arme jumper. nog geen twaalf uur geleden was alles noormaal.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: arme jumper. nog geen twaalf uur geleden was alles noormaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:23

Je kunt met een scan wel meer zien wat er kapot is, en met opvoelen voel je niet als er 5mm verschil is, met een scan kun je het wel zien.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 14:33

okey ik heb het even aan mijn ouders gevraagt. een scan is niet moogelijk omdat het op een hele vreemde plek zit. ze willen het ook niet met een cameraaje doen omdat ze er bang voor zijn dat ze nog meer kapot maken. en al zou dat kunnen 5mm is echt te weinig. het moet echt nog meer dicht.

ik was vandaag even bij een wedstrijd waar ik ook aan mee zou doen. en toen werd ik wel een beetje verdrietig.... het ging zo goed. waarom nu?? waarom juist nu??

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:12

Oke, vandaar!

Snap dat het jammer is van die wedstrijd, maar om nou zo te denken vind ik ook een beetje apart. Wees blij dat je pony nog leeft. Er is meer dan die paar wedstrijdjes die je mist. Als hij dood zou zijn, zou je nooit meer op 'm zitten.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:22

ag die wedstrijden zijn lang niet zo belangrijk als je pony
zolang hij maar weer de oude word... igg heel veel sterkte de komende tijd..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:34

suikermeisje schreef:
Je kunt met een scan wel meer zien wat er kapot is, en met opvoelen voel je niet als er 5mm verschil is, met een scan kun je het wel zien.

Dat bedoel ik, dan zie je in ieder geval of er voorruitgang is

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 23:33

jesito schreef:
suikermeisje schreef:

Dat bedoel ik, dan zie je in ieder geval of er voorruitgang is

maar dan weet je toch nog steeds niet hoe groot ie op de mm was. en om nou iedere week dat te doen werkt niet

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 23:34

suikermeisje schreef:
Oke, vandaar!

Snap dat het jammer is van die wedstrijd, maar om nou zo te denken vind ik ook een beetje apart. Wees blij dat je pony nog leeft. Er is meer dan die paar wedstrijdjes die je mist. Als hij dood zou zijn, zou je nooit meer op 'm zitten.

ik denk niet dat ik het erg vind dat ik niet meerijd, maar meer dat ik het vervelend vind dat het net mij moest overkomen, :Y)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:51

Ik snap je teleurstelling wel hoor! Maar je moet denk ik nog echt een knopje omzetten, dat je ook als hij straks weer thuis is heel wat stapjes terug zult moeten doen. Drie maanden niet rijden is gewoon heel lang en daarvoor zul je ook andere dingen moeten bedenken, waar zowel hij als jij plezier aan beleven.

Heb je wel een beetje het gevoel van dat je uberhaupt blij bent dat hij nog leeft en dat het niet uit zou maken als je niet meer kunt rijden of geen wedstrijden meer kunt doen? Dus dat alles wat je straks weer wel kunt doen meevalt, zeg maar? Of kun je nog moeilijk zo denken? :(:)

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 01:01

jumerenik schreef:
ik was vandaag even bij een wedstrijd waar ik ook aan mee zou doen. en toen werd ik wel een beetje verdrietig.... het ging zo goed. waarom nu?? waarom juist nu??

Heel begrijpelijk hoor, ook al ben je blij dat hij er nog is, als je op zo'n wedstrijd rondloopt waar je eigenlijk zelf zou starten, dat je baalt. Dat hoort ook bij wat je met je paard doet. Die situaties loop je vaak onverwachts tegenaan, maar ze wennen wel in de komende tijd. Hopelijk gaat het herstel voorspoedig, sterkte!

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 12:52

stefje schreef:
jumerenik schreef:

Heel begrijpelijk hoor, ook al ben je blij dat hij er nog is, als je op zo'n wedstrijd rondloopt waar je eigenlijk zelf zou starten, dat je baalt. Dat hoort ook bij wat je met je paard doet. Die situaties loop je vaak onverwachts tegenaan, maar ze wennen wel in de komende tijd. Hopelijk gaat het herstel voorspoedig, sterkte!

dit dus :)

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 16:37

jumper staat wee thuis!!! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\o/* *\o/* *\o/* /3 /3 /3
hij heeft wel een heel streng voerschema... :Y) en dan kijkt ie zo naar het hooi voor zijn stal.. en dan mag ie dat gewwon niet :z :( vind i wel heel zielig voor en hoor |(

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:41

Fijn dat hij weer thuis is! :D

Maar .... waarom leg je hooi dat hij (nog) niet mag hebben precies voor zijn stal?!

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 16:45

wij hebben maar 2 stallen en voor de stallen staat het hooi tegen de andere kant van de muur opgestaeld. het kan helaas niet op een andere plek

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:56

Ah, op die manier. :j

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:58

jumerenik schreef:
wij hebben maar 2 stallen en voor de stallen staat het hooi tegen de andere kant van de muur opgestaeld. het kan helaas niet op een andere plek

Misschien afdekken met een zeil. OK: dan ruikt hij het wel, maar ziet het tenminste niet.

