regulier versus alternatief: discussie, onderzoek e.d.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:32

Dat wou ik net zeggen/schrijven. Dat van die bladzij bedoel ik. De rest interesseert me niet zo. En dat bedoel ik niet banketstaaf, maar ik ken de persoon achter de naam niet. En ik hoef ook niet met iedereen vriendjes te zijn. Beetje strijd is niet verkeerd, houdt het topic levendig.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:35

Kajanus schreef:
Volgens mij vindt Sientje Marietje niet zo leuk... en ja jullie zijn al op blz 6 :+ :D

Ik vind Sientje leuk en de topicstarter leuk omdat ze argumenten hebben. Ik vindt er meer leuk in dit topic, juist omdat ze argumenten hebben, maar Marietje draagt niet erg veel bij. zij wil klanten en PB

marietje1000

Re: regulier versus alternatief: discussie, onderzoek e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:36

En bedankt maar weer. Ik dacht dat ik genoeg had bijdragen, maar als ik niet met wetenschappelijke onderzoeken kom, draag ik dus niets bij. Zoek het verder maar weer uit.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:37

Geen idee of Sientje Marietje wel of niet leuk vindt irl. De manier van posten geeft mij op i-net wat vraagtekens, die ik al meer dan eens in een topic heb gesteld, en waar ik via pb nog steeds geen antwoord op heb. Dat vind ik best jammer...

Verder heeft eenieder die iets op alternatieve wijze doet, volgens mij via dit topic meer dan de kans om eea. uit te leggen. Ook jammer, dat ik dat dan weer niet zie gebeuren. Als Marietje nou zou uitleggen hoe die bioresonantie werkt, en waarom dat beter werkt dan het consulteren van een reguliere dierenarts, zowel qua stellen van diagnose als het oplossen van problemen, zou ik er misschien meer van begrijpen. -:)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:38

geerke schreef:
daar heb je wel een punt Marietje@
De pharmaceutische industrie is een soort van maffia

Bij de alternatieve farmaceuten zit net zo goed een industrie hoor, en die zijn heus niet minder kapitalitisch ingesteld dan de regulieren :n

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 22:42

marietje1000 schreef:
En bedankt maar weer. Ik dacht dat ik genoeg had bijdragen, maar als ik niet met wetenschappelijke onderzoeken kom, draag ik dus niets bij. Zoek het verder maar weer uit.

breekt toch even in want ik vind het echt interessant.
marietje zou je kunnen uitleggen wat bioresonantie precies is en waarom het werkt??
En waarom werkt het tegen zoveel verschillende kwalen?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:42

Nee Marietje 1000, uitgescholden ben je nergens.
Je wordt wel kritisch benaderd en daar is ook alle reden voor. Je website info vertoont een aantal belangrijke lacunes: aan welk instituut heb je je opleiding gehad bv? Gezien de vele pret-opleidingen lijkt het me van belang dat je wel zou vermelden waar je die opeiding genoten hebt. Je vermeldt ook nergens of je geregistreerd bent bij een van de organisaties die de belangen behartigen van therapeuten en hun patienten. Daarbij is ook je KvKnummer niet actueel, vermeld als uitgeschreven. En het feit dat je alles per pb wil doen en zelfs mensen (ongevraagd?) benadert met adviezen die soms lijnrecht tegen adviezen ingaan die door échte medici gegeven worden, is - laat ik het vriendelijk zeggen - zeer bedenkelijk en bovendien uitermate on-etisch. Misschien dat je Bokt een handige manier vindt om klanten te werven - gezien de bezoekersaantallen van je site kan ik me daar wat bij voorstellen.. maar je zegt het zelf al : " En die aandacht levert weer leuke pb's op " en hoe je het ook wendt of keert: je doel is toch klanten te werven. Die 85/90% tevreden klanten die jij noemt zijn waarschijnlijk van een relatief laag aantal gezien het feit dat je - desgevraagd - slecht twee referenties kon noemen en dat waren toevallig nog bokkers ook.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:43

Ik ken marietje verder ook niet hoor en ik vind dit wel een interessant topic, ik ben zelf wel van de alternatieve geneeswijze en heb er ook veel goede dingen van gezien. Maar ik geloof er ook in, ook vanwege de resultaten en als mijn paard wat ernstigs zou hebben dan ga ik gewoon naar de dierenarts..

