Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Hopelijk is de bevalling vlot en goed gegaan en is jullie meisje super gezond. Ik wens jullie veel geluk en gezondheid toe!
Wond ziet er volgens mij wel goed uit. Hopelijk niet te veel wild vlees.. ?
Lynn_Nikita
Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-14 18:13
helaas, gisteren ben ik bij haar geweest na week verplicht binnenzitten Stokkreupel, leunt niet op haar been. verband eraf gehaald, niks te zien. Alles schoongemaakt, zag er mooi ui, maar ze liep geen pas meer. Dierenarts is net geweest, het been is nu ook dikker, geen idee of dat komt omdat het verband er nu af is of dat het einschuss is. ze heeft geen koorts, eet goed. Gekeken of ze gevoelig is bij haar hoef, maar weinig reactie dus twijfelen we nu over een hoefzweer
Opnieuw bute en een nat verband nu, ook onder de hoef door in de hoop dat er dan een zweer openbreekt. Zo niet, morgen weer verbinden en antibiotica opnieuw starten. Zo zag de wond er gisteren na het schoonmaken uit De dierenarts was net ook tevreden en verbaasd dat ik alweer met haar bezig was aangezien ze wist dat ik net bevallen was http://www.mijnalbum.nl/Foto650-3TFSVFJ6.jpg
Wauw, ik vind dat de wond echt al super mooi aan het genezen is. Het ziet er echt heel "fris" en rustig uit! Enne, nog gefeliciteerd met jullie nieuwe kleintje
hoef was niet warm, ook niet echt gevoelig op kloppen of op de druk van de tang. Enige wat kan is dat die diep zit. Ik dacht eerst ook dat ze stijf was maar dit is echt kreupel, loopt letterlijk op 3 benen nu. Nu na 3 dagen had dat over moeten zijn als het stijf was.
ja, ik vermoedde zelf dat het niet aan de wond lag omdat die er dus zo rustig uitziet en 3 weken lang niks gedaan heeft. ze gebruikte het been gewoon. Nu in de week dat ik er niet was is dit zo verander. ik vind het al moeilijk om dingen af te geven, nu helemaal omdat het dus is misgegaan. kan natuurlijk ook gebeuren als ik er wel dagelijks geweest was, maar hier was ik zo bang voor Zijn nu alweer extra kosten en ik zit al bijna aan mijn max wat ik aan dit paard nog uit wil geven. Zeker nu niet duidelijk is wat het is Verzorgster zei dat ze wel stijf was, maar ja, was het stijf of toch al kreupel?
Vervelend dat hij nu weer op 3 benen staat..........Sterkte ermee
franka75
Geplaatst: 23-01-14 01:08
Heeft iemand de groene badedas al gezegt zeer goed desinfecterend in een emmer zetten met een scheut groene badedas in lekker warm water en lekker ff laten staan
Niet in paniek raken paard heeft geen koorts wond ziet er goed uit. Ik neem aan dat hij inmiddels zonder verband staat en dat er iets gesmeerd wordt? Kreupel is op dit moment denk ik niet echt "erg" gezien de wekenlange scheve belasting, nieuwe (trekkende) huid enz enz. Geen koorts of zweer aan de wond dan ben je al een heel eind.
verband zat er nog om ivm wild vlees, hoe langer verband hoe minder wild vlees alleen van dinsdag op woensdag heeft ze dus zonder gestaan nu heeft ze een nat verband wat vanavond af moet. Dit was niet stijf of iets kreupel, maar echt 3 benen, ze leunde er niet eens op. Dierenarts vermoedde eerder een zweer, maar ze reageerde naar mijn inzien niet heftig genoeg op de druk die met de tang gegeven werd. Vanmorgen stond ze wel op het been, niet meer in ruststand, maar heeft wel vannacht weer bute gekregen, kan dus ook daardoor komen vanavond moet ik het natte verband eraf halen en dan kijken hoe het dan gaat , als het nog zo erg is moet ze weer op de antibiotica terug gezet worden
groene badedas desinfecteerd idd mooi, maar we hebben beide het diee dat het niet de wond zelf is, die is mooi dicht aan het gaan en ziet er rustig uit Zo kreupel als ze nu is, is ze op dag nog niet geweest
pees, zit een pees zo laag? Volgens mij had de wond die dan hoger moeten zitten of niet? ze heeft 3 weken lang het been gewoon belast
Zowel de strek als de buigpees lopen tot aan het hoefbeen als ik mij niet vergis. Ik weet niet tot waar de wond loopt? Misschien kan je zelf met Google beoordelen of het in de buurt zit/komt?