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:08

wat fijn dat hij weer thuis is! :D

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 18:11

Zilfstar schreef:
jumerenik schreef:

Misschien afdekken met een zeil. OK: dan ruikt hij het wel, maar ziet het tenminste niet.

zelf al zou ik het afdekken dat ziet ie het nog steeds door de trailies bij zen maaktje ligen. en het is niet dat ie niks mag. aleen hooi is te ruw voor em. (wat hij nog niet weet is dat hij dus 3 maanden lang op een wijlantje gras mag eten) hij mag eigelijk ales behalve hooi

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 21:25

oh en ik heb nog een vraag aan jullie

mijn pony is echt een lievert hij zou nooit iets kwaad doen het ergste wat hij in de 3 jaar dat ik hem heb heeft gedaan is heel boos kijken. maar nu was ik vrijdag op bezoek.. en nu heeft hij ij geprobeert te trappen. ik stond gewoon naast hem ongeveer bij zijn acherbeen aan de zijkant. net niet raak. da erbij gehaald. laten zien wat ik deed. en nog een keer bijna raak. hij had toen een deken op de da heeft de deken eraf gehaald maar niets leek gevoelig. ik weet nu niet precies wat ik moet doen. wat als het toch pijn was. dan kan je moeijk boos worden. maar wat als ik niets doe word het dan erger??

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:38

Wat fijn dat hij weer thuis is!
Maar vervelend dat hij zo reageerde :(:) , misschien is hij ook wel een beetje
de weg kwijt want het is ook voor hem heel zwaar. Dus ik zal zeggen
lekker rustig aan doen en hem lekker verwennen :j .

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:42

weet je de oorzaak al hoe hij aan die verwondingen komt?
hij zal zeker wat pinnig ''shagerijnig zijn'' nu hij alleen maar beperkingen heb..
igg succes

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:46

Kun je niet zien of hij zulke reacties geeft als hij pijn heeft, vaak zie je nog meer pijnsignalen? Of als je hem op een bepaalde plaats op zijn buik aanraakt?
Goed observeren en kijken of hij het alleen doet je kort bij hem staat of aanraakt, of ook zomaar op stal.
Je moet wel een balans vinden tussen het slaan als pijnreactie en gewoon toch dominant doen wat je wel moet corrigeren. Dat kan ook met een stevig 'nee' zeggen. Maar dat zal bes lastig zijn zo deze eerste dagen dat hij wee thuis is ... :(:)

Het is jammer dat hij geen hooi mag, want dat geeft net wat afleiding. Wanneer mag hij op de wei?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:51

Heeft de DA toen hij zijn deken afdeed, ook op precies dezelfde plek gestaan als jij deed? Ik vermoed dat het heel misschien toch op e.o.a. manier geassocieerd word met het krijgen van de wond door je paard?

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 22:06

simodi schreef:
Kun je niet zien of hij zulke reacties geeft als hij pijn heeft, vaak zie je nog meer pijnsignalen? Of als je hem op een bepaalde plaats op zijn buik aanraakt?
Goed observeren en kijken of hij het alleen doet je kort bij hem staat of aanraakt, of ook zomaar op stal.
Je moet wel een balans vinden tussen het slaan als pijnreactie en gewoon toch dominant doen wat je wel moet corrigeren. Dat kan ook met een stevig 'nee' zeggen. Maar dat zal bes lastig zijn zo deze eerste dagen dat hij wee thuis is ... :(:)

Het is jammer dat hij geen hooi mag, want dat geeft net wat afleiding. Wanneer mag hij op de wei?

zo snel mogelijk maar wij hebben geen wei dus we moeten hele aardige mensen vinden die het niet erg vinden als hun weitje in de winter word ogeploegt door een pony met energy over.
niet mogelijk dus
maar wij hebben iets wat een gras maaier heet :D gras genoeg tijdelijk

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 12:10

hij krijgt nu redelijk fijn kuil. en er word gras gemaait. hij krijgt pavo slobber (ik dacht voor iets uidere paarden) hij doet het nu eigelijk super. aleeen meneertje heeft verlatingsangst. dus toen ik met het paard naar de manege ging voor onze eerste springles. heeft hij zo veel ronjes door zijn stal gelopen dat hij de matten die op de grond liggen kapot heeft getrapt :(

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 18:14

nog 3 weken en we gaan naaar de klieniek voor controle.

jumper doet het goed. is wel heel druk. ik ging gister bij ons voor het eerst door de padock stappen. daarvoor alleen op harde ondergrond ivm. het feit dat hij niet mocht rollen. maar omdat hij het ook al in zijn stal doet. kan het geen kwaad om het op een plek te doen waar hij eindelijk ruimte heeft. hij zette nog geen 5 stappen in de padock. en hij begon te rollen. je zag dat hij ervan genoot !!!!!!
nog 3 weken niet rijden dan en hopen dat we groen licht krijgen van emmeloord.