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:45

Sientje schreef:
Lepeltje schreef:
Niet helemaal gelezen trouwens maar deze lijkt wel positief:

Bioresonance therapy of rheumatoid arthritis and heat shock proteins
http://link.springer.com/article/10.100 ... 414#page-1

Vind die ene alinea eerlijk gezegd niet zo veel zeggen, of zie ik iets over het hoofd? En is het onderzoek uit 1999?

Sorry, zelfde kerel, deze uit 2002: http://link.springer.com/article/10.102 ... 1599216581
Ik heb ff de pdf gefixt van die van 1999, stukje uit de results:

BRT produced an immunomodulatory ef-fect by normalizing protein synthesis in lymphocytes and improving biochemical parameters of the blood.
We assume that therapeutic effect of BRT is associated with recovery of unspecific resistance of immunecells against RA damaging factors(hypoxia, immunecomplexes, etc.) via normalization of
HSP synthesis.

En de nieuwste:
Citaat:
Effectiveness of MORA electronic homeopathic copies of remedies for allergic rhinitis: A short-term, randomized, placebo-controlled PILOT study

Author(s): Liu, LL (Liu, Ling-Ling)[ 1 ] ; Wan, KS (Wan, Kong-Sang)[ 2,3 ] ; Cheng, CF (Cheng, Chun-Fang)[ 4 ] ; Tsai, MH (Tsai, Ming-Han)[ 1 ] ; Wu, YL (Wu, Yen-Lin)[ 1 ] ; Wu, WF (Wu, Wei-Fong)[ 2,3,5 ]
Source: EUROPEAN JOURNAL OF INTEGRATIVE MEDICINE Volume: 5 Issue: 2 Pages: 119-125 DOI: 10.1016/j.eujim.2012.10.003 Published: APR 2013

Abstract: Background: Upon review of the literature, much work has been done to improve the safety and efficacy of immunotherapy.

Objective: This study's aim was to evaluate the effectiveness and safety of using MORA bioresonance electronic homeopathic copies of remedies in the treatment of allergic rhinitis.

Methods: Thirty-six newly diagnosed allergic rhinitis patients (aged 6-63 years) participated in this study. Corticosteroid washout period including intranasal and inhaled form was set for one month. They were randomly assigned to a study group (n = 23) and an allergic control group (n = 13). During the first 4 weeks, only the study group was given electronic homeopathic copies therapy, after which both groups were treated with electronic homeopathic copies during the subsequent 4 weeks. Mite-specific IgE, -IgG4, and -IgG4/IgE ratios were evaluated and total nasal symptom scores and nose running scores were evaluated.

Results: All 36 patients completed the study program. Study group patients had lower nose running scores after 4 weeks of treatment and nose running scores and Dermatophagoides pteronyssinus (Der p)-specific IgG4 levels between the 2 groups were significantly different after 8 weeks of electronic homeopathic copies therapy. Also, total nasal symptom scores, nose running scores, and Der p-specific IgE, -specific IgG4, and the IgG4/IgE ratio were significantly different between 4 and 8 weeks of treatment. Patients tolerated the electronic homeopathic copies treatment well and no adverse reactions were observed.

Conclusion: Our results suggest that MORA homeopathic remedies copies is an effective therapy for allergic rhinitis, although larger group, longer-term studies should be performed. (C) 2012 Elsevier GmbH. All rights reserved.

Heb ik ook een pdf van, geen tijd om te lezen tho en weet niet of ik ze zomaar kan verspreiden, iets met copyrights enzo. :P

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:59

Uit dit extract blijkt dus, ze denken dat in deze groep het veilig is ( en misschien werkt) voor verkoudheid die ook vanzelf over gaat, maar eigenlijk is een langere studie nodig.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:09

marietje1000 schreef:
Ik ga geen hele verhandeling houden over de pro's en con's van wetenschappelijk onderzoek. Het zou goed zijn als er gedegen onderzoek zou komen. Dat is er nu m.i. niet.
Dus ik trek me op aan die 85/90% tevreden eigenaren die ik heb. En dat is voor mij voldoende.

Met pb's bedoel ik geen klanten, maar gewoon positieve pb's van medestanders. Dit even ter verduidelijking.

Wat waren de ziektebeelden van die paarden? Denk dat een score van 85/90% tevreden voor menig bedrijf reden is om de vlag uit te hangen. Ik stel hierbij nogmaals mijn vraag: wat doe je nou precies?