Zeg, het kan natuurlijk ook iets anders zijn, iets toevalligs. Heb je in haar hoef gekeken? Heeft ze nergens in getrapt? Zelf heb ik toch al een aantal keren met dit soort toevalstreffers te maken gehad.
Dat wilden we vandaag uitgesloten hebben door het natte verband, gisteren is er geklopt en met de tang druk gegeven, daar reageerde heel licht gevoelig aan 1 kant daardoor twijfelden we. Ze gebruikte het been nog niet echt vandaag, al stond ze er nu wel op, wat ze gisteren niet deed, maar ze heeft ook bute gekregen, dat verlicht natuurlijk ook al
Ik heb het verband er net onderuit gehaald en weer een normaal verband aangelegd Het been was nog erg dik en ze komt weer terug op de antibiotica vanaf morgen. been had nu niet meer dik mogen zijn namelijk waardoor ze nu vermoed dat het einschuss is.
De wond ziet er goed uit (niet rood) en ze heeft geen koorts. Ik denk dat de wond zelf heel goed aan het genezen is. Jammer dat ze een dik been heeft. Ik hoop dat het dikke been snel over is.
O ja en nog GEFELICITEERD met jullie kleine meid.
Lynn_Nikita
Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-14 18:57
ze liep net nog steeds kreupel, hinkend is misschien een beter woord ze staat nu op bute komende 3 dagen en antibiotica, hoop dat het dan beter gaat
Oei, dat is een lelijke plek altijd, veel risico op wild vlees ook...
Rena heeft een jaar of 12 geleden een keer een lelijke wond aan haar kroonrand gehad omdat 1 of ander tutkind dat daar niks te zoeken had het nodig had gevonden bij Rena in de wei te lopen, een draad open te gooien en die midden in de wei te laten liggen, waar Rena vervolgens in is blijven hangen...krijg je ook leuke wonden van, van dat dunne schrikdraad dat zo om die koot heen slaat waardoor ze net zo hard gaan trekken totdat ze los komen
Is uiteindelijk wel netjes genezen maar het moest er inderdaad echt uitgroeien en je zag het ook een tijd lang in de hoef dat de kroonrand ook echt een tik ervan had gehad
Hopelijk trekt in ieder geval de pijn snel weg, is niet bepaald de ideale tijd van het jaar nu met die bagger
ze staat apart op een betegeld stuk onder verband dus er komt geen rommel of bagger aan gelukkig Ik blijf nu ook zo lang mogelijk verbinden om wild vlees zoveel mogelijk tegen te gaan Maar nu eerst van die kreupelheid en het dikke been af zien te komen , de wond ziet er al echt mooi uit. Ook fijn Pmarena, draadwonden zijn idd ook vieze wonden, snijdt behoorlijk
Lynn_Nikita
Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-14 11:15
Helaas qua gebruik van het been geen verbetering ik heb gisteren het verbad er af gehaald en was het been wat dunner, vanmorgen was het been weer dik. Kan natuurlijk ook reactie zijn op druk en als die druk weg is, dat er weer vocht in het been komt.
been gisteren en het been vanmorgen na een nacht zonder verband
Net weer overleg gehad met de da, morgen is de antibiotica kuur op, en als het einschuss was moesten wel al verbetering zien en dat is er niet Toch hoefje weer gaan baden en kijken of er geen hoefzweer zit
Smid is ook gebeld maar was nu niet bereikbaar, hem vraag ik zometeen ook om een 2nd opinoin.
Phoe idd een dik been.. Mijn vorige paard heeft vaker einshuss gehad, een keer in haar voorknie.. Maar na 1 week antibiotica en 2 spuiten vochtafdrijvers was dat ook toen niet over.. dus een of andere zware langdurige antibiotica spuit erin, hielp ook niet. Toen ben ik haar kruiden gaan voeren en binnen een paar dagen zag je het been weer dun worden. Ik gebruikte toen goudsbloem met kleefkruid.