Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lottie84 schreef:Mijn God meid, dat jullie daar nog op gaan zitten!
Ik zou DIRECT een goede paardenarts laten komen en tot die tijd krijgt hij vrij!
Fijn dat hij al goed reageert op de behandeling. Mijn pony heeft kissing spines, daar dacht ik ook aan toen ik het filmpje zag.
Maargoed, dat zal pas bij nader onderzoek eventueel aan het licht kunnen komen dmv rontgen.
Sientje schreef:Lottie84 schreef:Mijn God meid, dat jullie daar nog op gaan zitten!
Ik zou DIRECT een goede paardenarts laten komen en tot die tijd krijgt hij vrij!
Vind de laatste update van TS anders best interessant.
Maar nu dit topic toch actueel is, hoe gaat het nu met je paardje TS?
Weidebloem schreef:Het gaat beter, we zijn nog even aan het afwachten maar hij reageert op zijn rug al veel minder. We zijn met de dressuurles zijn lichaam zo aan het gebruiken dat hij meer spieren op zijn rug gaat krijgen. En dit gaat steeds beter. Ik wacht nog op de 2e behandeling die 29 augustus plaats vind. Ben erg benieuwd!
Fijn te horen dat het zo goed gaat! Weet niet of je op tips zit te wachten maar wat belangrijk is aan een paard dat zijn ruiter goed draagt zijn de buikspieren en niet zozeer de rugspieren. Als ik de bespieding van je paardje mag beoordelen, heeft hij een beetje een hangbuik. Als je op de goede manier je paard over de rug laat lopen zal je zien dat de hangbuik minder wordt en de rug 'als het ware' hoger komt te liggen. Goede oefeningen hiervoor zijn voorwaards neerwaards rijden met aanleuning, laag en rond. Veel voltes rijden en met stelling, waarbij het paard zijn hoofd natuurlijk niet mag kantelen maar wel proberen om de stelling te overdrijven. Zeg maar gymnastiek oefeningen om de spieren die over de rug heen lopen op te rekken en los te maken. Het heeft mijn paard goed geholpen om daadwerkelijk over de rug te gaan lopen in plaats van de rug weg te drukken, wat zoveel paarden doen……. Misschien zijn dit ook al de oefeningen die je aan het rijden bent met les. Veel succes met opbouwen!
terpentijn schreef:Ik heb een ander vraagteken, TS: namelijk WAt zegt de DA dan heel anders dan de Osteo?
Blijkbaar heeft de DA het paard bezocht/onderzocht en kwam zij tot een geheel andere conclusie dan de Osteo? Voor zo ver ik begrijp heb je besloten het advies van de DA op te volgen (longeren).
Betekent dit dat er niet meer op het paard gereden wordt of mag worden volgens de DA?
_Lizanne schreef:terpentijn schreef:Ik heb een ander vraagteken, TS: namelijk WAt zegt de DA dan heel anders dan de Osteo?
Blijkbaar heeft de DA het paard bezocht/onderzocht en kwam zij tot een geheel andere conclusie dan de Osteo? Voor zo ver ik begrijp heb je besloten het advies van de DA op te volgen (longeren).
Betekent dit dat er niet meer op het paard gereden wordt of mag worden volgens de DA?
Osteo: paard zit volledig vast in zijn rug, er moet gewerkt worden aan zijn buikspieren zodat zijn rug spieren sterker worden.
DA: Paard zit juist NIET vast in zijn rug anders zou hij niet zijn rug kunnen weg trekken. (Dit vond ik persoonlijk heel raar..) Paard zit vast in zijn benen en heeft geen soepelheid. Trainen op soepelheid, zien wat voor resultaat dat geeft, en dan pas kan ik verder helpen.
Ik heb tot nu toe het advies van DA opgevolgd.. Longeren kan natuurlijk nooit kwaad.. Met zijn rug gaat het nu een stuk beter, nu met die regenplassen in de rijbak doet hij veel moeite om zijn achterhand er onder te zetten. PERFECT dus! Even verder zien en anders ga ik alsnog foto's laten pakken.
_Lizanne schreef:terpentijn schreef:Ik heb een ander vraagteken, TS: namelijk WAt zegt de DA dan heel anders dan de Osteo?
Osteo: paard zit volledig vast in zijn rug, er moet gewerkt worden aan zijn buikspieren zodat zijn rug spieren sterker worden.
DA: Paard zit juist NIET vast in zijn rug anders zou hij niet zijn rug kunnen weg trekken. (Dit vond ik persoonlijk heel raar..) Paard zit vast in zijn benen en heeft geen soepelheid. Trainen op soepelheid, zien wat voor resultaat dat geeft, en dan pas kan ik verder helpen.
Ik heb tot nu toe het advies van DA opgevolgd.. Longeren kan natuurlijk nooit kwaad.. Met zijn rug gaat het nu een stuk beter, nu met die regenplassen in de rijbak doet hij veel moeite om zijn achterhand er onder te zetten. PERFECT dus! Even verder zien en anders ga ik alsnog foto's laten pakken.