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:17

Het zou inderdaad wel leuk zijn om wat mee over de bioresonatie te weten te komen, hoe meer we leren hoe beter het is..

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:30

Ik geef alleen de artikelen door hoor, ik heb nu geen tijd om me er goed in te verdiepen en alles te lezen dus het interpreteren laat ik even aan jullie over.

Er zijn ook studies die geen effect aantonen dus, maar ik doe niet aan cherry picking dus deze moesten er ook bij. :D

Bioresonantie zoals het uitgelegd wordt op een wiki pagina vind ik trouwens niet heel waarschijnlijk klinken:

Citaat:
All cells, organs, bones, muscles and tissue vibrate at their own rate or frequency and in complete harmony and make up the Body Energy Field (BEF). Therefore the whole body has a complex frequency make up which can change or become distorted when affected by illness or toxic substances.

Bioresonance makes use of a the body's own electro-magnetic signals, alters them and then feeds them back into the body as therapy to restore health or combat illness. Usually the signals are inverted so that peaks of electro-magnetic waves become troughs and vice-versa. Feeding this altered signal back into the body cancels out the pathological electronic information coming from viruses, bacteria, and chemical toxins. This causes the cells of the body to start pushing out and eliminating these disease-causing factors, and so the root causes of disease are removed from the body and healing can take place.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:41

Als ik het goed begrijo dan wordt er bloed afgenomen van het paard dat wordt in een soort van centrifuge gedaan daardoor gaan de verkeerde cellen eruit en wordt het schone bloed weer ingespoten en dat zorgt voor herstel van je paard???

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:46

Neeeh toch, zoiets doet het:

Afbeelding

Volgens het bioresonantie verhaal pikt het de trilling? :') van cellen? op, dat apparaat verandert die frequentie vervolgens en die veranderde frequentie moet dan de oude frequentie van de cellen veranderen.

Zoiets geloof ik. :D

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:49

Ik denk nog steeds dat ook de reguliere geneeskunde het liefst wil om dieren en mensen te genezen, als er een bewezen manier is omdat te doen door de alternatieve geneeskunde in te schakelen, dan zullen ze dat zeker doen. Echter is dat na 200 jaar nog steeds niet bewezen en zie ik alternatieve geneeskunde als zakkenvullerij en kwakzalverij.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:54

Oke ik snap het maar dat wat ik zei dat bestaat ook maar wat dat dan precies is weet ik niet. En nee ik geloof niet dat de meeste reguliere mensen er ooit in zullen geloven. En jij zegt zakkenvullerij en kwakzalverij die zijn er vast bij, maar je hebt zat goede alternatieve genezers het is maar net wat je hebt meegemaakt en waar je in gelooft.. maar dat is ieder voor zich denk ik maar zo.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:58

Wij hebben ook wel meer dan eens alternatief gedaan. Maar dan is het niet omdat hij een peesblessute heeft of een grote wond enz (iets wat duidelijk is dus).
Maar bv merrie die ineens kreupel was maar niks mankeerde, alternatieve bij gehad (paard was al week onveranderd kreupel) moest ergens drukken en zou na 3 dagen over zijn maar moest 10 dagen blijven drukken. Paard was inderdaad beter en niet meer kreupel geweest.
Of een merrie die niet dragend wilde worden, niks te vinden in baarmoeder enz, die (erkende) DA deed er alternatief bij en gaf een zalfje die op 1 plekje op buik moest en paard werd dragend en de jaren daarna telkens in 1x.
Toeval of niet, zweverij geloof ik niet in maar er zijn wel alternatieven waar een "logica" achter zit bewezen of niet. Dan sta ik open om te proberen (als je regulier niks kan vinden).

Edit; heb dit bij mezelf ook gehad stond onder uitslag/handen waren alleen maar wonden, dermatholoog kon niks vinden 25 medicijnen gehad uiteindelijk "allergisch voor dieren en planten" "leer er maar mee leven". Toen op aanrade van klasgenoot ook alternatief gegaan, voeding aangepast, bepaalde therapie en binnen 4 weken was de allergie/wonden weg. En tot op heden niet terug gekomen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:23

Ashley5760 schreef:
Edit; heb dit bij mezelf ook gehad stond onder uitslag/handen waren alleen maar wonden, dermatholoog kon niks vinden 25 medicijnen gehad uiteindelijk "allergisch voor dieren en planten" "leer er maar mee leven". Toen op aanrade van klasgenoot ook alternatief gegaan, voeding aangepast, bepaalde therapie en binnen 4 weken was de allergie/wonden weg. En tot op heden niet terug gekomen.

