Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoopC schreef:Ik ben nog niet begonnen met medicijnen.
Maar da vertelde me eerst met ander voer te beginnen.
Ik ging eigenlijk naar de da voor een zwangerschapsscan, maar dat was niet zo.
Ze deed voor de zekerheid een cushingtest, die positief bleek.
Ze heeft er weinig last van, dus de da zegt dat ik moet afwachten en dat dat het beste is.
fargo schreef:Dank voor al jullie lieve berichtjes!! Update Whizz. Hij is goed de nacht doorgekomen, ben er vanmorgen om 10 uur heen gegaan. Hij had daarvoor al 2 x gemest en aantal keren geplast. Stond er moe bij toen ik kwam maar zag en hoorde me wel en stond te knarsetanden. Heeft gastroguard gekregen voor zijn maag. Daarna mocht ik 10 minuten met hem stappen!! Dat had ik echt niet verwacht. Buiten een rondje gemaakt en toen het ging regenen op het pad naast binnenbak droog verder gestapt. Hij stapte goed door en was alert en goed te pas. Het infuus is vervangen, hij heeft stalbandages achter gekregen omdat zijn benen toch weer wat opliepen (virusje deze week). Hij had een hele rustige nacht. Vannacht wat lagere witte bloedlichamen - zoals verwacht en vanmorgen het bloed al weer terug naar normaal! Heel positief en snel vlgs DA. Hem nog wat geborsteld en hij was bozig dat ie niet nog weer naar buiten mocht Morgen ga ik weer, geen nieuws is goed nieuws hadden we afgesproken dus ik ben blij met radiostilte van DA. Hij zag er fit en wakker uit na het wandelen. Heb een foto gemaakt van zijn koppie maar snoertje ligt nog in tas op werk - ivm haastige vertrek vrijdag. We duimen door!!
JoopC schreef:Omdat ze er nog weinig last van heeft en de medicijnen erg duur zijn.
Ik probeer haar zo goed mogelijk te helpen, maar omdat de kosten best veel zijn willen wij haar liever in laten slapen als het fout gaat dan de medicijnen blijven gebruiken. Hier heb ik lang over na gedacht, maar dit is onze beslissing.
@ohjajoh Fleur schuurt erg bij haar voorpluk en vooral bij haar voorhoofd. Fleur loopt zonder halster in de weide.
JoopC schreef:Haar vacht is nog helemaal niet lang, zoals op de meeste foto's van paarden met cushing. Mijn dierenarts zei dat de medicijnen erg duur waren! Ik begin een beetje te twijfelen aan de dierenarts... Jammer dat ze zo slecht voorlicht.
JoopC schreef:Omdat ze er nog weinig last van heeft en de medicijnen erg duur zijn.
Ik probeer haar zo goed mogelijk te helpen, maar omdat de kosten best veel zijn willen wij haar liever in laten slapen als het fout gaat dan de medicijnen blijven gebruiken. Hier heb ik lang over na gedacht, maar dit is onze beslissing.
@ohjajoh Fleur schuurt erg bij haar voorpluk en vooral bij haar voorhoofd. Fleur loopt zonder halster in de weide.
JoopC schreef:Bedankt.
Ik was helemaal niet bekend met cushing en ben maar op de aanwijzingen van haar afgegaan. Die medicijnen moesten per doos binnenkomen en die dozen moesten 150 euro kosten en daar deed ik een maand mee, zei ze. Baal er wel een beetje van, want als dat dertig euro is, is dat te overwegen. Ik vind die melk alleen wel merkwaardig, heeft een van jullie paardjes dat ook?