Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jesito schreef:suikermeisje schreef:Je kunt met een scan wel meer zien wat er kapot is, en met opvoelen voel je niet als er 5mm verschil is, met een scan kun je het wel zien.
Dat bedoel ik, dan zie je in ieder geval of er voorruitgang is
suikermeisje schreef:Oke, vandaar!
Snap dat het jammer is van die wedstrijd, maar om nou zo te denken vind ik ook een beetje apart. Wees blij dat je pony nog leeft. Er is meer dan die paar wedstrijdjes die je mist. Als hij dood zou zijn, zou je nooit meer op 'm zitten.
jumerenik schreef:ik was vandaag even bij een wedstrijd waar ik ook aan mee zou doen. en toen werd ik wel een beetje verdrietig.... het ging zo goed. waarom nu?? waarom juist nu??
stefje schreef:jumerenik schreef:ik was vandaag even bij een wedstrijd waar ik ook aan mee zou doen. en toen werd ik wel een beetje verdrietig.... het ging zo goed. waarom nu?? waarom juist nu??
Heel begrijpelijk hoor, ook al ben je blij dat hij er nog is, als je op zo'n wedstrijd rondloopt waar je eigenlijk zelf zou starten, dat je baalt. Dat hoort ook bij wat je met je paard doet. Die situaties loop je vaak onverwachts tegenaan, maar ze wennen wel in de komende tijd. Hopelijk gaat het herstel voorspoedig, sterkte!
en dan kijkt ie zo naar het hooi voor zijn stal.. en dan mag ie dat gewwon niet
vind i wel heel zielig voor en hoor
Zilfstar schreef:jumerenik schreef:wij hebben maar 2 stallen en voor de stallen staat het hooi tegen de andere kant van de muur opgestaeld. het kan helaas niet op een andere plek
Misschien afdekken met een zeil. OK: dan ruikt hij het wel, maar ziet het tenminste niet.
, misschien is hij ook wel een beetje
. 
simodi schreef:Kun je niet zien of hij zulke reacties geeft als hij pijn heeft, vaak zie je nog meer pijnsignalen? Of als je hem op een bepaalde plaats op zijn buik aanraakt?
Goed observeren en kijken of hij het alleen doet je kort bij hem staat of aanraakt, of ook zomaar op stal.
Je moet wel een balans vinden tussen het slaan als pijnreactie en gewoon toch dominant doen wat je wel moet corrigeren. Dat kan ook met een stevig 'nee' zeggen. Maar dat zal bes lastig zijn zo deze eerste dagen dat hij wee thuis is ...
Het is jammer dat hij geen hooi mag, want dat geeft net wat afleiding. Wanneer mag hij op de wei?
gras genoeg tijdelijk