Ik ben een allergie-klant, en kreeg ongeveer 20 jaar geleden van mijn dermatoloog (gewoon, in het ziekenhuis dus) al een lijst met voedingsmiddelen die ik moest vermijden... ;) Aardbei, tonijn, tomaat, ananas, varkensvlees, kreeft/krab, cholcoade, franse kaas, wijn, en zo nog een stuk of 15. Komt 't je bekend voor? Omdat ze histamine-verhogend werken. En omdat van huis uit mijn histamine-productie al verhoogd was, wat eea. aan reactie teweeg bracht, zaten we daar niet op te wachten. Kwam jouw dermatoloog daar niet mee? Dat is jammer, maar zie het dan wederom in de categorie 'makkelijk scoren' van de alternatieven...

Ben trouwens benieuwd wat die 'bepaalde therapie' was... Zou je die willen delen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:07

Lepeltje schreef:
Niet helemaal gelezen trouwens maar deze lijkt wel positief:

Bioresonance therapy of rheumatoid arthritis and heat shock proteins
http://link.springer.com/article/10.100 ... 414#page-1

Daar kan ik met weinig moeite doorheen prikken (althans op basis van het abstract). HSPs worden genormaliseerd met hogere levels van de 32 kD en 73kD eiwitten dan in de vergelijkingsgroep. Na heat shock. Ja, dat is niet zo raar. Die dingen worden gevormd na heat shock. Daarom heten ze ook HSPs.
Dat HSPs een belangrijke rol spelen bij arthritis is trouwens bekend en er wordt gewerkt aan het op de markt brengen van een 63 kD molecule. Als regulier geneesmiddel.

Over de farmaceutische industrie: Er is veel commentaar te geven op hun marketingmethodes, maar geloof me, hun registratietrials (bewijs voor veiligheid en efficacy) kunnen echt het daglicht wel velen. Uiteindelijk zijn het de FDA en EMA die geneesmiddelen goedkeuren. Als het onderzoek ernaar rammelde gebeurde dat domweg niet.

Dat er ná registratie van alles uit de kast wordt getrokken om een produkt rooskleuriger in de markt te zetten klopt. Maar dat doet niets af aan het bewijs voor de werkzaamheid en veiligheid.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:11

chikohaa schreef:
Ik denk nog steeds dat ook de reguliere geneeskunde het liefst wil om dieren en mensen te genezen, als er een bewezen manier is omdat te doen door de alternatieve geneeskunde in te schakelen, dan zullen ze dat zeker doen. Echter is dat na 200 jaar nog steeds niet bewezen en zie ik alternatieve geneeskunde als zakkenvullerij en kwakzalverij.

Daar vergis je jezelf in. De reguliere geneeskunde kan heel erg gesloten zijn voor alternatief. Toen ik na paar maanden terug kwam om afscheid te nemen van mijn huisarts was hij erg verbaasd dat het zo goed ging en zeker toen hij hoorde dat ik alles weer doe (paardrijden, fietsen, werken wandelen enz). Ik vertelde hem van de ostheopaat in Antwerpen en dat ik niet begreep wat die man deed (raakte me nauwelijks aan) maar dat het werkte en ik alles weer kon. De foto's hadden uitgewezen dat ik een rug heb van een vrouw van 80 jaar hetgeen nog steeds zo is met dat verschil dat ik eerst er niets mee kon en nu weer alles doe.
Op zijn verzoek hem de gegevens gemaild voor andere patiënten van hem. Hierbij maakte hij wel de opmerking dat ik daar maar niet te veel over moest praten want hij werkte wel meer mat alternatieven mensen samen maar hing dat niet aan de grote klok want daar kon hij problemen mee krijgen omdat dit bij veel collega's not done was. Maar zegt hij: "ik hoef niet alles te begrijpen maar ik heb genezers in mijn bestand die vaak mijn patiënten die uitbehandeld waren weer op de rit hebben gekregen, net als bij jou Pien. Het gaat me om mijn patiënten dus verwijs ik door". Hij wel maar velen staan daar gewoon niet voor open.

