priores ( van Subli) zit best veel bietenpulp, dus dat hoef je dan niet weer apart bij te voeren. Bij de SP zitten andere voedingsstoffen die de scheve CA-P verhouding van de bietenpulp weer rechttrekken, dus dat kan je dan beter geven, ook omdat het een ruwvoer- en krachtvoervervanger is.

OO ( ik kort graag af :o ), jij ook sterkte met je paard. Ik ben ook wel heel benieuwd wat er met de jouwe aan de hand is.

Ik ben straks twee dagen weg, dus ik lees waarschijnlijk zondag pas weer bij, ik hoop dat alles in dit topic dan nog "rustig" is.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 09:18

Ik zal het hier laten weten:)
Ik ga er nu heen

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:11

xxsalinaxx schreef:
Freya6 schreef:

Mirre is vanbinnen enorm ziek + vergiftigd.
Zij mag dus veel niet, omdat sommige stoffen absoluut niet goed voor haar zijn.
Dus ik weet niet of ze dit mag, anders hadden ze dit wel voorgesteld denk ik.

Ik denk dat bietenpulp niet het ideale idee is, we willen natuurlijk wel eerst de reden waarom ze opeens vermagerd.
Ze mag nu 2x per dag senior nogwat slobber. Als goed is komt ze daar ook van aan, en ze staat nu de hele dag buiten behalve snachts.

bedankt voor het meedenken en zal het in mijn achterhoofd houden en eventueel voorstellen aan de behandelende arts!

Ja ik snap het, seniores priores is ook met vooral bietenpulp, maar dat is wat anders dan senioren slobber. Volgens mij is bietenpulp heel naturel zonder suiker etc.
Tuurlijk moet je weten wat de oorzaak is, maar dit is wel een mogelijkheid mocht ze nog meer afvallen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:21

Lekker dat ze de hele dag buiten staat! Hoop dat de dip snel weer voorbij is.