Dus jouw opvatting en van enkele andere binnen dit topic met uitspraken als zakkenvullerij enz. (die alternatieven zullen er zeker bij zitten) vind ik net zo kortzichtig en bekrompen als mensen die alleen maar alternatief gaan en daar bij zweren. Voor mij is het beiden en bij beiden goed kritisch blijven.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:21

En zo vroeg mijn Belgische DA naar een kaartje van Den Hoek , omdat die mijn paard zo goed geholpen hebben.
Hij had dat niet gekund .

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:03

interessante topic...werkt iets wel of niet???
er word niet voor niks bij de reguliere (chemische) medicatie gewerkt met proefdieren...
en dat zal altijd zo blijven, 1 omdat het goedkoper en makkelijker weg te werken is als het fout gaat en 2 vanwege het vermeende gedrag dat een dier niet weet wat het in zich krijgt.
Nu is het bij muizen een algemeen bekend feit dat ze kopieer gedrag vertonen, dus persoonlijk vind ik dat dat niet opgaat.

als je het verleden bekijkt dan snap ik niet dat mensen zich zo enorm verzetten tegen natuurlijke middelen?
de homeopatie werkt vanuit de basis van het aansturend probleem aanpakken, in plaats van symtoombestrijding waar de chemische medicatie mee werkt.
Dat zijn 2 hele verschillende uitgaans punten!
Kijk je naar het verleden, bestaat de chemische medicatie hoe lang? 2 eeuwen, niet langer.
Uiteraard kreeg ik bij het vorige topic te horen, ja toen werden de mensen maar 35 jaar, ehhh kijk ik naar mijn eigen bloedlijn die terug gaat tot 1114 zie ik toch echt ongeveer een gemiddelde van 63 jaar!!

Gaan wij naar een ander ethisch punt kijken, hoe oud hoort een mens eigenlijk te worden?
Het is in de medische wereld allang bekent dat tot je 21 levensjaar je aan het groeien bent, van 21 tot 25 zit je op de top en vanaf 25 jaar ga je op de terug weg naar de ouderdom, volgens je lichaam dan.

Terug te komen op de topic...
Persoonlijk denk ik dat veel NIET werkt in de natuurlijke geneeswijze, maar zo weten wij ook dat veel chemische middelen ook niet werken, maar wel degelijk gegeven worden!!!

en laten wij wel wezen, hoe is penicilline ontstaan???
Juist vanaf een plantje, nu word het chemisch ontwikkelt.

alles heeft zijn voor en tegens.

An

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:11

Homepatie is symptoombestrijding pur sang. Op basis van je symptomen krijg je een middel voorgeschreven. De bedenker Hahneman was ook van mening dat men niet naar de oorzaak kijken moest, volgens hem was dit een onbegonnen werk.

Volgens mij is men het er in het algemeen over eens dat bijna alle reguliere medicamenten gestoelt zijn op de natuur (aspirine bijv). Daarom scoort fytotherapie ook vrij hoog qua resultaten. Echter kun je het je afvragen of deze kant "beter" of "effectiever" is dan de reguliere middelen. Immers daarbij weet je tot op de mg wat er precies in zit, en is er goed gedocumenteerd wat er gebeurd bij inname of overdosis.
Op het moment dat er kruiden gebruikt worden weet je niet zeker hoeveel mg werkzame stof je nu precies binnenkrijgt en wat de bijwerkingen zijn (zo ligt aspirine veel beter op de maag dan salicine, de grondstof van aspirine, uit de wilg).

Ga zo even bijlezen, 1 avond niet online en 7 pagina's! Jullie gaan hard!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:12

Ja en dan blijvend bij de penicilline, hoe wordt daar mee omgegaan? Mijn vader (was arts en inmiddels overleden) voorspelde al vorige eeuw in de jaren 70 dat er resistentie zou gaan ontstaan omdat met het uitgevonden "goud" veel te slordig werd en wordt omgesprongen. Hij heeft zelf niet meer meegemaakt dat zijn voorspelling helaas is uitgekomen. Daarmee wil ik dus aangeven dat regulier fantastische dingen gebeuren (zoals b.v. antibiotica uitvinding) maar helaas ook hele slechte (te veel voorschrijven en in de dieren industrie preventief te veel geven aan kippen enz.) met alle gevolgen van dien.